Płyn w chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dami24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lip 03, 2006 15:23
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Płyn w chłodnicy

Post autor: Dami24 » wt gru 02, 2008 23:54

Witam,zaczoł mi ubywać płyn w chłodnicy,tj na 100km dolewam ok. 1l. płynu.W silniku olej wygląda na ok,żadnego nalotu,wycieków widocznych brak,ogrzewanie w środku -przestało grzać,temperatura w czasie jazdy potrafi dojść do 120st. wentylator nie włancza się.Od czego zacząć tę usterkę?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr gru 03, 2008 00:14

Przedewszystkim nie jeździj samochodem w takim stanie bo zakatujesz silnik. Zostaw samochód na noc i zobacz w których miejscach będą plamy od wody. Jeśli nigdzie nie będzie kałuży, sprawdź czy odpowietrznik jest drożny (ta cienka rurka idąca do zbiorniczka wyrównawczego-pociągnij lub dmuchnij w nią nie powinno być żadnego oporu). Możesz mieć to samo co kumpel, brał mu wodę non stop gotował się, w środku było zimno, okazało się że w chłodnicy były tylko 2l wody (poziom w zbiorniczku był max!!!), reszta to było powietrze które przez zatkany odpowietrznik nie mogło uciec z układu. Po przetkaniu odpowietrznika poziom wody gwałtownie opadł i weszły jeszcze 3l....



Marcin85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 09, 2008 17:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Marcin85 » śr gru 03, 2008 01:19

Witam. Temat był już poruszany,proszę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 Morze coś pomorze.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr gru 03, 2008 17:44

krótko mówiąc a propo uszczelki (linka od Marcin85 ): Objawy to
-gwałtownie rosnąca temperatura
-ubytki płynu chłodzącego i biały dym zrury
-ubytki oleju i niebieski dym z rury
-mieszanie się płynu z olejem - biały osad w oleju lub czarna maź w ziborniczku
-wyrzucanie wody ze zbiorniczka po otwarciu termostatu, a w skrajnych przypadkach nawet na zimnym silniku
-spaliny wydobywające się ze zbirniczka wyrównawczego
-spadek mocy i gorsze odpalanie silnika
Te objawy z reguły nie występują naraz, jednak nic nie pisałeś o dymieniu na biało z rury, albo przechodzeniu wody do oleju - co nie wskazuje na uszkodzenie uszczelki, raczej na wyciek. Zrób tak jak mówiłem, ja w ABF miałem identyczne objawy jak u Ciebie i okazał się że to przez zatkany odpowietrznik. Jeśli jednak wyszla by Ci uszczelka koszt naprawy+materiały+płyny to ok 500-800zł.
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 17:52 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Dami24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lip 03, 2006 15:23
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Dami24 » ndz gru 07, 2008 13:10

No i wymiana zrobiona termostatu,wodę wywala w dalszym stopniu ze zbiorniczka wyrównawczego.Chłodnica jest prawie w całości ciepła,drożność sprawdzona a obiegu brak.Czyli dalej woda się gotuje w zbiorniczku,wentylator się nie włancza.Co dalej???



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz gru 07, 2008 13:14

a patrzyłeś w jakim stanie masz pompe wody ?



Dami24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lip 03, 2006 15:23
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Dami24 » ndz gru 07, 2008 13:41

Pompa wody ok bo nawet jak jest woda (płyn) to jest ogrzewanie w aucie a jak pompa wody by nie chodziła to by nie było ogrzewania (tak mi się zdaje)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz gru 07, 2008 14:20

pare razy spotkałem sie z takimś czymś że ogrzewanie było , a autko sie przegrzewało , okazało sie że w pompie zamiast piór zostały tylko resztki

[ Dodano: 07 Gru 2008 13:22 ]
w pierwszym poście napisałeś że ogrzewanie przestało grzać :bigok:



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » ndz gru 07, 2008 15:09

kwietek pisze:pociągnij lub dmuchnij w nią nie powinno być żadnego oporu
Sorki za oftop, ale nie wiesz czym grozi napicie się glikolu? :chytry:


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
shibbyOP
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 546
Rejestracja: pn cze 16, 2008 00:00
Lokalizacja: Opole // Niemodlin
Kontakt:

Post autor: shibbyOP » ndz gru 07, 2008 15:40

Dami24 pisze:No i wymiana zrobiona termostatu,wodę wywala w dalszym stopniu ze zbiorniczka wyrównawczego.Chłodnica jest prawie w całości ciepła,drożność sprawdzona a obiegu brak.Czyli dalej woda się gotuje w zbiorniczku,wentylator się nie włancza.Co dalej???
Ja jakiś miesiąc temu miałem podobne, objawy, wymieniłem termostat, pompa wody była cała, dmuchałem w ten wężyk od odpowietrzenia, gotowałem i zmieniałem korek od zbiorniczka dalej nic nie pomogło, jeździłem na warsztaty i mówiono mi że to termostat, dopiero jeden znajomy pozwiedzał że jest przedmuch na uszczelce i faktycznie to było przyczyną że wywalało mi płyn przez zbiorniczek i nie było ogrzewania w samochodzie.


[b] Moje wozidło [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183470][img]http://img10.imageshack.us/img10/4733/img3633l.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz gru 07, 2008 20:34

Zrób tak jak doradza miś fazi, sprawdź łopatki pompy wodnej, jeśli będą całe (bo wszystko poza tym sprawdziłeś) na 90% będzie to uszczelka pod głowicą. Przypomnę tylko że nie zawsze z płynu musi śmierdzieć spalinami. kompresja która dostała się do układu chłodzenia może przez górny wąż chłodnicy wypychać wodę do tego stopnia że termowyłącznik będzie suchy (tak jak miało to miejsce u mnie).
sHpAaKu, glikol działa zabójczo na nerki, raz sobie przez przypadek pociągnąłem, byłem u lekarza i tylko powiedział bym tego więcej nie pił :helm: widocznie kompesnuję to piwkiem i jestem zdrowy :)
Ostatnio zmieniony ndz gru 07, 2008 20:47 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Dami24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lip 03, 2006 15:23
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Dami24 » pn gru 08, 2008 23:27

No i wyszło na uszczelkę pod głowicą :) teraz zostaje naprawa tylnej wycieraczki,ale to już osobny temat- dzięki wszystkim za wypowiedzi



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn gru 08, 2008 23:35

tylko nie oszczędzaj na uszczelce, kup oryginalną i zmień ją w sprawdzonym serwisie. Podczas wymiany powinni także zmienić śruby mocujące głowicę, gdyż pod wpływem działających sił tracą swe właściwości. Przestrzegam Cię przed tym gdyż mi w golfiku jak zmienili, (oczywiście po 1000km dociągneli) gdzieś po 20 000 znów padła - śruby trzymające głowice były stare i pod wpływem odkręcenia, dokręcania, i stałego obciążenia rozciągęły się luzując uszczelkę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 231 gości