wymiana płynu smarującego wspomaganie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

moon48

wymiana płynu smarującego wspomaganie

Post autor: moon48 » śr lis 23, 2005 16:19

witam,
czy ktoś z Was sam wymieniał ten płyn w mk IV 1.9 tdi? czy to trudne zadanie? (nie jestem mechanikiem nawet z zamiłowania, ale radzę sobie z narzędziami;)
dzięki za pomoc,
jacek



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lis 23, 2005 16:55

tego płynu generalnie sie nie wynienia bo nie ma potrzeby, chyba ze jest to spowodowane awaria przekładni albo pompy i sypie wiórami, to wtedy po remoncie należy zalac nowy płyn....inaczej nie ma potrzeby
A co sie stało ze chcesz wymienic? cos sie dzieje?



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » śr lis 23, 2005 18:36

plynu sie nie wymienia ,a jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » śr lis 23, 2005 21:07

Witaj płynu się nie wymienia. ale jesli coś nie tak to dojdziesz po kolorze. od zbiornika odkręcasz przewód i spuszczasz go na dół.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » czw lis 24, 2005 00:20

Dokładnie - nie przewiduje się wymian tego płynu :chytry: ...

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

moon48

Post autor: moon48 » pn lis 28, 2005 10:21

dziękuję Wam za odpowiedzi.
chodzi o to, że przy skręcaniu, szczególnie w trakcie manewrów parkingowych, mechanizm wspomagania hałasuje - jakby buczy. znajomy, który przywiózł mi to auto z holandii powiedział, że chyba mam za mało płynu smarującego i powinienem go uzupełnić. stąd moje pytanie.
więc jak sobie poradzić z tym buczeniem?
pozdrawy,



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » pn lis 28, 2005 11:00

Zaobserwuj, że wszystkie VW buczą. Te typy tak mają. Zobacz na zbiorniczku czy masz płynu wystarczająco i jak będzie faktycznie za mało to dolej. Do MK IV tylko syntetyk-zielony, lib jeśli FEBI to żółty.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lis 28, 2005 12:14

więc sprawdź sam poziom płynu w zbiorniczku i sprawdź czy nie masz wycieków, bo inaczej to ten płyn z układu nie wyparuje



moon48

Post autor: moon48 » pn lis 28, 2005 15:18

git, dziękuję Wam bardzo :)

/a tak przy okazji, warsztacik w wawie jakiś polecicie? (jestem z 3miasta) oprócz zasady, gdzie drogo jak cholera/



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn lis 28, 2005 15:40

woojas25 pisze:jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony
Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)



jad1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:44
Lokalizacja: k-koźle

Post autor: jad1 » wt gru 06, 2005 22:39

Arcturus pisze:
woojas25 pisze:jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony
Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)
mówisz, że DEXTRON III mogę dolać do każdego płynu? mam go trochę za mało a nie wiem ,jaki płyn był wlany. jeśli nie to czy płyny wspomagania można mieszać zgodnie z kolorami czy też występują jakiś gryzące się? może dodam ,że mam golfa3 '92r 1.8 55kw



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 07, 2005 01:39

Arcturus pisze: Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)
tydzien temu kupiłem oryginalny płyn do wspomagania w SEATcie, jest jakoś zielony!!! moze to wynika z tego ze jak mowisz norma dotyczy plynów do przekladni automatycznych a przekladnia kierownicza nie jest automatyczna tylko jest wspomagana...no nie wiem tak czy inaczej mam zielony i wątpie żeby nie spełniał norm unijnych...



sasetka

Post autor: sasetka » śr gru 07, 2005 12:04

Witam.
Słuchajcie jestem posiadaczka VW Golfa III '92, 1.8 kat. CL i mam własnie problem z przekładnią i płynem. Przy skręcie piszczy. Tez mam podobno sprawdzic płyn i naprawić cos z przekładnią. Moje pytanie czy macie w Warszawie miejsce godnie polecenia gdzie mogłabym to zrobić ?? Dopiero zaczynam przygodę z warsztatami... A drugie pytanie to wiecie może czemu czujnik oleju wyje jak opętany... zaznaczam że olejowo był sprzawdzany i wszystko jest w porządku, wszystkie płyny, filtry wymienione... zaproponowano mi elektryczny przegląd komputera i że tam wyjdzie co jest z tym pisczeniem ale też nie wiem gdzie poza autoryzowanym serwisem mogłabym to zrobić i ile to kosztuje...

będe wdzięczna za wszelka pomoc

Agatka-sasetka :) :?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 07, 2005 13:10

jesli chodzi o przekładnie to nie da sie jej raczej delikatnie wyremontowac, trzeba wyjac cala i zregenerowac zeby to mialo rece i nogi, koszt nie jest maly (kilkaset złotych)

Co do teg oczujnika to stawiam ze to jakas pierdółka, najlepiej bylo by zmierzyc miernikiem czy prąd dochodzi do tego czujnika.....
Czujniki są dwa takie same koło siebie, pod brzęczyk jest podłączony ten bliżej silnika
Sprawdz czy kablek jest tam dobrze nasadzony, moze zaśniedziały styki i nie ma przejscia, ja tak ostanio miałem

Najlepiej wez jakigos faceta zeby to szybko oblukał, po co masz sie brudzić :pub: pozdrawiam

Obrazek

Obrazek]

czujnik mniej wieej jest w kółku na foto



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 293 gości