[mk2 D/TD] swap silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2 D/TD] swap silnika
Witam kolegów i proszę o kilka rad. Posiadam Golfa mk2, jednak poprzedni właściciel go zaniedbał, a chciałbym go przywrócić do życia. Silnik (JP) jest prawie na padnięciu, na przekładkę już mam inny (JR), ale mam kilka pytań dotyczących zamiany silników. Z tego co już wyczytałem, to łapy, skrzynia itp są na 100% takie same, natomiast nie wiem jak z chłodnica, czy w D były takie same chłodnice jak w TD? Sprzęgła tez nie jestem pewien, słyszałem ze od któregoś roku były montowane inne, ten JP jest z 91', a JR' z 87. No i czy po tej całej zamianie będę musiał coś zgłaszać do urzędu, ze wymieniłem silnik itp? W tym JR będę jeszcze regenerował wtryski, tez bym prosił o pomoc w tym temacie.
Silnik przełożysz bez problemu,praktycznie plug&play
Skrzynia może zostać,sprzęgło też powinno styknąć.Chłodnica w TD faktycznie jest większa,więc warto zainwestować w to żeby się nie gotował.
Zgłaszać też nie musisz nigdzie.Wtryski,kupujesz nowe końcówki,śmigasz do pompiarza,wymienia i reguluje i tyle

Zgłaszać też nie musisz nigdzie.Wtryski,kupujesz nowe końcówki,śmigasz do pompiarza,wymienia i reguluje i tyle

Skrzynia pod względem wielkości tak, jest taka sama. Ale ma zupełnie inne przełożenia, do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T, bo moment jest wyższy i przełożenia mogły ulec wydłużeniu. Jeśli jej nie masz - trudno, jeździć i tak będzie. Łapy pasują tak samo.
Chłodnice dobrze zakupić od TD, niby niedużo ale jak staniesz w korku może się przydać. (mam do sprzedania w razie czego
)
Sprzęgło będziesz miał przy silniku więc zostaw je z JR'a, chyba że swoje masz nowe i chcesz je zostawić. Do Twojej skrzyni też się nada.
A co do wtrysków, nowe końcówki bosch'a kosztują 90zł, nie kupuj zamienników. Taka rada. Pompiarz weźmie po 15zł za ustawienie ciśnienia i będziesz miał problem z głowy.
Jak będziesz miał jeszcze jakiś problem - pytaj.
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:34 ]
aha zapomniał bym. Wydech będzie trzeba podgiąć bo w JR flansza z turbiny wychodzi pod mniejszym kątem niż w zwykłym dieslu, jak sam nie zdołasz to w każdym tłumikowym warsztacie Ci zrobią.
Chłodnice dobrze zakupić od TD, niby niedużo ale jak staniesz w korku może się przydać. (mam do sprzedania w razie czego

Sprzęgło będziesz miał przy silniku więc zostaw je z JR'a, chyba że swoje masz nowe i chcesz je zostawić. Do Twojej skrzyni też się nada.
A co do wtrysków, nowe końcówki bosch'a kosztują 90zł, nie kupuj zamienników. Taka rada. Pompiarz weźmie po 15zł za ustawienie ciśnienia i będziesz miał problem z głowy.
Jak będziesz miał jeszcze jakiś problem - pytaj.
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:34 ]
aha zapomniał bym. Wydech będzie trzeba podgiąć bo w JR flansza z turbiny wychodzi pod mniejszym kątem niż w zwykłym dieslu, jak sam nie zdołasz to w każdym tłumikowym warsztacie Ci zrobią.
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T - właśnie gadałem kiedyś z gościem na spocie i zapewniał mnie, ze skrzynie są takie same w D i TD... skrzynie mam jeszcze z tego JR, ale w tym JR już mi ślizgało sprzęgło, a w tym JP poprzedni właściciel wymienił na nowe. A jak mogę to sprawdzić, jaką skrzynie mam? A co do chłodnicy, to się jeszcze dogadamy, w tym D mam z 2 biegami, a w TD jest 1 biegowa, ale najprawdopodobniej uszkodzona. A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
A o wydechu już znalazłem i będzie cały wydech z JR
A o wydechu już znalazłem i będzie cały wydech z JR
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 20:48 przez lucas44, łącznie zmieniany 1 raz.
To Cię źle zapewnił, bo nie są takie same. Możesz sprawdzić jak masz fachową literaturę.lucas44 pisze:do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T - właśnie gadałem kiedyś z gościem na spocie i zapewniał mnie, ze skrzynie są takie same w D i TD...
To okręć sobie całe sprzęgło i załóż do drugiego silnika. Jaka by skrzynia nie była sprzęgło Ci będzie pasić.lucas44 pisze: skrzynie mam jeszcze z tego JR, ale w tym JR już mi ślizgało sprzęgło, a w tym JP poprzedni właściciel wymienił na nowe.
Schyl się pod auto, na obudowie skrzyni pod spotem masz kawałek zeszlifowany na równo. Pierwsze 2 litery to oznaczenie skrzyni np. FF, 4S, 4T, CG... dalej masz numerki skrzyni itp.lucas44 pisze:A jak mogę to sprawdzić, jaką skrzynie mam?
Powinno być odwrotnie. W TD powinieneś mieć 2 biegi.lucas44 pisze:A co do chłodnicy, to się jeszcze dogadamy, w tym D mam z 2 biegami, a w TD jest 1 biegowa, ale najprawdopodobniej uszkodzona.
Nie warto. Kup oryginalne i nie kombinuj. Istnieją inne sposoby na powiększenie mocy o kilka km...lucas44 pisze: A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
możesz i zrobi Ci to każdy pompiarzlucas44 pisze:A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?

U mnie gościu powiedzial tylko ze to nie sa końcówki do tego silnika jak mu pokazałem a ja mu na to ze wiem ze zakładać


Teoretycznie wtryski z SB czyli DN0SD 274 powinny być bardziej wydajne ja założyłem do swojego ale ciężko powiedzieć czy to coś daje bo poprawa była ogromna ze względu ze stere lały

Oznaczenie skrzyni jest nabite na obudowie musisz zejść pod auto i centralnie z dołu jak skrzynia lączy sie z silnikiem na takim płaskim prostokącie jest oznaczenie. 2 pierwsze znaki sie liczą. czyli 4S / 4T / FF
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:59 ]
A jak nie stać cie na dobre końcówki BOSCHA to tak samo polecane przez użytkowników są Wuzetem, Monark Diesel lub R...cośtam (nie pamiętem


Właśnie gdzieś czytałem, ze od któregoś roku były montowane inne sprzęgła, a ten JP jest z 91, a JR z 87... mam za dużo sprzecznych informacji...DJ_Mouse pisze:To okręć sobie całe sprzęgło i załóż do drugiego silnika. Jaka by skrzynia nie była sprzęgło Ci będzie pasić.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie jaka mam teraz aktualnie chłodnice? Może po prostu kiedyś ktoś wymieniał i założy do tego JR jednobiegowa, co nie zmienia faktu, ze w zwykłym dieselku mam teraz 2 biegowa...DJ_Mouse pisze:Powinno być odwrotnie. W TD powinieneś mieć 2 biegi.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
jest wystarczy zmierzyć albo popatrzeć na pas przedni (to co trzyma światła i atrape)lucas44 pisze:A jest jakiś sposób na sprawdzenie jaka mam teraz aktualnie chłodnice? Może po prostu kiedyś ktoś wymieniał i założy do tego JR jednobiegowa, co nie zmienia faktu, ze w zwykłym dieselku mam teraz 2 biegowa...
tam masz takie wejścia gdzie mocuje sie chłodnicę....
chłodnica z TD jest najdłuższa czyli mocowana w 2skrajnych wejściach

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 20:10 ]
a jak dobrze pamiętam to chłodnica z TD ma długośc ok 675mm a ze zwykłego diesla 525mm
masz metr sobie sprawdź dla pewności

oj no bo sprzęgła były inne. Ale pytałeś, czy będzie pasować.. To mówie, że będzie. Skrzynie w zasadzie wszystkie są takie same, i pasują do nich różne sprzęgła od różnych silników. W SB jest większe sprzęgło 210mm niż w dieslu. Jak jest w JR nie wiem, ale są wymienne.
Po czym poznać chłodnice? Po tym, że obudowa z wiatrakiem jest mniejsza od chłodnicy. Chłodnica z diesla jest dopasowana do tej metalowej obudowy. W TD chłodnica jest dłuższa o jakieś 5cm od tej metalowej obudowy.
Po czym poznać chłodnice? Po tym, że obudowa z wiatrakiem jest mniejsza od chłodnicy. Chłodnica z diesla jest dopasowana do tej metalowej obudowy. W TD chłodnica jest dłuższa o jakieś 5cm od tej metalowej obudowy.
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Skrzynie montowane w JP
3R 4S TL TLB
Skrzynie montowane w JR
3M 4T 5V KAA
Wykres JR
3R 4S TL TLB
Skrzynie montowane w JR
3M 4T 5V KAA
Wykres JR
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- bylem zmierzyć, jest dokładnie tak jak mówisz, chłodnica z JR ma 675mm i u mnie ma 1bieg wentylator, a w zwykłym dieslu mam 525mm, tyle ze wiatrak jest już 2biegowyTo_mas pisze:a jak dobrze pamiętam to chłodnica z TD ma długość ok 675mm a ze zwykłego diesla 525mm
masz metr sobie sprawdź dla pewności
[ Dodano: 09 Gru 2008 12:26 ]
Niestety, z tej skrzyni z JR nic nie będzie, wiec narazie zostanie ta z JP. Czyli rozumiem, ze na tej skrzyni z JP będę miał krótsze biegi i mniejsze Vmax??DJ_Mouse pisze:Skrzynia pod względem wielkości tak, jest taka sama. Ale ma zupełnie inne przełożenia, do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T, bo moment jest wyższy i przełożenia mogły ulec wydłużeniu. Jeśli jej nie masz - trudno, jeździć i tak będzie. Łapy pasują tak samo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości