Cześć
Właśnie zabrałem sie za rozbiórkę pompy od wspomagania. Niestety sa już pierwsze kłopoty.
Pompa wyszła ok. Ale nie moge wyjąć węża który jest wkręcany na śrubę. Z tego co zauważyłem to sa tam jakby 2 nakrętki, jedna 22 druga 16. Próbowałem tak że przytrzymywałem 22 i kreciłem 16/francuzem. Ale niccc. Zaczęło sie okrecac, ścianki nakretki maja juz dosc powazne ubytki. Jak to wyjąć?
Mam nadzieje że ktos pomoze.
Dopiero wtedy bede mogł zadawac ew kolejne pytanka w tym temacie.
Rozbiórka pompy wspomagania - problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Rozbiórka pompy wspomagania - problemy
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Maćkooo, żeby wyjąć wąż na pewno trzeba odkręcić tą na klucz 16. Ona Ci się kręci a wąż nie chce wyjść, czy nie możesz jej w ogóle ruszyć? Ja odkręcałem zwykłym płaskim kluczem i myślałem, że zaraz zniszczę tą nakrętkę ale jakoś puściła. Pewnie miałem szczęście. I u mnie było tak, że klucz mi dosyć ciasno wszedł, więc było łatwiej nie zniszczyć śruby. Może spróbuj takim kluczem oczkowym, sześciokątnym, naciętym co są do odkręcania przewodów hamulcowych. Może puści o ile da się go założyć. Ewentualnie może żabą, ale to już w ostateczności, bo łatwo nią zniszczyć nakrętkę. W ogóle to jakoś inżynierowie to słabo wymyślili, bo ten krucieć pompy jest w miejscu bardzo narażonym na brud, wodę etc. i po kilkunastu latach wiadomo, że mogą być z tym problemy.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Uff poszło, francuz dał rade. Stawiedzam że pompa wydaje minimalne jakby rzezenie. Nie wiem czy wogole ja rozbebeszyc. Luzu osiowego brak. Jakby ktos miał dobre pojecia to moge mu wysłac filmik.
[ Dodano: 09 Gru 2008 00:45 ]
Ok teraz stanąłem na pierścieniu zabezpieczającym tylną pokrywe. Jak by tu go najprościej wyjąć? Można by go młotkiem podpuknac poprzez np gwozdzik ale moze ktos ma lepszy sposób.
[ Dodano: 09 Gru 2008 14:44 ]
I po robocie.
Niestety po rozebraniu pompy znalazłem ukruszone elementy metalowe.
Podejrzewam ze założenie tego do auta może poskutkowac rozwlaeniem maglownicy.
Oto foto >>> <<<
[ Dodano: 09 Gru 2008 00:45 ]
Ok teraz stanąłem na pierścieniu zabezpieczającym tylną pokrywe. Jak by tu go najprościej wyjąć? Można by go młotkiem podpuknac poprzez np gwozdzik ale moze ktos ma lepszy sposób.
[ Dodano: 09 Gru 2008 14:44 ]
I po robocie.
Niestety po rozebraniu pompy znalazłem ukruszone elementy metalowe.
Podejrzewam ze założenie tego do auta może poskutkowac rozwlaeniem maglownicy.
Oto foto >>> <<<
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 15:46 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Maćkooo, jakbyś potrzebował jeszcze jakiejś porady to może pomogę. Rozebralem i złożyłem już z powodzeniem 2 pompy wspomy i chodzą Co prawda takie z tylną pokrywą przykręcaną na śruby ale zasada ta sama (nowszy typ pompy)
Masz moze foty wirnika bo chciałbym porównać czy to ta sama zasada co w tych nowszysch pompach (mam na mysli czy łopatki w niej też są luźno osadzone na wirniku i działają na zasadzie odśrodkowej?)
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 17:05 ]
z lewej stary typ z prawej nowy (nie sugerować się ET kółka bo jedno jest chyba z diesla)
nieźle widać ten zawór zwrotny o ktorym byla mowa
to pod klucz 22 to jest zawór zwrotny wkręcony w pompę, a dopiero w to wrkęca się nagwintowany przewód (ten zawór to sprężynka i iglica, on uniemożliwia cofanie się płynu)Maćkooo pisze:Pompa wyszła ok. Ale nie moge wyjąć węża który jest wkręcany na śrubę. Z tego co zauważyłem to sa tam jakby 2 nakrętki, jedna 22 druga 16
Masz moze foty wirnika bo chciałbym porównać czy to ta sama zasada co w tych nowszysch pompach (mam na mysli czy łopatki w niej też są luźno osadzone na wirniku i działają na zasadzie odśrodkowej?)
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 17:05 ]
z lewej stary typ z prawej nowy (nie sugerować się ET kółka bo jedno jest chyba z diesla)
nieźle widać ten zawór zwrotny o ktorym byla mowa
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To sa 2 rodzaje pomp? Bo ja ma ten model po lewej. Z tyłu jest pokrywa z wysepka na środku.
To są obie od mk2. Ciekawe czy mi obie podejda do 1,6 bena?
Co masz na mysli mowiac stary/mowy typ? W jakich latach poszcz. wychodziły?
To są obie od mk2. Ciekawe czy mi obie podejda do 1,6 bena?
Co masz na mysli mowiac stary/mowy typ? W jakich latach poszcz. wychodziły?
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 18:20 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak, są dwa rodzaje. Oba pasują wymiennie (pod warunkiem że kółka mają to samo ET rzecz jasna) tylko jak widać króciec wychodzi w jednej lekko pod katem ale to nie przeszkadza, no i różnią się obudową. Ta nowa jak widać ma z tyłu śruby i się rozkłada. Ta "nowsza" ma też o jedno ucho więcej od tyłu (3 a nie 2) ale to też nie przeszkadza, ucho można ściąć albo zostawic, nie powinno o nic zawadzać
Jak sie chce przłożyć kółko to niestety trzeba z ośką bo ona ustala ET.
Ta po lewej to starszy typ - przypuszczam ze pewnie montowany do 89 roku
a ten po prawej to typ nowyszy - pewnie po 89 i chyba az do teraz bo miałem w rękach pompy z rocznikami 95 czy 99 nawet (pewnie z mk3 i mk4) i one tez pasują (warunek to ET kółka). Pewnie się producent pompy zmienił. Generalnie na rynku cześci zamiennych nie zjadziesz raczej pompy o takiej budowie jak masz teraz tylko te nowsze np tutaj
http://allegro.pl/item499262614_pompa_w ... skoda.html
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 17:38 ]
w sumie nie wiem czy na tym foto co dałem na gorze to obie pompy pochodzą oryginalnie z mk2 ale na pewno obie w mk2 jeździły (w tym samym mk2 RP ale po przełożeniu kółka). wiec na pewno oba typu do mk2 pasuja (tak jak mowielem nowa ma o jedno ucho więcej i króciec pod katem ale to nie przeszkadza )
Jak sie chce przłożyć kółko to niestety trzeba z ośką bo ona ustala ET.
Ta po lewej to starszy typ - przypuszczam ze pewnie montowany do 89 roku
a ten po prawej to typ nowyszy - pewnie po 89 i chyba az do teraz bo miałem w rękach pompy z rocznikami 95 czy 99 nawet (pewnie z mk3 i mk4) i one tez pasują (warunek to ET kółka). Pewnie się producent pompy zmienił. Generalnie na rynku cześci zamiennych nie zjadziesz raczej pompy o takiej budowie jak masz teraz tylko te nowsze np tutaj
http://allegro.pl/item499262614_pompa_w ... skoda.html
[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 17:38 ]
w sumie nie wiem czy na tym foto co dałem na gorze to obie pompy pochodzą oryginalnie z mk2 ale na pewno obie w mk2 jeździły (w tym samym mk2 RP ale po przełożeniu kółka). wiec na pewno oba typu do mk2 pasuja (tak jak mowielem nowa ma o jedno ucho więcej i króciec pod katem ale to nie przeszkadza )
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 18:46 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości