Jaki to silnik? 1.9TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam Was forumowicze!
Właśnie wróciłem od auta z nową dawką zdjęć i informacji![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Po pierwsze - zdjęcia zaworu N75:
Zawór podany przez Sztomel'a jako do AFN:
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/416/1911cc154c6f2b7fm.jpg)
Zdjęcie zaworu w moim TDI:
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/303/66e0cd3db784d079m.jpg)
Ze zdjęcia widać, że zawory są identyczne.
Zdjęcie wlepy, wskazuje ona na silnik 1Z:
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/415/db21d0e0ac3da634m.jpg)
I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.
Dodaje jeszcze zdjęcia turbinki, tyle co aparatem na ślepo ucelowałem:
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/303/036ceece583a409am.jpg)
Ta rurka co idzie od lewej strony kadru do turbiny to smarowanie?
Właśnie wróciłem od auta z nową dawką zdjęć i informacji
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Po pierwsze - zdjęcia zaworu N75:
Zawór podany przez Sztomel'a jako do AFN:
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/416/1911cc154c6f2b7fm.jpg)
Zdjęcie zaworu w moim TDI:
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/303/66e0cd3db784d079m.jpg)
Ze zdjęcia widać, że zawory są identyczne.
Zdjęcie wlepy, wskazuje ona na silnik 1Z:
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/415/db21d0e0ac3da634m.jpg)
I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.
Dodaje jeszcze zdjęcia turbinki, tyle co aparatem na ślepo ucelowałem:
![Obrazek](http://images27.fotosik.pl/302/0e3c60c34de0488am.jpg)
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/303/036ceece583a409am.jpg)
Ta rurka co idzie od lewej strony kadru do turbiny to smarowanie?
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 16:57 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR
n-75 ma bialy lepek
a n-108 czarny
wiec masz 1Z jesli tylko taki tam u CIebie siedzi
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:26 pm ]
homsky, to zawor n-108 nie n-75
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:27 pm ]
PITERsca, tak to przewod smarowania
n-75 ma bialy lepek
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
wiec masz 1Z jesli tylko taki tam u CIebie siedzi
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:26 pm ]
homsky, to zawor n-108 nie n-75
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:27 pm ]
PITERsca, tak to przewod smarowania
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
http://www.bitnet.ro/vw/prdecoder/ wpisz i daj jezyk polskiPITERsca pisze:I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 17:38 przez maroTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak to prawda.. Myślałem, że tak samo wyglądają to o to samo chodzi :pAdamm pisze:PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR
Dodaje dwa filmy. Nudziło mi się to nakręciłem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Odpalanie i praca:
[youtube][/youtube]
Odpalanie i praca napinacza:
Praca - napinacz już nie wariuje:
[youtube][/youtube]
Dymienie:
[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 19:34 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 3 razy.
No dość ciepły był.. Jak będę miał czas i przyjdą mrozy nagram film jak TDI powinien odpalać na mrozie bez świec żarowych ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ten zawór upustowy w jakich sytuacjach działa? Czy jest to zawór bezpieczeństwa czy coś pokroju BOV'a ;>?Sztomel pisze:silnik 1Z fabrycznie ma turosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek - siedzi w nim turbina z zaworem upustowym wastegate
![Obrazek](https://imagizer.imageshack.us/v2/800x133q90/545/8t34.jpg)
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
PITERsca, dziala na takiej zasadzie ze turbo ma klaple upustowa ( i ta droga wiekszosc spalin omija wirnik napedowy) i otwierana jest ta klapka cisnieniem wytwarzanym przez turbo, ktore to cisnienie puszczone jest przez n-75 by komputer mogl dowolnie (zgodnie z napisanym programem) ja otwierac
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Adamm, da sie wastegata mechanicznie skrecic? Zeby ograniczal cisnienie pozniej? Obawiam sie, ze u mnie jest juz zużyty przez zab czasu i puszcza cisnienie za wczesnie, przez co nie zblizam sie nawet do seryjnych 0.8bar
edit: Słownictwo ... następnym razem poleci warn
damcio151
edit: Słownictwo ... następnym razem poleci warn
damcio151
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 21:10 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości