problem z żarówkami h4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

problem z żarówkami h4

Post autor: rafal700 » czw gru 04, 2008 20:21

Witam !

Od niedawna jeżdzę na tungsram 100/90W i powiem, że światło jest żółte. Jakie żarówki kupić by było bielutkie ? no może nie aż tak bardzo bo w deszczu nie bedzie nic widać...

ps) mam założone przekaźniki a na wtyczkach jest ok 13,7v



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw gru 04, 2008 20:48

a nie wypaliles odblysnikow czasem tymi zarowkami? bo to sie z reguly zdarza przy 100/90W



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » czw gru 04, 2008 21:29

Żarówki o których piszesz są nie dozwolone w naszym kraju. Raz że oślepiasz innych, dwa że niszczysz sobie lampy. Masz najlepszy przykład-odbłyśniki mają dość. Wyciągnij ten syf i zainwestuj w markowe 55/60 np philipsa lub osrama. No cóż, teraz to wypadałoby wymienić również i lampy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 04, 2008 21:41

czy lampy sa do wymiany to trzeba ocenić oglądając szkło i odbłyśnik (widać przez dziurę po żarówce).
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 22:24 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » czw gru 04, 2008 21:52

Ja dobry efekt osiągnąłem montując lampy z przezroczystymi szkłami ,dokładając przekaźniki i na koniec żarówki 55/60 + 60% .Żarówki firmy Tungsram 25 zł kpl.Miałem też osram +50% ,ale te sporo kosztują.



rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » czw gru 04, 2008 22:52

odbłyśniki są w porządku; Jechałem za paroma osobami i mówiły mi, że ich nie oślepiam...
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 22:53 przez rafal700, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 04, 2008 23:00

13.7V to sporo, może nie stykają dobrze konektorki na żarówkach i stąd wysokie napięcie a słabo świecą. Przy takim napięciu i dobrych odbłyśnikach nie ma cudów, powinny świecić dobrze. Zresztą (wstyd przyznać) sam na 90/100 jeżdże od zawsze i świecą rewelacyjnie. Mam regulację wysokości więc staram się jak najniżej ustawać coby nie oślepiać. A co do wypalania - ostatnio zdejmowałem szkło z jednej lampy, bo mi się plastyk do regulacji złamał, oglądałem odbłyśnik, po 15 latach z tego 8 lat na 90/100 wygląda jak nowy. Oczywiście orginalna Hella.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt gru 05, 2008 09:34

rafal700 pisze:mam założone przekaźniki a na wtyczkach jest ok 13,7v
Czy to jest napięcie jak żarówki świecą? bo jeżeli bez żarówek to taki pomiar jest psu na budę. Jeszcze drugie pytanie gdzie była podłaczona masa w czasie pomiaru? do drugiego konektorka we wtyczce czy do np. klemy "-" na akumulatorze.



rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » ndz gru 07, 2008 22:27

wojteks pisze:
rafal700 pisze:mam założone przekaźniki a na wtyczkach jest ok 13,7v
Czy to jest napięcie jak żarówki świecą? bo jeżeli bez żarówek to taki pomiar jest psu na budę. Jeszcze drugie pytanie gdzie była podłaczona masa w czasie pomiaru? do drugiego konektorka we wtyczce czy do np. klemy "-" na akumulatorze.
pomiar przy włączonym silniku i żarówkach: na wtyczce jest 13,8 a jak podłącze mase do aku jest 14,2. Z tego wynika że jest gdzieś spadek 0,4v...



mpower_mz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt sie 01, 2008 08:21
Lokalizacja: Nottingham

Post autor: mpower_mz » ndz gru 07, 2008 23:16

ja mam zarowki H4 Philips Blue Vision i sa nawet nawet biale:) bardzo dobrze widoczne znaki.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn gru 08, 2008 11:36

mpower_mz pisze:ja mam zarowki H4 Philips Blue Vision i sa nawet nawet biale:) bardzo dobrze widoczne znaki.
Na takich żarówkach to nawet rowerem nie chciał bym jeździć po mokrej drodze w nocy. Po prostu nic nie widać.

Kolega niech kupi sobie philips GT 150 i będzie mega zadowolony.



Awatar użytkownika
jedrekk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 860
Rejestracja: pn sty 22, 2007 08:44
Lokalizacja: południe

Post autor: jedrekk » pn gru 08, 2008 11:39

osram nightbreaker tez dadzą rade :]



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pn gru 08, 2008 17:14

rafal700 pisze:pomiar przy włączonym silniku i żarówkach: na wtyczce jest 13,8 a jak podłącze mase do aku jest 14,2.
To masz super instalację, ten niewielki spadek jest na przewodzie "masowym" do lampy.

Żarówki przy takim napięciu muszą świecić super jasno. Niestety żarówki typu +50% będą się szybko "paliły" ale taki ich urok, cienkie włókno itp.



mpower_mz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt sie 01, 2008 08:21
Lokalizacja: Nottingham

Post autor: mpower_mz » pn gru 08, 2008 18:57

TAZ pisze:
mpower_mz pisze:ja mam zarowki H4 Philips Blue Vision i sa nawet nawet biale:) bardzo dobrze widoczne znaki.
Na takich żarówkach to nawet rowerem nie chciał bym jeździć po mokrej drodze w nocy. Po prostu nic nie widać.

Kolega niech kupi sobie philips GT 150 i będzie mega zadowolony.
jak tam chcesz ja takie mam juz ponad rok i nie narzekam na widocznosc. zgodze sie ze drogi nie widac ale to tylko w polsce, poniewaz jestem w anglii i jezdze 2 razy do roku do polski i tylko wlasnie w polsce jest masakra na drogach. na dobre drogi takie philipsy wystarczaja ale na polskie warunki lustrzane drogi trzeba Philips Rally 80W:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 198 gości