jak zrobić zabezpieczenie, odcięcie G28 lub pedału gazu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak zrobić zabezpieczenie, odcięcie G28 lub pedału gazu
Witam, szukałem i niestety nie znalazłem, stąd prośba o pomoc. Czy ktoś orientuje się jak zrobić w Passacie 1,9TDI odcięcie (zabezpieczenie) czujnika G28 (obrotów silnika), lub jak odciąć pedał gazu. Gdzieś ktoś opisywał tzw. "wolny pedał" gazu, czyli taki który nie reaguje na jego naciśnięcie. Poprostu wszystko niby jest OK, ale jechać się tym nie da. Chcę to wykorzystać przy montażu alarmu. Passat to B5 z 1998r. Gdyby ktoś miał kolory kabli do w/w to byłoby zaj....cie
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
zyggy, a pomyslales o tym co sie stanie jak zrobisz sobie takie zabezpieczenie i zaszwankuje ono np przy wyprzedzaniu??
nigdy nie bylem zwolennikiem takich zabezpieczen
nigdy nie bylem zwolennikiem takich zabezpieczen
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Wiem Adamm, coś takiego przeleciało mi przez głowę. A teraz studiuję odcięcie czujnika obrotów wału G28. Znasz może kolor przewodu sygnałowego z tego czujnika w Passacie 1.9TDI AFN z 1998r? Poczytałem o tym na forum i to wydaje się być rozsądne.
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
pzdr
zyggy
zyggy
Kolor przewodu to biały środkowy bodajrze, ale wszystko opisane masz dokładnie tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179922
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179922
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
( lub tylko jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony)
A tak potocznie to, gdy rozrusznik zaczyna kręcić ( lub zaczniemy pchać auto na biegu przy włączonym zapłonie) to obraca się wał i wałek, ECU odbiera sygnał od czujników o rozpoczęciu poruszania się tłoków silnika i puszcza paliwo przez pompowtryski do cylindrów i w tym momencie silnik zapala.
Jeśli w tym silniku odetniemy czujniki [G40 i G28] to mimo poruszania się tłoków ECU nie zostanie poinformowane o obracaniu się wałka i wału i nie rozpocznie wtryskiwania paliwa do cylindrów.
Teraz tak na chłopski rozum to jak odetniemy te czujniki i zaczniemy kręcić rozrusznikiem to ECU i tak nic nie widzi i przyjmuje, że cały czas jest tylko włączony zapłon i nie puszcza paliwa.
AFN to silnik zasilany mechaniczną pompa wtryskowa, dlatego nie posiada on czujnika położenia wałka rozrządu G-40, a odcięcie czujnika G28 nie spowoduje unieruchomienia silnika.
W tych silnikach czas wtrysku jest ustawiony mechanicznie paskiem rozrządu i ECU nie potrzebuje sygnału z G 40.( silnik w takim przypadku może chodzić bardzo koślawo, dymić i szarpać, ale zapali)
ODCIĘCIE DLA SILNIKÓW TDI NA POMPIE WTRYSKOWEJ
1. Zasilanie ECU
2. Masa ECU
3. Rozrusznik
4. zawór N 109
( lub tylko jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony)
A tak potocznie to, gdy rozrusznik zaczyna kręcić ( lub zaczniemy pchać auto na biegu przy włączonym zapłonie) to obraca się wał i wałek, ECU odbiera sygnał od czujników o rozpoczęciu poruszania się tłoków silnika i puszcza paliwo przez pompowtryski do cylindrów i w tym momencie silnik zapala.
Jeśli w tym silniku odetniemy czujniki [G40 i G28] to mimo poruszania się tłoków ECU nie zostanie poinformowane o obracaniu się wałka i wału i nie rozpocznie wtryskiwania paliwa do cylindrów.
Teraz tak na chłopski rozum to jak odetniemy te czujniki i zaczniemy kręcić rozrusznikiem to ECU i tak nic nie widzi i przyjmuje, że cały czas jest tylko włączony zapłon i nie puszcza paliwa.
AFN to silnik zasilany mechaniczną pompa wtryskowa, dlatego nie posiada on czujnika położenia wałka rozrządu G-40, a odcięcie czujnika G28 nie spowoduje unieruchomienia silnika.
W tych silnikach czas wtrysku jest ustawiony mechanicznie paskiem rozrządu i ECU nie potrzebuje sygnału z G 40.( silnik w takim przypadku może chodzić bardzo koślawo, dymić i szarpać, ale zapali)
ODCIĘCIE DLA SILNIKÓW TDI NA POMPIE WTRYSKOWEJ
1. Zasilanie ECU
2. Masa ECU
3. Rozrusznik
4. zawór N 109
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Mariusz-1975, dzięki za fachową wypowiedź. Czyli mój pomysł z G28 to niewypał . Co prawda nie mam takiej wiedzy, ale myślałem, że odcięcie G28 spowoduje brak sterowania nastawnikiem pompy z ECU i nie zapali, ale skoro mówisz, że jest inaczej to jeszcze raz serdeczne dzięki za wskazanie błedu w myśleniu. Jeśli masz jakieś konkretniejsze pomysły (rozwiązania) na odcięcie wymienionych przez ciebie elementów, to będę wdzięczny za pomoc w wykonaniu takiego zabezpieczenia. Wydawało mi się, że odcięcie N109 jest mało skuteczne, bo wystarczy podać + z akumulatora i po sprawie, no ale może się mylę.
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
PS: a tak na marginesie, czy wszystkie AFN'y miały dodatkowe świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej, bo dzisiaj kolega mnie zaskoczył stwierdzeniem, że u niego brak takiego elementu i chyba nigdy go tam nie było ?
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
PS: a tak na marginesie, czy wszystkie AFN'y miały dodatkowe świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej, bo dzisiaj kolega mnie zaskoczył stwierdzeniem, że u niego brak takiego elementu i chyba nigdy go tam nie było ?
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 00:05 przez zyggy, łącznie zmieniany 2 razy.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Samo N109 to szoda czasu, ale wszystkie cztery możliwośći razem to już jest pewna zapora.
[ Dodano: 08 Gru 2008 23:08 ]
[ Dodano: 08 Gru 2008 23:08 ]
Nie wszystki miały. Raczej mniej to miało jak więcej.zyggy pisze:PS: a tak na marginesie, czy wszystkie AFN'y miały dodatkowe świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej, bo dzisiaj kolega mnie zaskoczył stwierdzeniem, że u niego brak takiego elementu i chyba nigdy go tam nie było ?
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
ECU .
1. po pierwsze tak zabespieczyć aby nie szło podpiąć innego w czsie krótszym niż 40 min
2. masa dla alarmu, plus dla imo po stacyjce.
1. po pierwsze tak zabespieczyć aby nie szło podpiąć innego w czsie krótszym niż 40 min
2. masa dla alarmu, plus dla imo po stacyjce.
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 00:26 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
MASA DLA ALARMU - jeśli zakładasz alarm na pilota to odetnij mase ECU
PLUS DLA IMO - jeśli zakładasz imobilajzer który rozbraja się po przekręceniu stacyjki, lub przed i przyłożeniu "pestki, czytnika" do transpondera lub po nacisnięciu przycisku autoryzacji to przetnij PLUS zasilający ECU.
Przy tych wariantach ECU nie będzie łapało błędów.
PLUS DLA IMO - jeśli zakładasz imobilajzer który rozbraja się po przekręceniu stacyjki, lub przed i przyłożeniu "pestki, czytnika" do transpondera lub po nacisnięciu przycisku autoryzacji to przetnij PLUS zasilający ECU.
Przy tych wariantach ECU nie będzie łapało błędów.
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 18:32 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz-1975 - dzięki za odpowiedź, jest dla mnie troszkę niejasna, ale może coś wymyślę. Mój alarm ma immo deaktywowane kartą (dodatkowym pilotem, tzw bezobsługowa identyfikacja kierowcy), lub awaryjnie przyciskiem identyfikacyjnym. Właśnie tą funkcjonalność chcę wykorzystać do odcięcia czegoś. Z tego co piszesz, to prawdopodobnie będzie to właśnie zasilanie ECU. Nie rozumiem troszkę tego
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
, ale może nie będę tego używał. Jeśli masz jakieś uwagi lub propozycje, to napisz proszę. Muszę jeszcze obczaić gdzie jest zasilanie ECU, ale to po schematach dojdę (tak mi się wydaje )mariusz-1975 pisze:MASA DLA ALARMU - jeśli zakładasz alarm na pilota to odetnij mase ECU
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
pzdr
zyggy
zyggy
Witam,do tego jezcze ukryty wyłącznik,otwierający obwód linii diagnostycznej, tak na wszelki wypadek na pewno nie zaszkodzi imariusz-1975 pisze:MASA DLA ALARMU - jeśli zakładasz alarm na pilota to odetnij mase ECU
PLUS DLA IMO - jeśli zakładasz imobilajzer który rozbraja się po przekręceniu stacyjki, lub przed i przyłożeniu "pestki, czytnika" do transpondera lub po nacisnięciu przycisku autoryzacji to przetnij PLUS zasilający ECU.
Przy tych wariantach ECU nie będzie łapało błędów.
Elektromechanika,mechanika ,Chip-tuning
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości