Za bogata mieszanka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Za bogata mieszanka

Post autor: mahoń » pn gru 08, 2008 13:51

silnik 1.8 ABS monowtrysk 90 KM

Auto posiada za bogata mieszanka pali jak smok, po odpalniu na ssaniu za niskie obroty i dziwne drgania silnika. smierdzi paliwem.

Po zresetowaniu komputera jest ok spalanie spada i wszystko wraca do normy, po 20-30 km wraca jakis bład i objawy sie pojawiaja

Auto na LPG działa prawidłowo.

Wymieniłem nowy czujnik teperatury - oryginał z ASO sprawdzone i jest sprawny
Nowy filtr powietrza.
Czujnik zasysanego powietrza 1- 4 pin na brązowej wtyczce pokazuje 5.5 k ohm czyli 5500 ohmów. teoretycznie w normie.

Co moze być przyczyna
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 13:52 przez mahoń, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn gru 08, 2008 15:22

jakie masz spalanie? jeśli po odpaleniu silnika masz niskie obroty i rosną wraz z temperatura silnika to silniczek krokowy może jest uszkodzony


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Post autor: mahoń » pn gru 08, 2008 15:34

spalanie nie jest mierzone nie liczac mfa to tam ponad 50 litrów:D

silniczek krokowy to srednio, niskie obroty spowodowane sa za bogata mieszanka. Jakis czujnik zle podaje bo po restarcie jest OK jak sa wartosci przyjete bez czujników



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn gru 08, 2008 17:19

na czujniku cieczy i powietrza przy takiej samej temperaturze powinny być podobne wartości rezystancji, bardzo często lewe powietrze wpływa negatywnie na obroty silnika, posprawdzaj dolot powietrza i kolektor ssący, jeżeli to sie dzieje po rozgrzaniu silnika to sąda lambda do sprawdzenia


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Post autor: mahoń » pn gru 08, 2008 21:30

ktos ma jakies inne sugestie?



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn gru 08, 2008 21:48

Skoro po zresetowaniu jest o.k a później wszystko wraca to znak, że ECU łapie błędy...zrób odczyt błędów i będziesz wiedział na czym stoisz. A może "niefachowy montaż" instalacji LPG...



mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Post autor: mahoń » pn gru 08, 2008 21:51

instalacja juz 4 lata smiga, wasnie nie mam możliwości zrobienia vaga kompa a w serwisie płacic takie kokosy za sam odczyt to chyba podziekuje bo i tak wcisna, ze to wina instalacji



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 21:56

To przynajmniej po resecie jeździj te 20-30 km na benzynie samej, wtedy się zorientujesz czy to instalka gazowa jest winna czy nie. A jeśli sę okaże że jest winna to pewnie emulacja sondy jest źle ustawiona i gazownik ma sie tym zająć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Post autor: mahoń » pn gru 08, 2008 21:59

na podłaczeniu gazu pod kompa byłem jakis miesiac temu, sprawdził wytegulował pozmieniał i nic to nie dało



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 22:14

To nie dowodzi niczego, pojeździj na samej benzynie, jeśli problem nie wróci masz pewność gdzie szukać dalej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Post autor: mahoń » pn gru 08, 2008 22:16

tez tak zrobie:) sprawdze jeszcze miernikiem czy sonda trzyma do 1 V



Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » pn gru 08, 2008 23:20

ja powiem krótko -brat miał identycnze objawy... wykreciłem od siebir sonde-bez resetu kompa -załozylismy- i nie to auto-przestał kichac prychac falowac na obrotach-wiec pojechał do sklepu kupił z ngk sonde-(150 zeta) i wszystko gitara juz 4 dni - pozdro


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

mahoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:24
Lokalizacja: ...

Post autor: mahoń » pt gru 12, 2008 12:53

nagrzałem dzisiaj silnik, sprawdziłem miernikiem kabel sygnałowy od sony. wskazywało 0d 0.2 V do momentami ponad 1.5 V. Powyzej 1 V było tylko momentami lecz wiadomo to sa zminne wartosci.

Na gazie sonda trzymała równiejsze wartosci a na benzynie bardziej latała.

Jesli dobrze wiem to zakrec do 1 V jest. Swiadczy to o jej uszkodzeniu?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości