spadaja obroty, duze spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cocaine!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt paź 19, 2007 15:55
Lokalizacja: Warszawa STM

spadaja obroty, duze spalanie

Post autor: cocaine! » ndz maja 11, 2008 17:14

witam
po remoncie mego cuda (2.0 8v) mam problemy m.in spadaja mi obroty na luzie,przy redukcji biegow spadaja i silnik gasnie!
komputer wskazuje mi spalanie na poziomie 55 litrow! i faktycznie wciaga to paliwo w zastraszajacym tempie. silniczek krokowy,przepustnica i cala masa innych rzeczy przeczyszczona.
zalewa swiece czesto
i silnik chodzi na ssaniu prawie przez caly czas.
co moze byc przyczyna?
lambda czy cos takiego?
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 20:38 przez cocaine!, łącznie zmieniany 2 razy.


spox!

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz maja 11, 2008 18:34

pewnie lambda dlatego zalewa sprawdź przewód na początek lub goń na oscyloskop i bedzie wiadomo koszt 20 zl a diagnoza vag od 50zl osobiscie podpiął bym sie pod vaga moze jeszcze jakies inne błedy wyskoczą


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

cocaine!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt paź 19, 2007 15:55
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: cocaine! » ndz maja 11, 2008 18:38

a jak mam sprawdzic ze sie tak zapytam?
da sie domowymi sposobami?


spox!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 11, 2008 20:27

akurat w tym silniczku samo w sobie uszkodzenia lambdy takiego spalania nie spowoduje. Wiem to stąd bo zdarzyło mi się zrobić 500 km z urwanym kablem sondy i.....właściwie nic.
Więc po pierwsze jaka jest pewność że remont się udał (na czym polegał?). Po drugie zacząłbym od upewnienia się co do ustawienia rozrządu. uszkodzony silniczek krokowy nie wpłynie na spalanie, najwyżej na gaśnięcie. Do sprawdzenia czujnik temperatury i przepływomierz. Wystarczy mieć tani miernik uniwersalny.
A żeby nie było łatwo to przytoczę co się stało parę dni temu w gTI z 2E żonki. Otóż pojawiły się nierówne wolne obroty, jakby choidził na 3 cylindry i spadła moc. Myślałem że spalił się jeden z wtryskiwaczy. A tu guzik, nie spalił się tylko zawiesił i lał benzyną jak głupi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz maja 11, 2008 22:36

proponuję jednak podpiąć się pod VAG-a i zobaczyc błędy a dopiero kombinować i wymyślać historie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 11, 2008 22:46

A ja wręcz przeciwnie. Ponieważ to stary wtrysk i VAG wykaże niewiele więcej niż można się dowiedzieć używając miernika. Chyba że powiedzmy ma się za darmo dostęp.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ciunek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob lut 09, 2008 01:32
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: ciunek » ndz maja 11, 2008 23:59

Ja tez jestem tego zdania, ze VAG nie zawsze obrazuje awarie, u mnie podpinalem juz auto milion razy, wymienilem wszystko co wskazywal VAG a auto dalej swiruje :(
Byc moze sie myle, ale sprawdzil bym czujnik halla ten ktory znajduje sie w aparacie zaplonowym :)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn maja 12, 2008 13:33

no kolego nie przesadzaj co ma wspólnego czujnik halla do spalania?zastanów sie...małe OT o halotronie
czujnik hallotronowy daje inpulsy dla ECU zeby wiedział w jakim polozeniu jest wal czyli ustala moment wtrysku to jest tylko informacja kiedy a nie ile lać we wtrysk...
nalegam sprawdz sonde jesli kabel cały wykrec ja i zobacz czy nie jest w oleju lub zakopcona sadzą
tu ktoś dobrze pisał z tym zawieszonym wtryskiwaczem
ja bym zdjął wtryskiwacz i zobaczył czy nie leja i jak rozpyla
jeśli auto ma gaz to moze byc zapieczony ktorys wtryskiwacz
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 13:39 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
matti6060
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt cze 13, 2008 21:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti6060 » pn gru 08, 2008 16:14

Paweł Marek pisze:A ja wręcz przeciwnie. Ponieważ to stary wtrysk i VAG wykaże niewiele więcej niż można się dowiedzieć używając miernika. Chyba że powiedzmy ma się za darmo dostęp.
Tez od jakiegos czasu nie mogesie uporac z duzym spalaniem w moim 2E i mam pytanie po wykreceniu wtrysku jak go sprawdzic??? jak powinien rozpylac i jak rozpoznac jego ewentualne uszkodzenie????



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn gru 08, 2008 16:57

Na początek sprawdź ten czujnik temperatury.

P.S
Paweł Marek pisze:akurat w tym silniczku samo w sobie uszkodzenia lambdy takiego spalania nie spowoduje.

Uszkodzona sonda może zdecydowanie zwiększyć spalanie.
Paweł Marek pisze:
Wiem to stąd bo zdarzyło mi się zrobić 500 km z urwanym kablem sondy i.....właściwie nic.
Co innego "wypięta" sonda (gdzie komp sam sobie podstawi 0.45V) . Stąd te "właściwie nic".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 17:15

matti6060, można zmierzyć opór na wtyczce i z tego wywnioskować czy któryś nie spalony. Normalny opór to 3,7 do 5 omów. Opór powyżej 5 oznacza spalony jeden wtryskiwacz., powyżej 7,5 - spalne dwa wtryskiwacze.
U mnie doszedłem do tego że listwa zepsuta po wykluczeniu większości innych rzeczy czyli przepływki, obu czujników temperatury, filtra paliwa. Po wyjęciu końcówki wtryskiwaczy były z czarnym osadem, od oleju który ten silnik żarł w dużych ilościach póki mu gumek na zaworach nie wymieniłem, ibraku płukania wtryskiwaczy benzyną- jazda na LPG


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości