[mk2 D/TD] swap silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lucas44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 22:09
Lokalizacja: BB

[mk2 D/TD] swap silnika

Post autor: lucas44 » pn gru 08, 2008 10:54

Witam kolegów i proszę o kilka rad. Posiadam Golfa mk2, jednak poprzedni właściciel go zaniedbał, a chciałbym go przywrócić do życia. Silnik (JP) jest prawie na padnięciu, na przekładkę już mam inny (JR), ale mam kilka pytań dotyczących zamiany silników. Z tego co już wyczytałem, to łapy, skrzynia itp są na 100% takie same, natomiast nie wiem jak z chłodnica, czy w D były takie same chłodnice jak w TD? Sprzęgła tez nie jestem pewien, słyszałem ze od któregoś roku były montowane inne, ten JP jest z 91', a JR' z 87. No i czy po tej całej zamianie będę musiał coś zgłaszać do urzędu, ze wymieniłem silnik itp? W tym JR będę jeszcze regenerował wtryski, tez bym prosił o pomoc w tym temacie.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn gru 08, 2008 17:15

Silnik przełożysz bez problemu,praktycznie plug&play :bigok: Skrzynia może zostać,sprzęgło też powinno styknąć.Chłodnica w TD faktycznie jest większa,więc warto zainwestować w to żeby się nie gotował.
Zgłaszać też nie musisz nigdzie.Wtryski,kupujesz nowe końcówki,śmigasz do pompiarza,wymienia i reguluje i tyle :bigok:



lucas44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 22:09
Lokalizacja: BB

Post autor: lucas44 » pn gru 08, 2008 17:43

Skrzynia może zostać - hmm... mam rozumieć, ze skrzynia jest taka sama, czy po prostu jest inna, ale będzie pasować?? Dawcom jest taki Golfik GTD, jak Ty masz, tylko ze starszy. A czy jak założę do silnika JR końcówki wtryskiwaczy z SB, to coś to zmieni? Obilo mi się, ze ludki tak robią.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pn gru 08, 2008 20:31

Skrzynia pod względem wielkości tak, jest taka sama. Ale ma zupełnie inne przełożenia, do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T, bo moment jest wyższy i przełożenia mogły ulec wydłużeniu. Jeśli jej nie masz - trudno, jeździć i tak będzie. Łapy pasują tak samo.

Chłodnice dobrze zakupić od TD, niby niedużo ale jak staniesz w korku może się przydać. (mam do sprzedania w razie czego :grin:)

Sprzęgło będziesz miał przy silniku więc zostaw je z JR'a, chyba że swoje masz nowe i chcesz je zostawić. Do Twojej skrzyni też się nada.

A co do wtrysków, nowe końcówki bosch'a kosztują 90zł, nie kupuj zamienników. Taka rada. Pompiarz weźmie po 15zł za ustawienie ciśnienia i będziesz miał problem z głowy.



Jak będziesz miał jeszcze jakiś problem - pytaj.

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:34 ]
aha zapomniał bym. Wydech będzie trzeba podgiąć bo w JR flansza z turbiny wychodzi pod mniejszym kątem niż w zwykłym dieslu, jak sam nie zdołasz to w każdym tłumikowym warsztacie Ci zrobią.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

lucas44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 22:09
Lokalizacja: BB

Post autor: lucas44 » pn gru 08, 2008 20:45

do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T - właśnie gadałem kiedyś z gościem na spocie i zapewniał mnie, ze skrzynie są takie same w D i TD... skrzynie mam jeszcze z tego JR, ale w tym JR już mi ślizgało sprzęgło, a w tym JP poprzedni właściciel wymienił na nowe. A jak mogę to sprawdzić, jaką skrzynie mam? A co do chłodnicy, to się jeszcze dogadamy, w tym D mam z 2 biegami, a w TD jest 1 biegowa, ale najprawdopodobniej uszkodzona. A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?

A o wydechu już znalazłem i będzie cały wydech z JR
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 20:48 przez lucas44, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pn gru 08, 2008 20:53

lucas44 pisze:do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T - właśnie gadałem kiedyś z gościem na spocie i zapewniał mnie, ze skrzynie są takie same w D i TD...
To Cię źle zapewnił, bo nie są takie same. Możesz sprawdzić jak masz fachową literaturę.
lucas44 pisze: skrzynie mam jeszcze z tego JR, ale w tym JR już mi ślizgało sprzęgło, a w tym JP poprzedni właściciel wymienił na nowe.
To okręć sobie całe sprzęgło i załóż do drugiego silnika. Jaka by skrzynia nie była sprzęgło Ci będzie pasić.
lucas44 pisze:A jak mogę to sprawdzić, jaką skrzynie mam?
Schyl się pod auto, na obudowie skrzyni pod spotem masz kawałek zeszlifowany na równo. Pierwsze 2 litery to oznaczenie skrzyni np. FF, 4S, 4T, CG... dalej masz numerki skrzyni itp.
lucas44 pisze:A co do chłodnicy, to się jeszcze dogadamy, w tym D mam z 2 biegami, a w TD jest 1 biegowa, ale najprawdopodobniej uszkodzona.
Powinno być odwrotnie. W TD powinieneś mieć 2 biegi.
lucas44 pisze: A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
Nie warto. Kup oryginalne i nie kombinuj. Istnieją inne sposoby na powiększenie mocy o kilka km...


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn gru 08, 2008 20:55

lucas44 pisze:A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
możesz i zrobi Ci to każdy pompiarz :))
U mnie gościu powiedzial tylko ze to nie sa końcówki do tego silnika jak mu pokazałem a ja mu na to ze wiem ze zakładać :P To on ze na moją odpowiedzialność i tyle :P

Teoretycznie wtryski z SB czyli DN0SD 274 powinny być bardziej wydajne ja założyłem do swojego ale ciężko powiedzieć czy to coś daje bo poprawa była ogromna ze względu ze stere lały :P a do JR idą DN0SD 293

Oznaczenie skrzyni jest nabite na obudowie musisz zejść pod auto i centralnie z dołu jak skrzynia lączy sie z silnikiem na takim płaskim prostokącie jest oznaczenie. 2 pierwsze znaki sie liczą. czyli 4S / 4T / FF

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:59 ]
A jak nie stać cie na dobre końcówki BOSCHA to tak samo polecane przez użytkowników są Wuzetem, Monark Diesel lub R...cośtam (nie pamiętem :P) i są ciut tańsze :)



lucas44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 22:09
Lokalizacja: BB

Post autor: lucas44 » pn gru 08, 2008 21:02

DJ_Mouse pisze:To okręć sobie całe sprzęgło i załóż do drugiego silnika. Jaka by skrzynia nie była sprzęgło Ci będzie pasić.
Właśnie gdzieś czytałem, ze od któregoś roku były montowane inne sprzęgła, a ten JP jest z 91, a JR z 87... mam za dużo sprzecznych informacji...
DJ_Mouse pisze:Powinno być odwrotnie. W TD powinieneś mieć 2 biegi.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie jaka mam teraz aktualnie chłodnice? Może po prostu kiedyś ktoś wymieniał i założy do tego JR jednobiegowa, co nie zmienia faktu, ze w zwykłym dieselku mam teraz 2 biegowa...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn gru 08, 2008 21:04

lucas44 pisze:A jest jakiś sposób na sprawdzenie jaka mam teraz aktualnie chłodnice? Może po prostu kiedyś ktoś wymieniał i założy do tego JR jednobiegowa, co nie zmienia faktu, ze w zwykłym dieselku mam teraz 2 biegowa...
jest wystarczy zmierzyć albo popatrzeć na pas przedni (to co trzyma światła i atrape)
tam masz takie wejścia gdzie mocuje sie chłodnicę....
chłodnica z TD jest najdłuższa czyli mocowana w 2skrajnych wejściach :)

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 20:10 ]
a jak dobrze pamiętam to chłodnica z TD ma długośc ok 675mm a ze zwykłego diesla 525mm
masz metr sobie sprawdź dla pewności :)



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pn gru 08, 2008 21:15

oj no bo sprzęgła były inne. Ale pytałeś, czy będzie pasować.. To mówie, że będzie. Skrzynie w zasadzie wszystkie są takie same, i pasują do nich różne sprzęgła od różnych silników. W SB jest większe sprzęgło 210mm niż w dieslu. Jak jest w JR nie wiem, ale są wymienne.

Po czym poznać chłodnice? Po tym, że obudowa z wiatrakiem jest mniejsza od chłodnicy. Chłodnica z diesla jest dopasowana do tej metalowej obudowy. W TD chłodnica jest dłuższa o jakieś 5cm od tej metalowej obudowy.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn gru 08, 2008 21:19

Skrzynie montowane w JP

3R 4S TL TLB

Skrzynie montowane w JR

3M 4T 5V KAA

Wykres JR
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 22:09
Lokalizacja: BB

Post autor: lucas44 » pn gru 08, 2008 21:21

To_mas pisze:a jak dobrze pamiętam to chłodnica z TD ma długość ok 675mm a ze zwykłego diesla 525mm
masz metr sobie sprawdź dla pewności :)
- bylem zmierzyć, jest dokładnie tak jak mówisz, chłodnica z JR ma 675mm i u mnie ma 1bieg wentylator, a w zwykłym dieslu mam 525mm, tyle ze wiatrak jest już 2biegowy

[ Dodano: 09 Gru 2008 12:26 ]
DJ_Mouse pisze:Skrzynia pod względem wielkości tak, jest taka sama. Ale ma zupełnie inne przełożenia, do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T, bo moment jest wyższy i przełożenia mogły ulec wydłużeniu. Jeśli jej nie masz - trudno, jeździć i tak będzie. Łapy pasują tak samo.
Niestety, z tej skrzyni z JR nic nie będzie, wiec narazie zostanie ta z JP. Czyli rozumiem, ze na tej skrzyni z JP będę miał krótsze biegi i mniejsze Vmax??



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » śr gru 17, 2008 10:10

lucas44 pisze: Niestety, z tej skrzyni z JR nic nie będzie, wiec narazie zostanie ta z JP. Czyli rozumiem, ze na tej skrzyni z JP będę miał krótsze biegi i mniejsze Vmax??
Dokładnie tak. Ale za to przyspieszenie lepsze :bigok:


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości