Wymiana silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ROBERTO_VW

Wymiana silnika

Post autor: ROBERTO_VW » ndz lis 27, 2005 17:57

Witam
Mam w swoim samochodzie padnięty silnik ABU 1.6 benzyna.
W silniku padła uszczelka pod głowicą. Został przegrzany i tłoki dostały owalu. W głowicy popychacze do wymiany, stukają zawory itd. Kompletna padlina.
Mam do kupienia silnik 1.6b w bardzo dobrym stanie, ale jest nowszego typu.
Ma aluminiowy dekiel zaworów i miskę. Jest z 2000 roku. Wygląda jak od Golfa po 95 roku. Myślę, że jest od Ibizy.
Jest bez kolektora ssącego, ale pasuje do niego mój kolektor.
Ma inne sprzęgło docisk i chyba koło zamachowe.
Rozrząd jest na rolkę napinającą a nie tak jak u mnie pasek napina pompa wodna.

Zastanawiam się czy mogę przełożyć koło zamachowe docisk i tarcze od swojego i czy będzie do niego pasowała moja elektronika.
Dodam, że cały osprzęt, czyli aparat zapłonowy gaźnik (monowtrysk) przełożę od mojego silnika ABU.
Czy to będzie działać???

Dodam że trzeba będzie jeszcze dokonać drobnej zmiany układu chłodzenia.
[/b]



fibolek

Post autor: fibolek » ndz lis 27, 2005 22:25

Z tego co słyszałem na tym forum.To najlepiej by było przełożyć cały komplet to jest silnik z osprzętem.Będziesz bez problemów śmigał a tak weź dopasuj sprzęgło pod silnik i te inne rzeczy.a bym na twoim miejscu przełożył all.



ROBERTO_VW

Post autor: ROBERTO_VW » ndz lis 27, 2005 23:36

fibolek pisze:Z tego co słyszałem na tym forum.To najlepiej by było przełożyć cały komplet to jest silnik z osprzętem.Będziesz bez problemów śmigał a tak weź dopasuj sprzęgło pod silnik i te inne rzeczy.a bym na twoim miejscu przełożył all.
Jak miałbym taką możliwość to bym to zrobił
Wiąże sie to z kasą oczywiście i tym że jest tylko słupek do sprzedania u tego gościa.

Czy ktoś robil cos takiego???



fibolek

Post autor: fibolek » ndz lis 27, 2005 23:41

czyli rozumiem że on już nie ma tego silnika?

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 22:46 ]
Reasumując jeśli masz nowszy(będziesz miał hipotetycznie) inny nowszy silnik inny modelowo to z dopasowaniem poszczególnych części jest duuuży problem.Popytaj GTO ewentualnie poszukaj całej dobrej głowicy z całym osprzętem może być od innego modelu i wtedy się baw dalej.Bo podejrzewam i napewno tak by było że zakup całego motorka z osprzętem byłby tańszy jak próby złożenia z dwóch innych jednego, do tego dochodzą jeszcze komplikacje.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 22:53 ]
Szkoda ale nie pękaj napewno coś znajdziesz i będzie o niebo lepsze. :balwan:



ROBERTO_VW

c. d. wymiana silnika

Post autor: ROBERTO_VW » pn lis 28, 2005 22:29

Wiem już, że koło zamachowe z ABU pasuje do nowego silnika.
W środę wkładam silnik zobaczymy czy będzie ok ze skrzynią.
Jak tak to zakładam paski i kolektory i chłodzenie i elektronikę i odpalam

Wiem od kolesia tu z forum żę włożył 1.8 zamiast 1.4 i zostawil elektronikę od 1,4 i zasuwa.
więc jak umnie jest taka sama pojemność to jest chyba też nie będzie problemu

HEJKA!!



Awatar użytkownika
Wally80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 16:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wally80 » wt lis 29, 2005 11:29

ROBERTO_VW pisze:Wiem od kolesia tu z forum żę włożył 1.8 zamiast 1.4 i zostawil elektronikę od 1,4 i zasuwa.
więc jak umnie jest taka sama pojemność to jest chyba też nie będzie problemu
Ja tak założyłem i rzeczywiście jeździ ale po pierwsze bez przeróbek się nieobeszło, bo na wstępie poszła cała belka, pólośki. Pozatym wymieniałem cały komplet tzn silnik, skrzynia i chciałem komputer ale niewyszło :( i teraz mam problem (ale to w osobnym temacie) także to było łatwiejsze. Pozatym doszły mnie przeróbki układu dolotowego, chłodzenia czy linki prędkościomierza (ale z tym się liczyłem przy swapie).

Także dużo rzeczy tak naprawdę wyjdzie podczas przekładki bo niby silniki podobne ale jednak rocznikowo dość spora różnica także napewno jakieś zmiany w silniku zaszły.

Nieprzekonasz się dopóki nie spróbujesz.

Powodzenia :)
Pozdro


=>>>MTK #15<<<=

ROBERTO_VW

Post autor: ROBERTO_VW » sob gru 03, 2005 02:28

No właśnie dzisiaj skręciłem silnik i skrzynie, kolektory
Wszystko jest ok. musiałem tylko wyjąć małą tulejkę ustalającą ze skrzyni bo była po stronie silnika.
I po między śrubami od łapy z przodu brak jest możliwości wkręcenia śruby do silnika.
Po prostu jej nie ma. W tym modelu silnik się trzyma skrzyni na 4śrubach a nie na pięciu.
Małe zmiany będą w układzie chłodzenia.
Nie ma zasilania wody na kolektor ssący, ale dam trójniki tak jak się robi zasilanie na parownik do gazu i to na razie tyle.
Jutro napisze czy odpalił na mojej elektronice, ale chyba nie będzie problemu bo wszystko mam od mojego. Całe zasilanie, aparat zapłonowy.
palec odwrócony jest tylko o 180stopni, ale tak jest bo jest w nim zapłon 1 - 3 - 4 - 2, a w moim było 4-2-1-3.
Wszystko się zgadza ;-)

DODAM ,że wkładam do golfa 1.6B rok93 silnik abu, silnik od Skodziany AEE.



Awatar użytkownika
Wally80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 16:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wally80 » sob gru 03, 2005 12:53

No to powodzenia, czekam na wyniki :) najbardziej ciekaw jestem jak Ci pójdzie z tym kopem.

Pozdro


=>>>MTK #15<<<=

ROBERTO_VW

Post autor: ROBERTO_VW » ndz gru 04, 2005 21:28

Witam!!!
Uprzejmie informuję, że do golfa 1.6 93R silnik ABU pasuje idealnie silnik od Skody o oznaczeniach AEE.
Uprzedam że silnik od Golfa o tym samym symbolu AEE nie pasuje do skrzyni od silnika ABU.
Silnik musi być od Skody!!!
Dziwne ale prawdziwe.
Właśnie to przećwiczyłem i jest super.
Autko jeżdzi elegancko nie ma z niczym problemu.
Wszdzilem, dokręcilem sruby podłączyłem elektrykę i od "pierwszego kopa" zapalil jakby byl w samochodzie od nowośći.
HEJKA!!!!

Ale się cieszę, bo nie byłem pewny do ostatniej chwili!!!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 106 gości