Ciezko odpala gdy sie nagrzeje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn wrz 29, 2008 16:34

podłączjąc się do tematu reklamowania warsztatów ;) to ja robiłem tu: www.powerchip.pl



Sztyrlic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 05, 2008 18:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sztyrlic » śr lis 05, 2008 19:00

marcin_n, Witam, mam dokładnie ten sam problem w moim Touranie - łącznie z tym lekkim kołysaniem (choć ja bym to nazwał lekką nieregularną pracą silnika). Ponieważ ASO sobie z tym nie poradziło :crazy: szukam możliwych podpowiedzi - co to może być. W postach nie zalazłem finału Pana problemu i chciałbym zapytać czy rozwiązał go już Pan i w czym tkwiła usterka? Pozdrawiam


Ukłony Sztyrlic

Pawko_1111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 03, 2007 14:12
Lokalizacja: Łódź/Mazury

Post autor: Pawko_1111 » śr lis 05, 2008 19:10

sprawdzcie czujnik temperatury cieczy chlodzacej. czasami lubi sprawiac takie problemy w starszych samochodach. nie wiem jak jest z nowymi...


Edison nie zyje...Einstein nie zyje... i ja tez sie jakos slabo czuje

Sztyrlic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 05, 2008 18:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sztyrlic » śr lis 05, 2008 19:15

Niestety sprawdzony i jest OK.


Ukłony Sztyrlic

nordjp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nordjp » sob gru 06, 2008 00:58

Witam kolegów,
wielkie dziękuję za podpowiedź w sprawie problemów z rozruchem ciepłego silnika. Od ponad roku bujałem się od serwisu do serwisu - długa lista, w tym ASO VW, Bosch- w których to robili mądre miny przy odczytach z diagnostyki i miękli w obliczu braku efektów ich pracy wobec swoich wydatków związanych z wyposażeniem i kosztami autoryzacji VW czy innej. Zacząłem byc rozpoznawany wśród Trójmiejskich fachowców, których doprowadziłem już do takiego stopnia frustracji, że zaczęli nawzajem podważac swoją wiedzę i pochodzenie, nie mówiac już o określeniach świadczących o brzydkim prowadzeniu się ich matek. Za nic mieli moje sugestie by nie skupiac się w diagnozie na tzw "hardware" lecz na software, ze wskazaniem na poprawkę map dawek rozruchowych. Bowiem ostatnią rzeczą jakiej nie miałem sprawdzanej - czytaj zamienianej- części zasilania silnika był korek wlewu paliwa. Ostatnim z mądrych inaczej był serwis Bosch z Chwaszczyna k. Gdyni, który pomimo całego dnia przeznaczonego na sugerowaną przeze mnie usterkę map oprogramowania dawki rozruchowej, poddał się twierdząc że wersja oprogramowania w moim Touranie nie podlega korektom. Dzisiaj odwiedziłem wskazany przez kolegę z 3 city warszta Tune Up, w którym problem trudnego rozruchu ciepłego silnika był doskonale znany, a jego usuniecie zajęło im niespełna godzinę.
Reasumując : dziękuję za skuteczna radę !

Pozdrawiam.


Pozdrawiam.
nord

paczek81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 00:59
Lokalizacja: Białystok

Post autor: paczek81 » sob gru 06, 2008 12:29

Może ktoś robił i poleci jakąś firmę, która zajmuje się mapami w okolicach Białegostoku??



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob gru 06, 2008 13:12

nordjp pisze:Ostatnim z mądrych inaczej był serwis Bosch z Chwaszczyna k. Gdyni, który pomimo całego dnia przeznaczonego na sugerowaną przeze mnie usterkę map oprogramowania dawki rozruchowej, poddał się twierdząc że wersja oprogramowania w moim Touranie nie podlega korektom. Dzisiaj odwiedziłem wskazany przez kolegę z 3 city warszta Tune Up, w którym problem trudnego rozruchu ciepłego silnika był doskonale znany, a jego usuniecie zajęło im niespełna godzinę.
I co lepiej pali ? :chytry:
A co do trojmiejskich specow to niechwalac sie moge powiedziec ze temat TDI mam najlepiej rozkminiony w okolicy :satan:
Niestety kasa i super sprzet to nie wszystko co widac chociazby po przykladzie Boscha z Chwaszczyna :ass: . Maszyny tam takie jakich na oczy nie widzialem a nie mogli sobie poradzic z taka blachostka....
A wystarczy troche praktyki i odrobina checi by klienta wypuscic zadowolonego.

Reasumujac po raz enty :
Problem zapalania na cieplym silniku w 99% procentach przypadkow jest spowodowany troche blednie napisana mapa startowa. Ten fuckup niemcy zrobili w latach 97-01 w sterownikach EDC15 ktore to w rocznikach pozniejszych zostaly poprawione. Niestety nowe konstrukcje na EDC16 z poczatku lat produkcji (04-05) maja dokladnie ten sam problem ktory zwieksza sie wraz ze zuzyciem rozrusznika, akumulatora, pompek czyli generalnie przebiegiem.
Oczywiscie mozna wymienic pol auta i bedzie dobrze...na jakis czas :)
Modyfikacja mapy rozruchowej starcza na znacznie dluzej. Praktycznie do konca zycia ww. elementow :okej:
A na malkontenow ktorzy twierdza ze taka modyfikacja zle wplywa na kolo dwumasowe, i wogule ze nie powinno sie ingerowac bo fabryka wie najlepiej to mam odpowiedz.
- nieznane sa przypadku wczesniejszego zuzycia dwumasa po zmiane map rozruchowych ale napewno znane sa przypadku zajechania akumulatora czy rozrusznika jak sie tego nie zrobi
- i odpowiedz druga : programisci BOSCHA sami zauwazyli ten blad i w nowszych sterownikach juz jest to POPRAWIONE wiec cos na rzeczy musi byc.....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

wecken
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 10, 2008 21:22
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: wecken » czw lut 05, 2009 21:58

Hej - TuneUp ile take operacja kosztuje u ciebie? A ile podkręcenie trochę tego silnika? Podkręcałeś już AVQ? Z jakim efektem?

Sorki a tak duo pytań ale byłbym zainteresowany w niedalekiej przyszłości.



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pt lut 06, 2009 11:50

Sztyrlic pisze:marcin_n, Witam, mam dokładnie ten sam problem w moim Touranie - łącznie z tym lekkim kołysaniem (choć ja bym to nazwał lekką nieregularną pracą silnika). Ponieważ ASO sobie z tym nie poradziło :crazy: szukam możliwych podpowiedzi - co to może być. W postach nie zalazłem finału Pana problemu i chciałbym zapytać czy rozwiązał go już Pan i w czym tkwiła usterka? Pozdrawiam
Panowie, to jakie macie przebiegi w tych Touranach, że na ciepłym nie chcą palić???? powyżej 200 tys????? czy już niżej są kłopoty i wymaga korekty soft?????



wecken
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 10, 2008 21:22
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: wecken » pt lut 06, 2009 16:10

ja mam 145 tyś. Od 130tys problem istnieje



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt lut 06, 2009 20:29

Koszt zmiany map rozruchu 400zl
soft dla klubowicza 1100zl i mapy ruszam od razu
reszta na priv


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » sob lut 07, 2009 17:55

wecken pisze:ja mam 145 tyś. Od 130tys problem istnieje
no to VW się nie popisał w tej kwestii, szkoda ;) Ciekawe czy w Audi też tak jest???
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 17:58 przez RALFI, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob lut 07, 2009 20:24

RALFI pisze:
wecken pisze:ja mam 145 tyś. Od 130tys problem istnieje
no to VW się nie popisał w tej kwestii, szkoda ;) Ciekawe czy w Audi też tak jest???
Stare egz A3 z rocznika 97-99 mialy ta samo przypadlosc


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

junior127
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 11, 2009 19:51
Lokalizacja: Polska

Post autor: junior127 » śr mar 11, 2009 20:23

size=9][ Dodano: 11 Mar 2009 19:25 ][/size]
mam ten sam problem samochód jak jest zimny to pali bez problemu a jak jest ciepły to trzeba pokręcić dłużej żeby odpalił czy to jest wina mapy startowej a może jakiś inny problem może coś ze świecami?
I jeśli jest to wina mapy to macie namiar na kogoś kto to robi w Krakowie?
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 20:35 przez junior127, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości