Ciezko odpala gdy sie nagrzeje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
marcin_n, Witam, mam dokładnie ten sam problem w moim Touranie - łącznie z tym lekkim kołysaniem (choć ja bym to nazwał lekką nieregularną pracą silnika). Ponieważ ASO sobie z tym nie poradziło szukam możliwych podpowiedzi - co to może być. W postach nie zalazłem finału Pana problemu i chciałbym zapytać czy rozwiązał go już Pan i w czym tkwiła usterka? Pozdrawiam
Ukłony Sztyrlic
-
- Mały gagatek
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 14:12
- Lokalizacja: Łódź/Mazury
Witam kolegów,
wielkie dziękuję za podpowiedź w sprawie problemów z rozruchem ciepłego silnika. Od ponad roku bujałem się od serwisu do serwisu - długa lista, w tym ASO VW, Bosch- w których to robili mądre miny przy odczytach z diagnostyki i miękli w obliczu braku efektów ich pracy wobec swoich wydatków związanych z wyposażeniem i kosztami autoryzacji VW czy innej. Zacząłem byc rozpoznawany wśród Trójmiejskich fachowców, których doprowadziłem już do takiego stopnia frustracji, że zaczęli nawzajem podważac swoją wiedzę i pochodzenie, nie mówiac już o określeniach świadczących o brzydkim prowadzeniu się ich matek. Za nic mieli moje sugestie by nie skupiac się w diagnozie na tzw "hardware" lecz na software, ze wskazaniem na poprawkę map dawek rozruchowych. Bowiem ostatnią rzeczą jakiej nie miałem sprawdzanej - czytaj zamienianej- części zasilania silnika był korek wlewu paliwa. Ostatnim z mądrych inaczej był serwis Bosch z Chwaszczyna k. Gdyni, który pomimo całego dnia przeznaczonego na sugerowaną przeze mnie usterkę map oprogramowania dawki rozruchowej, poddał się twierdząc że wersja oprogramowania w moim Touranie nie podlega korektom. Dzisiaj odwiedziłem wskazany przez kolegę z 3 city warszta Tune Up, w którym problem trudnego rozruchu ciepłego silnika był doskonale znany, a jego usuniecie zajęło im niespełna godzinę.
Reasumując : dziękuję za skuteczna radę !
Pozdrawiam.
wielkie dziękuję za podpowiedź w sprawie problemów z rozruchem ciepłego silnika. Od ponad roku bujałem się od serwisu do serwisu - długa lista, w tym ASO VW, Bosch- w których to robili mądre miny przy odczytach z diagnostyki i miękli w obliczu braku efektów ich pracy wobec swoich wydatków związanych z wyposażeniem i kosztami autoryzacji VW czy innej. Zacząłem byc rozpoznawany wśród Trójmiejskich fachowców, których doprowadziłem już do takiego stopnia frustracji, że zaczęli nawzajem podważac swoją wiedzę i pochodzenie, nie mówiac już o określeniach świadczących o brzydkim prowadzeniu się ich matek. Za nic mieli moje sugestie by nie skupiac się w diagnozie na tzw "hardware" lecz na software, ze wskazaniem na poprawkę map dawek rozruchowych. Bowiem ostatnią rzeczą jakiej nie miałem sprawdzanej - czytaj zamienianej- części zasilania silnika był korek wlewu paliwa. Ostatnim z mądrych inaczej był serwis Bosch z Chwaszczyna k. Gdyni, który pomimo całego dnia przeznaczonego na sugerowaną przeze mnie usterkę map oprogramowania dawki rozruchowej, poddał się twierdząc że wersja oprogramowania w moim Touranie nie podlega korektom. Dzisiaj odwiedziłem wskazany przez kolegę z 3 city warszta Tune Up, w którym problem trudnego rozruchu ciepłego silnika był doskonale znany, a jego usuniecie zajęło im niespełna godzinę.
Reasumując : dziękuję za skuteczna radę !
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
nord
nord
I co lepiej pali ?nordjp pisze:Ostatnim z mądrych inaczej był serwis Bosch z Chwaszczyna k. Gdyni, który pomimo całego dnia przeznaczonego na sugerowaną przeze mnie usterkę map oprogramowania dawki rozruchowej, poddał się twierdząc że wersja oprogramowania w moim Touranie nie podlega korektom. Dzisiaj odwiedziłem wskazany przez kolegę z 3 city warszta Tune Up, w którym problem trudnego rozruchu ciepłego silnika był doskonale znany, a jego usuniecie zajęło im niespełna godzinę.
A co do trojmiejskich specow to niechwalac sie moge powiedziec ze temat TDI mam najlepiej rozkminiony w okolicy
Niestety kasa i super sprzet to nie wszystko co widac chociazby po przykladzie Boscha z Chwaszczyna . Maszyny tam takie jakich na oczy nie widzialem a nie mogli sobie poradzic z taka blachostka....
A wystarczy troche praktyki i odrobina checi by klienta wypuscic zadowolonego.
Reasumujac po raz enty :
Problem zapalania na cieplym silniku w 99% procentach przypadkow jest spowodowany troche blednie napisana mapa startowa. Ten fuckup niemcy zrobili w latach 97-01 w sterownikach EDC15 ktore to w rocznikach pozniejszych zostaly poprawione. Niestety nowe konstrukcje na EDC16 z poczatku lat produkcji (04-05) maja dokladnie ten sam problem ktory zwieksza sie wraz ze zuzyciem rozrusznika, akumulatora, pompek czyli generalnie przebiegiem.
Oczywiscie mozna wymienic pol auta i bedzie dobrze...na jakis czas
Modyfikacja mapy rozruchowej starcza na znacznie dluzej. Praktycznie do konca zycia ww. elementow
A na malkontenow ktorzy twierdza ze taka modyfikacja zle wplywa na kolo dwumasowe, i wogule ze nie powinno sie ingerowac bo fabryka wie najlepiej to mam odpowiedz.
- nieznane sa przypadku wczesniejszego zuzycia dwumasa po zmiane map rozruchowych ale napewno znane sa przypadku zajechania akumulatora czy rozrusznika jak sie tego nie zrobi
- i odpowiedz druga : programisci BOSCHA sami zauwazyli ten blad i w nowszych sterownikach juz jest to POPRAWIONE wiec cos na rzeczy musi byc.....
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Panowie, to jakie macie przebiegi w tych Touranach, że na ciepłym nie chcą palić???? powyżej 200 tys????? czy już niżej są kłopoty i wymaga korekty soft?????Sztyrlic pisze:marcin_n, Witam, mam dokładnie ten sam problem w moim Touranie - łącznie z tym lekkim kołysaniem (choć ja bym to nazwał lekką nieregularną pracą silnika). Ponieważ ASO sobie z tym nie poradziło szukam możliwych podpowiedzi - co to może być. W postach nie zalazłem finału Pana problemu i chciałbym zapytać czy rozwiązał go już Pan i w czym tkwiła usterka? Pozdrawiam
Koszt zmiany map rozruchu 400zl
soft dla klubowicza 1100zl i mapy ruszam od razu
reszta na priv
soft dla klubowicza 1100zl i mapy ruszam od razu
reszta na priv
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
no to VW się nie popisał w tej kwestii, szkoda Ciekawe czy w Audi też tak jest???wecken pisze:ja mam 145 tyś. Od 130tys problem istnieje
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 17:58 przez RALFI, łącznie zmieniany 2 razy.
Stare egz A3 z rocznika 97-99 mialy ta samo przypadloscRALFI pisze:no to VW się nie popisał w tej kwestii, szkoda Ciekawe czy w Audi też tak jest???wecken pisze:ja mam 145 tyś. Od 130tys problem istnieje
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
size=9][ Dodano: 11 Mar 2009 19:25 ][/size]
mam ten sam problem samochód jak jest zimny to pali bez problemu a jak jest ciepły to trzeba pokręcić dłużej żeby odpalił czy to jest wina mapy startowej a może jakiś inny problem może coś ze świecami?
I jeśli jest to wina mapy to macie namiar na kogoś kto to robi w Krakowie?
mam ten sam problem samochód jak jest zimny to pali bez problemu a jak jest ciepły to trzeba pokręcić dłużej żeby odpalił czy to jest wina mapy startowej a może jakiś inny problem może coś ze świecami?
I jeśli jest to wina mapy to macie namiar na kogoś kto to robi w Krakowie?
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 20:35 przez junior127, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości