Jaki to silnik? 1.9TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 09, 2008 12:35

bradley, ale w 1Z z 94 rury byly inne jak w 1Z z 95 - 96


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt gru 09, 2008 12:52

nie jestem pewien na 100% ale to co pokazujecie to nie AFN bo AFN ma inny kolektor ssący....



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt gru 09, 2008 16:55

Witam Was forumowicze!

Właśnie wróciłem od auta z nową dawką zdjęć i informacji :)


Po pierwsze - zdjęcia zaworu N75:

Zawór podany przez Sztomel'a jako do AFN:
Obrazek

Zdjęcie zaworu w moim TDI:
Obrazek
Ze zdjęcia widać, że zawory są identyczne.


Zdjęcie wlepy, wskazuje ona na silnik 1Z:
Obrazek
I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.


Dodaje jeszcze zdjęcia turbinki, tyle co aparatem na ślepo ucelowałem:
Obrazek Obrazek
Ta rurka co idzie od lewej strony kadru do turbiny to smarowanie?
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 16:57 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt gru 09, 2008 17:24

PITERsca pisze:Właśnie wróciłem od auta z nową dawką zdjęć i informacji
N-75 jest z golfa czwórki :helm:

turbine masz na 100% WG


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 09, 2008 17:26

PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR

n-75 ma bialy lepek :P a n-108 czarny

wiec masz 1Z jesli tylko taki tam u CIebie siedzi

[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:26 pm ]
homsky, to zawor n-108 nie n-75 :P

[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:27 pm ]
PITERsca, tak to przewod smarowania


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » wt gru 09, 2008 17:37

PITERsca pisze:I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.
http://www.bitnet.ro/vw/prdecoder/ wpisz i daj jezyk polski
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 17:38 przez maroTdi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt gru 09, 2008 17:39

Adamm pisze:homsky, to zawor n-108 nie n-75
Racja , spojrzałem na pierwsze zdjęcie od góry , a tam jest pokazany N-75 :helm: :helm: :helm:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt gru 09, 2008 18:08

Adamm pisze:PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR
Tak to prawda.. Myślałem, że tak samo wyglądają to o to samo chodzi :p


Dodaje dwa filmy. Nudziło mi się to nakręciłem :P

Odpalanie i praca:
[youtube][/youtube]

Odpalanie i praca napinacza:

Praca - napinacz już nie wariuje:
[youtube][/youtube]

Dymienie:
[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 19:34 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 09, 2008 19:44

mam nadzieje ze miales silnik rozgrzany zanim mu odrazu po odpaleniu dawales w palnik?:P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt gru 09, 2008 19:48

No dość ciepły był.. Jak będę miał czas i przyjdą mrozy nagram film jak TDI powinien odpalać na mrozie bez świec żarowych :P
Sztomel pisze:
silnik 1Z fabrycznie ma turosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek - siedzi w nim turbina z zaworem upustowym wastegate
Ten zawór upustowy w jakich sytuacjach działa? Czy jest to zawór bezpieczeństwa czy coś pokroju BOV'a ;>?


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 09, 2008 20:27

PITERsca, dziala na takiej zasadzie ze turbo ma klaple upustowa ( i ta droga wiekszosc spalin omija wirnik napedowy) i otwierana jest ta klapka cisnieniem wytwarzanym przez turbo, ktore to cisnienie puszczone jest przez n-75 by komputer mogl dowolnie (zgodnie z napisanym programem) ja otwierac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt gru 09, 2008 20:35

Adamm, da sie wastegata mechanicznie skrecic? Zeby ograniczal cisnienie pozniej? Obawiam sie, ze u mnie jest juz zużyty przez zab czasu i puszcza cisnienie za wczesnie, przez co nie zblizam sie nawet do seryjnych 0.8bar

edit: Słownictwo ... następnym razem poleci warn

damcio151
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 21:10 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 09, 2008 20:39

z tego co pamietam nie ma takiej opcji bo tym steruje n75

a nie masz go walnietego przypadkiem i za wczesnie Ci puszcza?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości