SWAP tdi do mk2 - wymiana tdi za td ile warto dopłacić ??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

SWAP tdi do mk2 - wymiana tdi za td ile warto dopłacić ??

Post autor: To_mas » pt gru 05, 2008 12:27

Witam

Jest taka sprawa ze powoli chce sie rozeznać i przygotować do swapa tdi do mojego mk2
Musze mieć o tym jakieś pojęcie zeby sie przygotować przede wszystkim finansowo bo mam tylko 1 auto i nie moge sobie pozwolić ze będzie przez miesiąc stało ....

i teraz tak:

co mi będzie potrzebne ??

silnik z całym osprzętem + skrzynia oczywiście

i teraz tak jak wygląda sprawa ze wspomaganiem ?? bo mam w swoim TD wspome i ona musi być czy pompa zmojego TD będzie pasować da sie to jakoś podłączyć ??

następna sprawa jak ze spasowaniem silnika na łapy ?? 3a coś dorobić dokupić ? zostają łapy z TD czy musze mieć łapy z TDI ??

jak z przeniesieniem napędu ? czyli półosie i reszta ??

na pewno przydałby sie poźniej jeszcze licznik z mk3 ?


I najważniejsza sprawa taka ze nie będę sie pakować w elektronikę i będzie to m-tdi
czy z takiego m-tdi 1Z wyciągne te 140ps na odpowiednio zrobionej pompie z AAZ ? + turbo wtryski itd ?

Za każdą pomoc z góry bardzo dziękuje :pub:
Ostatnio zmieniony sob gru 06, 2008 16:19 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt gru 05, 2008 12:54

Pompa podejdzie ewentualnie trzeba dokupić wąż , co do poduszek pod silnikiem są wieksze w 3 najgożej bedzie z elektroniką-wiazki kabli itd


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt gru 05, 2008 14:06

grandilodz pisze:najgożej bedzie z elektroniką-wiazki kabli itd
konkretniej ??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 05, 2008 21:26

rozumiem ze bronisz sie przed tdi z racji kosztow? jesli tylko powodem rezygnacji z tdika jest potrzeba wymiany wiazki to w zla strone idziesz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt gru 05, 2008 21:35

To_mas pisze:silnik z całym osprzętem + skrzynia oczywiście
Jeśli dobrze rozumiem to skrzynia 02A czyli:
-Sprzęgło
-pedały jeśli ma być hydraulika
-na skrzynie wysprzęglik hydrauliczny lub mechaniczny
- jeśli chcesz zostawic ten licznik co masz to napęd linki w skrzynie + linka
- na 99% przeguby wewnętrzne
- wybierak do biegów
-rozrusznik
poza tym popieram kolege
souler pisze:jesli tylko powodem rezygnacji z tdika jest potrzeba wymiany wiazki to w zla strone idziesz



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 06, 2008 00:16

souler, i jedno i drugie
poźniej każde modyfikacje będą sie wiązać z programem w kompie :///

no i ta nieszczęsna wiązka :/ całą bym musiał wymienić ?? tzn komplet z TDI czy tylko mieć to co sie wpina w kompa ??



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob gru 06, 2008 00:38

Zapytam się kumpla bo on wkładał AFN


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 06, 2008 00:49

grandilodz pisze:Zapytam się kumpla bo on wkładał AFN
zapytaj jak mozesz :)))
co prawda na AFN to sobie pozwolić nie będe mógł raczej ale 1Z bardzo podobny :)

[ Dodano: Pią Gru 05, 2008 23:51 ]
toffic pisze:-pedały jeśli ma być hydraulika
-na skrzynie wysprzęglik hydrauliczny lub mechaniczny
no właśnie czy wszystkie skrzynie miały hydraulike w mk2 TDI ?? czy były tez takie jak mk2 na mechaniczny wysprzęglik ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob gru 06, 2008 10:17

jesli chodzi o wiazke to przerzuca sie najlepiej z cala skrzynka bezpiecznikow. jesli masz dawce to wszystko idzie jak po masle. gorzej jesli musisz wszystkiego oddzielnie szukac. prawde mowiac na twoim miejscu, jesli juz podjales decyzje wpakowania w auto iles tam zlociszy to lepiej poczekac, dozbierac i zrobic pelne tdi. a gdyby jeszcze to bylo pd to juz cud miod orzeszki :helm:

ja wiem ze wszystko kosztuje, a mtdi robi sie od reki, bo wystarczy kupic slupek silnika i pompe przerobic na 10, zeby to jezdzilo, ale mimo wszystko tdi jakos bardziej rozwojowy jest. na poczatku koszt wyzszy, natomiast jesli chcesz w pozniejszym czasie uzyskac porzadna moc, to okazuje sie, ze koszty dla mtdi i tdi w zasadzie pokrywaja sie, oprocz wkladu poczatkowego.

wada tdi to elektronika, ale zobacz ile tych kibli jezdzi i jakos tocza sie do przodu. co prawda zestaw laptop+kabelek stalby sie nieodlaczna czescia samochodu, ale ile bys wiedzy nabyl w ten sposob :bajer: zaczalbys robic diagnozy za kase, potem zajmiesz sie czipowaniem i kasa zwroci sie szybciutko :goof:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 06, 2008 11:14

souler pisze:wada tdi to elektronika, ale zobacz ile tych kibli jezdzi i jakos tocza sie do przodu. co prawda zestaw laptop+kabelek stalby sie nieodlaczna czescia samochodu, ale ile bys wiedzy nabyl w ten sposob :bajer: zaczalbys robic diagnozy za kase, potem zajmiesz sie czipowaniem i kasa zwroci sie szybciutko :goof:
ciekawie to wymyśliłeś :))

o PD nawet po cichu nie myśle.

Dobry zdrowy 1Z / AFN będzie musiał wystarczyć.
souler pisze:jesli chodzi o wiazke to przerzuca sie najlepiej z cala skrzynka bezpiecznikow.
tego właśnie chciałbym uniknąć !! przerzuce wiązkę pasującą pod silnik a w kabinie nic dziłać nie będzie (manetki przełączniki itd) wolałbym juz dorobić pare rzeczy niż wymieniać skrzynke.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 06, 2008 11:44

To_mas pisze:no właśnie czy wszystkie skrzynie miały hydraulike w mk2 TDI ??
a było TDi w MkII??? :goof: jak chcesz montować 02A skrzynke to masz 2 opcje tak jak napisałem :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 06, 2008 13:16

toffic, sorki miało być mk3 :) pomylilem sie :/

ok thx


souler, tak sobie myśle jak pisałeś o tych podobnych kosztach....
to coś mi sie nie zgadza.

przecież jak będę mieć m-tdi to pompe po zrobieniu ustawiam sobie sam tak samo turbine nawet jak założę gt20 to dam rady to wysterować ręcznie.
Wtryskiwacze tez moge zmienić

a w tdi każda zmiana wypadało by grzebać w ECU choćby dla większej dawki paliwa:)

Postaram sie na dniach zadzwonić do sprawdzonego gościa co ściąga silniki zza granicy i zapytam o cene AFN'a

[ Dodano: Sob Gru 06, 2008 12:43 ]
Dzwoniłem odnośnie TDI

i tak:

jest 1Z do wyrwania i jakiś 110 PS z mk4 :/ ale jak to będzie pasować do mk2 to juz nie wiem nie jest to PD !! tylko tez VP

Mam możliwość wymiany czyli:
Ja daje mój silnik TD + osprzęt i skrzynia a biore tamtego + osprzęt(nie wiem jak z ECU i wiązką do niego) i skrzynią czyli 1Z lub tego 110PS z mk4

i teraz pytanie moje:
Sprzedający mówił ze czeka na propozycje ile dopłacam do wymiany.
i tu moje pytani ile warto dopłacić ??
1Z -
110 z mk4 -



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob gru 06, 2008 15:42

No nie wiem jak to mawia mój dobry kumpel" jak się bawić to się bawić na całego" ja bym się jeszcze pomęczył znalazł mk3 pacnięte w zadek i sprawa poszła by w dobrą stronę. Czuł bym pewien niedosyt gdybym miał tdi ale nie do konca :grin:



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » sob gru 06, 2008 15:54

To_mas, mtdi moim zdaniem taniej , kto ci pompę złoży , ile za silnik woła i z czym



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość