Za duże spalanie w ADZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Za duże spalanie w ADZ

Post autor: pablodesign » sob gru 06, 2008 17:59

Witam!

Od kilku miesiecy borykam sie z coraz wiekszym spalaniem w swoim golfie. W porownaniu do poprzedniej zimy pali okolo 2 litry wiecej na 100km. Od tamtego czasu nic sie nie zmienilo, jedynie wymienialem rozrząd, niecałe 1000km temu. Jednak wieksze spalanie pojawilo sie juz w polowie lata i spala coraz wiecej. Po ostatnim tankowaniu wyszlo 10.7L/100km, ze 3 miesiace temu wyjezdzilem caly bak na trasie to spalanie wyszlo 8,5l. Dodam ze poprzedniej zimy na trasie mialem spalanie rzedu 6,9-7,5 a tu w lato ponad 1L wiecej. Na klimatyzacji nie jezdzilem przy dokonywaniu tych pomiarow.

Dołączam 2 zrzuty ekranu z vag'a.

Obrazek

Obrazek

Co w tych danych mnie zastanawia to kat zaplonu i lambda - lambda przy gazowaniu zbliza sie do 1.0 czasami wejdzie na 0.99 czy cos podobnego. Porownywalem te wartosc z innym golfem z takim samym silnikiem i jest podobnie. Znaczaco sie rozni jednak 'ignition timing' oraz 'tb angle'. W moim przypadku na nagrzanym silniku Ign. Timing potrafi miec wartosci 1-0 ATDC, natomiast w tym drugim silniku oscyluje w okolicach 4-6BTDC.

Dodam jeszcze ze 2 razy pojawil mi sie jakis blad na wagu dotyczacy jakiegos czujnika TPS.

Opisze jeszcze inne objawy ktore moga miec wplyw na dolegliwosci mojego golfa:

- po przygazowaniu na nagrzanym silniku dosyc wolno traci obroty, przy wysprzeglaniu ma sie wrazenie ze najpierw obroty troche rosna i pozniej dopiero zaczynaja spadac. Raz odpialem aku na kilka godzin to pozniej obroty spadaly szybko, jednak po jakims czasie wszystko wrocilo do stanu jak bylo, czyli znow wolno traci obroty.

- termostat wg mnie jest ok, dolny waz sie nagrzewa dopiero po jakims czasie, jak juz silnik jest prawie cieply. Jednak ostatnio przy temp 0-5 stopni jak jezdze na wlaczonym ogrzewaniu to wskazowska temp zamiast stac pionowo na 90 stopni spada gdzies do 82-83.

- podstawa wtrysku raczej nie przepuszcza, jak ruszam wtryskiem calym na wlaczonym silniku to jego praca sie nie zmienia.

- tankuje ciagle na tej samej stacji.

- styl jazdy, jak i trasy tez sie nie zmieniaja zbyt duzo.

- szumia mi juz troche lozyska od napinacza i alternatora, ale to chyba nie powinno miec takiego wplywu na spalanie.

Za wszelkie porady bardzo dziekuje.
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 22:09 przez pablodesign, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob gru 06, 2008 18:31

lambda ma sie trzymac przy 1 gdy gazujesz bo wtedy jest bogata mieszanka
to z obrotami co piszesz to jest wlasnie objaw uszkodzonej biezni w TPSie - silnik ma falujace obroty i ciezko z nich schodzi



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » sob gru 06, 2008 20:20

Wniosek z tego ze sonda lambda powinna byc sprawna.

Jesli chodzi o obroty, to wolno schodzą, ale ze faluja to nie moge powiedziec, na wolnych obrotach mam bardzo stabilnie. Sprawdze tego tps'a, da sie go jakos przeczyscic, czy jest nierozbieralny?

Pozdrowienia.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob gru 06, 2008 22:30

wedle ksiazki jest nie rozbieralny ale odkrecasz 4 sruby i juzjest na wierzchu
pozniej trzeba go wyregulowac
czyszczenie nie ma sensu bo on sie nie brudzi, tam sie wycieraja bieznie i trzeba zalozyc nowy - to tak jak w potencjometrze
miernik w reke i spawdzasz czy wartosci zmieniaja sie plynnie czy skokowo



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » ndz gru 07, 2008 13:20

Dzisiaj pojezdzilem troche po miescie i zauwazylem dziwna rzecz. Wskazowka temp byla na 90 stopniach. Jak wychodzilem z auta otworzylem maske i pomacalem weze od chlodnicy. Gorny byl goracy natomiast dolny byl bardzo lekko cieply. Nie powinien czasem byc tak samo goracy jak gorny?

Pozdrawiam.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz gru 07, 2008 14:08

po otwarciu obiegu przez termostat, gorny waz jest goracy, a dolny sporo zimniejszy.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » ndz gru 07, 2008 15:17

Staaaaary, 73 stopnie to przesada. W ADY ma się otwierać dopiero przy 85. Masz niedogrzany silnik i w ten sposób automatycznie wzbogacaną mieszankę (odczyt almbdy). To tak jakbyś jeździł na ssaniu cały czas. Sprawdź sobie na początek wg tabeli oporności na 1 i 3 nóżce czujnika temperatury. Albo on albo termostat to wymiany.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
baciano
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 28, 2007 01:36
Lokalizacja: SI
Kontakt:

Post autor: baciano » pt gru 12, 2008 13:22

a wiecie moze ile powinien palic 1,8 ADZ??? ja tez mam taki silnik i pali mi po miescie 11L benzyny przy spokojnej jezdzie. zalozylem LPG do butli wchodzi 28L robie na tym 200km pali 14L gazu :chytry:
Ostatnio zmieniony pt gru 12, 2008 13:24 przez baciano, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt gru 12, 2008 15:04

ja mam to samo ADZ, po mieście 8 , zimą więcej , na trasie 6,2 6,5 , o ile nie deptasz mu , tylko delikatnie do 100 - weczki , i nie gadajcie mi że wode leje , bo nikt mi nie da, ani nie wezmie , pisze prawde , a założe sie że dałoby sie jeszcze mniej



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » pt gru 12, 2008 15:06

Normalnie to on średnio pali 10 litrów, i teraz zalezy już jak jeździmy gdzie i na jakich odcinkach.

Latem zmieściłęm się w mieście w 8,5 litrach na 100 a zimą to ten samochód pali kosmiczne ilości paliwa, nie wiem czy jest coś zwalone ze ssaniem czy jak ale 11 to tak spokojnie :crazy:
Warto sprawdzić lambdę bo jej żywotność jest na jakieś 160 tys km. Oporność czujnika temperatury płynu chłodzącego itd.

A vag nic nie mówi komp jest czysty od błędów.

Może ktoś wie, czy np czujnik temperatury zassysanego powietrza (czy jak on się tam zwie) albo TPS może podawać za bogatą mieszankę podczas pracy silnika na ssaniu ?

Może wszyscy w końcu dojdziemy do ładu z ADZ bo jak dla mnie to spalanie wystarczająco eliminuje plusy tego silnika :|



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt gru 12, 2008 15:12

jak w zimie jedzie sie do sklepu 1km , potem do domu , i tak z pięć razy dziennie to nie ma dziwoty że pali bo non stop masz na ssaniu , ale każdy inny samochód nie spali mniej , jak miałem malucha 650 ccm , to w zimie wtrąbił 9 litrów



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » pt gru 12, 2008 15:17

Nie no jasne, nic dziwnego że tyle spali.

Tylko pytanie czy ponad 5 będzie coś pod 8 kilometrowa jazda po mieście, nie było dużego ruchu trochę stania na światłach itp to wyszło 10/100 to dobrze ?
Ostatnio zmieniony pt gru 12, 2008 15:18 przez jgkurczak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt gru 12, 2008 15:28

za dużo



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » pt gru 12, 2008 15:35

No więc właśnie. Bądź tu teraz mądry i szukaj przyczyny jak już powymieniałem tyle rzeczy :grrr: Idę porąbać go siekierą w takim razie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości