SWAP tdi do mk2 - wymiana tdi za td ile warto dopłacić ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
SWAP tdi do mk2 - wymiana tdi za td ile warto dopłacić ??
Witam
Jest taka sprawa ze powoli chce sie rozeznać i przygotować do swapa tdi do mojego mk2
Musze mieć o tym jakieś pojęcie zeby sie przygotować przede wszystkim finansowo bo mam tylko 1 auto i nie moge sobie pozwolić ze będzie przez miesiąc stało ....
i teraz tak:
co mi będzie potrzebne ??
silnik z całym osprzętem + skrzynia oczywiście
i teraz tak jak wygląda sprawa ze wspomaganiem ?? bo mam w swoim TD wspome i ona musi być czy pompa zmojego TD będzie pasować da sie to jakoś podłączyć ??
następna sprawa jak ze spasowaniem silnika na łapy ?? 3a coś dorobić dokupić ? zostają łapy z TD czy musze mieć łapy z TDI ??
jak z przeniesieniem napędu ? czyli półosie i reszta ??
na pewno przydałby sie poźniej jeszcze licznik z mk3 ?
I najważniejsza sprawa taka ze nie będę sie pakować w elektronikę i będzie to m-tdi
czy z takiego m-tdi 1Z wyciągne te 140ps na odpowiednio zrobionej pompie z AAZ ? + turbo wtryski itd ?
Za każdą pomoc z góry bardzo dziękuje
Jest taka sprawa ze powoli chce sie rozeznać i przygotować do swapa tdi do mojego mk2
Musze mieć o tym jakieś pojęcie zeby sie przygotować przede wszystkim finansowo bo mam tylko 1 auto i nie moge sobie pozwolić ze będzie przez miesiąc stało ....
i teraz tak:
co mi będzie potrzebne ??
silnik z całym osprzętem + skrzynia oczywiście
i teraz tak jak wygląda sprawa ze wspomaganiem ?? bo mam w swoim TD wspome i ona musi być czy pompa zmojego TD będzie pasować da sie to jakoś podłączyć ??
następna sprawa jak ze spasowaniem silnika na łapy ?? 3a coś dorobić dokupić ? zostają łapy z TD czy musze mieć łapy z TDI ??
jak z przeniesieniem napędu ? czyli półosie i reszta ??
na pewno przydałby sie poźniej jeszcze licznik z mk3 ?
I najważniejsza sprawa taka ze nie będę sie pakować w elektronikę i będzie to m-tdi
czy z takiego m-tdi 1Z wyciągne te 140ps na odpowiednio zrobionej pompie z AAZ ? + turbo wtryski itd ?
Za każdą pomoc z góry bardzo dziękuje
Ostatnio zmieniony sob gru 06, 2008 16:19 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pompa podejdzie ewentualnie trzeba dokupić wąż , co do poduszek pod silnikiem są wieksze w 3 najgożej bedzie z elektroniką-wiazki kabli itd
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli dobrze rozumiem to skrzynia 02A czyli:To_mas pisze:silnik z całym osprzętem + skrzynia oczywiście
-Sprzęgło
-pedały jeśli ma być hydraulika
-na skrzynie wysprzęglik hydrauliczny lub mechaniczny
- jeśli chcesz zostawic ten licznik co masz to napęd linki w skrzynie + linka
- na 99% przeguby wewnętrzne
- wybierak do biegów
-rozrusznik
poza tym popieram kolege
souler pisze:jesli tylko powodem rezygnacji z tdika jest potrzeba wymiany wiazki to w zla strone idziesz
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Zapytam się kumpla bo on wkładał AFN
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
zapytaj jak mozesz ))grandilodz pisze:Zapytam się kumpla bo on wkładał AFN
co prawda na AFN to sobie pozwolić nie będe mógł raczej ale 1Z bardzo podobny
[ Dodano: Pią Gru 05, 2008 23:51 ]
no właśnie czy wszystkie skrzynie miały hydraulike w mk2 TDI ?? czy były tez takie jak mk2 na mechaniczny wysprzęglik ?toffic pisze:-pedały jeśli ma być hydraulika
-na skrzynie wysprzęglik hydrauliczny lub mechaniczny
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
jesli chodzi o wiazke to przerzuca sie najlepiej z cala skrzynka bezpiecznikow. jesli masz dawce to wszystko idzie jak po masle. gorzej jesli musisz wszystkiego oddzielnie szukac. prawde mowiac na twoim miejscu, jesli juz podjales decyzje wpakowania w auto iles tam zlociszy to lepiej poczekac, dozbierac i zrobic pelne tdi. a gdyby jeszcze to bylo pd to juz cud miod orzeszki
ja wiem ze wszystko kosztuje, a mtdi robi sie od reki, bo wystarczy kupic slupek silnika i pompe przerobic na 10, zeby to jezdzilo, ale mimo wszystko tdi jakos bardziej rozwojowy jest. na poczatku koszt wyzszy, natomiast jesli chcesz w pozniejszym czasie uzyskac porzadna moc, to okazuje sie, ze koszty dla mtdi i tdi w zasadzie pokrywaja sie, oprocz wkladu poczatkowego.
wada tdi to elektronika, ale zobacz ile tych kibli jezdzi i jakos tocza sie do przodu. co prawda zestaw laptop+kabelek stalby sie nieodlaczna czescia samochodu, ale ile bys wiedzy nabyl w ten sposob zaczalbys robic diagnozy za kase, potem zajmiesz sie czipowaniem i kasa zwroci sie szybciutko
ja wiem ze wszystko kosztuje, a mtdi robi sie od reki, bo wystarczy kupic slupek silnika i pompe przerobic na 10, zeby to jezdzilo, ale mimo wszystko tdi jakos bardziej rozwojowy jest. na poczatku koszt wyzszy, natomiast jesli chcesz w pozniejszym czasie uzyskac porzadna moc, to okazuje sie, ze koszty dla mtdi i tdi w zasadzie pokrywaja sie, oprocz wkladu poczatkowego.
wada tdi to elektronika, ale zobacz ile tych kibli jezdzi i jakos tocza sie do przodu. co prawda zestaw laptop+kabelek stalby sie nieodlaczna czescia samochodu, ale ile bys wiedzy nabyl w ten sposob zaczalbys robic diagnozy za kase, potem zajmiesz sie czipowaniem i kasa zwroci sie szybciutko
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
ciekawie to wymyśliłeś )souler pisze:wada tdi to elektronika, ale zobacz ile tych kibli jezdzi i jakos tocza sie do przodu. co prawda zestaw laptop+kabelek stalby sie nieodlaczna czescia samochodu, ale ile bys wiedzy nabyl w ten sposob zaczalbys robic diagnozy za kase, potem zajmiesz sie czipowaniem i kasa zwroci sie szybciutko
o PD nawet po cichu nie myśle.
Dobry zdrowy 1Z / AFN będzie musiał wystarczyć.
tego właśnie chciałbym uniknąć !! przerzuce wiązkę pasującą pod silnik a w kabinie nic dziłać nie będzie (manetki przełączniki itd) wolałbym juz dorobić pare rzeczy niż wymieniać skrzynke.souler pisze:jesli chodzi o wiazke to przerzuca sie najlepiej z cala skrzynka bezpiecznikow.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
toffic, sorki miało być mk3 pomylilem sie :/
ok thx
souler, tak sobie myśle jak pisałeś o tych podobnych kosztach....
to coś mi sie nie zgadza.
przecież jak będę mieć m-tdi to pompe po zrobieniu ustawiam sobie sam tak samo turbine nawet jak założę gt20 to dam rady to wysterować ręcznie.
Wtryskiwacze tez moge zmienić
a w tdi każda zmiana wypadało by grzebać w ECU choćby dla większej dawki paliwa:)
Postaram sie na dniach zadzwonić do sprawdzonego gościa co ściąga silniki zza granicy i zapytam o cene AFN'a
[ Dodano: Sob Gru 06, 2008 12:43 ]
Dzwoniłem odnośnie TDI
i tak:
jest 1Z do wyrwania i jakiś 110 PS z mk4 :/ ale jak to będzie pasować do mk2 to juz nie wiem nie jest to PD !! tylko tez VP
Mam możliwość wymiany czyli:
Ja daje mój silnik TD + osprzęt i skrzynia a biore tamtego + osprzęt(nie wiem jak z ECU i wiązką do niego) i skrzynią czyli 1Z lub tego 110PS z mk4
i teraz pytanie moje:
Sprzedający mówił ze czeka na propozycje ile dopłacam do wymiany.
i tu moje pytani ile warto dopłacić ??
1Z -
110 z mk4 -
ok thx
souler, tak sobie myśle jak pisałeś o tych podobnych kosztach....
to coś mi sie nie zgadza.
przecież jak będę mieć m-tdi to pompe po zrobieniu ustawiam sobie sam tak samo turbine nawet jak założę gt20 to dam rady to wysterować ręcznie.
Wtryskiwacze tez moge zmienić
a w tdi każda zmiana wypadało by grzebać w ECU choćby dla większej dawki paliwa:)
Postaram sie na dniach zadzwonić do sprawdzonego gościa co ściąga silniki zza granicy i zapytam o cene AFN'a
[ Dodano: Sob Gru 06, 2008 12:43 ]
Dzwoniłem odnośnie TDI
i tak:
jest 1Z do wyrwania i jakiś 110 PS z mk4 :/ ale jak to będzie pasować do mk2 to juz nie wiem nie jest to PD !! tylko tez VP
Mam możliwość wymiany czyli:
Ja daje mój silnik TD + osprzęt i skrzynia a biore tamtego + osprzęt(nie wiem jak z ECU i wiązką do niego) i skrzynią czyli 1Z lub tego 110PS z mk4
i teraz pytanie moje:
Sprzedający mówił ze czeka na propozycje ile dopłacam do wymiany.
i tu moje pytani ile warto dopłacić ??
1Z -
110 z mk4 -
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość