Problemy z temperatura.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Grzesiek080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sie 20, 2007 17:33
Lokalizacja: Małopolska

Problemy z temperatura.

Post autor: Grzesiek080 » pn gru 08, 2008 08:47

Mam taki mały problemik:

Podczas jazdy obserwuje jak wskazówka od temperatury idzie sobie w górę i jest w miare ok ale jak już zatrzyma sie na "90" to zaczyna sie wracać ale tylko minimalnie . Po kilku minutach widze jak zaczyna opadac i opada na pierwsza kreske i nie chce sie podnieść jeśli zatrzymam sie i zrobie przegazówe to wraca spowrotem w bardzo szybkim tempie.

Obstawiam termostat ale troche to dziwne bo wymieniałem go w styczniu tego roku.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn gru 08, 2008 08:50

najpierw wymień czujnik temperatury



Grzesiek080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sie 20, 2007 17:33
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzesiek080 » pn gru 08, 2008 09:17

Gdzie on jest umiejscowiony i ile taka przyjemność kosztuje???



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » pn gru 08, 2008 09:46

Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 09:46 przez bora gdz, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Grzesiek080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sie 20, 2007 17:33
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzesiek080 » pn gru 08, 2008 10:14

czy przyczną nie jest czasami termostat????

ja to widze tak:

termostat działa sobie jak trzeba az do momentu usyskania temp roboczej tj 90stopnii i w momencie zaczyna sie otwierać jeśli otworzy sie za dużo to sie zacina a pózniej nie może sie zamknąć az do momentu kiedy temp silnika sie obniża np na postoju..

poprawcie mnie jeśli sie myle....

co do termostatu to nie był on zbyt drogi co może świadczyć o jakości a słyszałem ze te tańsze badziewka sie troche psują...



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn gru 08, 2008 18:11

uszkodzony termostat zazwyczaj powoduje niedogrzanie, ciężko autko zagrzać w zimne dni.. a kiedy już osiągniemy temperaturę 90 st. to przy szybkiej jeździe zaczyna ona spadać.

przede wszystkim jeśli wskazówka temp. porusza się dość szybko w górę lub w dół.. to wtedy na pewno nie chodzi o termostat, nie jest możliwe żeby w układzie chłodzenia temperatury tak szybko ulegały zmianie, zawsze musi minąć trochę czasu.
Też obstawiam czujnik temperatury.. częsta usterka w tych silnikach ale łatwa do usunięcia



Grzesiek080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sie 20, 2007 17:33
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzesiek080 » pn gru 08, 2008 19:00

Mam jeszcze pytanko jaki wpływ na prace czujnika ma problem który mam bo nie wiem jak bardzo mam sie spieszyć z wymianą.
Druga sprawa ze coś silnik mi głosniej chodzi czy przy 230000 to normalka????



romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » pn gru 08, 2008 23:31

też mam ten sam objaw a jak podłącze VAG-a to pokaże błąd od czujnika temp.? a nie wydaje mi się że to termostat dzisiaj przejechałem 30km i jak dojechałem do domu sprawdzałem węże dolny zimny, górny gorący postawiłem auto chwile na postoju temp wzrosła na 90 stopni i w tym momencie obie rury gorące, ruszyłem przejechałem kawałek zaś temp spadła ale troszke. Może to normalne w zimne dni??



Radovan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob maja 19, 2007 22:07
Lokalizacja: Muenchen

Post autor: Radovan » wt gru 09, 2008 00:43

Grzesiek080 pisze:Mam jeszcze pytanko jaki wpływ na prace czujnika ma problem który mam bo nie wiem jak bardzo mam sie spieszyć z wymianą.
Mialem to samo. Jezdzilem z tym sporo, pare tys. i nic sie nie stalo. Wydaje mi sie ze jedyne co moze sie dziac to wieksze zuzycie paliwa.
Grzesiek080 pisze:Druga sprawa ze coś silnik mi głosniej chodzi czy przy 230000 to normalka????
No jak go dociagniesz do tych 23 tys. to nic dziwnego ze glosniej chodzi. ;)



Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » wt gru 09, 2008 18:33

Obrazek Obrazek

Podłacze sie do tematu, bo problem ten sam. Tylko niech mi ktos pomoze jak zlokalizowac ten czujnik? Silnik AQM
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 18:34 przez FILIP_1988, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

problem z temperaturą.......

Post autor: czyzaczek » śr gru 10, 2008 14:29

Witam.......



ŻADEN TERMOSTAT............... Czujink temperatury i już...... Na 100%.


Nie polecam kupować zamiennika....... Lepiej wydać 60 zł ( tak jak ja) na porządny wyrób i koniecznie z nowym ORINGIEM!!!!!!!!! KONIECZNIE!!!!!!!!



Wymiana trwa 3 minuty i zrobi ją każdy kto ma jedną prawą rękę :D





Obrazek







Czujnik znajduje się w tej okolicy na "tylnej" ścianie silnika..... Zabezpieczony jest plastykową zawleczką..... Odpinamy wtyczkę, wyciągamy zawleczkę, w jednej ręce trzymamy nowy czujnik z oringiem...... Szybkim ruchem wyciągamy stary czujnik i wkładamy nowy, zakładamy zawleczkę i po wszystkim........


Ubytek płynu około 250 ml uzupełniamy , odpalamy silnik i cieszymy się stojącym SZTYWNO :D:D:D wskaźnikiem temperatury.....



Ostatnia uwaga - przy wymianie silnik=płyn muszą być zimne!!!!!!! :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » śr gru 10, 2008 22:31

dziękuje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości