Napiecie alternatora w mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aaaaa

Napiecie alternatora w mk2

Post autor: aaaaa » ndz lis 27, 2005 22:29

Mam problem w mk2. Czasami zapala sie kontrolka ladowania. Jakie powinno byc napiecie podawane przez alternator pod pelnym obciazeniem i bez obciazenia?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lis 27, 2005 23:32

U mnie jest 13,6V i szystko spoko działa.Z tym,ze mam 72Ah zamaiast 63.Ale nie siada i jest ok.



tauris

Post autor: tauris » pn lis 28, 2005 00:49

Witam napięcie ładowania zależy od stanu rozładowania aku i za to odpowiada regler max napięcie to 14,5 volta co nie oznacza że musi takie byc cały czas ale nie powinno byc mniejsze niż 13 voltów kontrolka może zapalać sie z wielu powodów zależy jaki masz alternator może to regulator a może zwykła przerwa w obwodzie cz zwarcie przewodu od kontrolki czasem tez może byc to wina krótkich szczotek np. przy wysokich obrotach przyczyn może byc wiele:) sprawdz narazie to.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lis 28, 2005 09:57

Najpierw sprawdź czy masz dostatecznie naciągnięty pasek klinowy napędzający alternator. Jak nie to może sie zapalać np. przy zmianie biegu lub jeździe z minimalnymi obrotami albo na wolnych


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » pn lis 28, 2005 15:03

Napięcie 13,8-14,4V niezależnie od pojemności akumulatora. Regulator poradzi sobie.
A co do okresowego zapalania się kontrolki to radzę sprawdzić szczotki.
Za niedługi czas kontrolka będzie świecić na stałe a wtedy ....... pchanko po dłuższym żyłowaniu akumulatora.
Wymontować regulator, wymienić szczotki, zamontować.
Często minimalna długość wystających z obudowy szczotek to 5mm.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lis 28, 2005 15:08

miałem kiedyś przypadek że odpadł na regulatorze kawałek lutowania przy pinach od układu. no i jak łączył to ładowanie było a jak na dziurze odleciał to nie było. zmieniłem regulator i znowu to samo. dopiero jak go polutowałem po swojemu to działa do dziś :hmm: a swoją drogą....skoro regulator daje 14 V to jak w instalacji może być 14,4 ?


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
hellweaver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 16:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: hellweaver » pn lis 28, 2005 18:03

ja miałem niedawno podobne objawy. Na pierwszy ogień poszedł regulator - dostałem drugi "dobry" od jednego elektryka po wymianie malina, pojeździłem troche aby go sprawdzić - wszystko grało . Odpalam brykę o 3 w nocy i mam stroboskopy zamiast świateł - miernik w łape i było 14,5V . Podziękowałem za regulator, kupiłem nowy, przy okazji wymieniłem pasek bo tamten był jeszcze "za Niemca" :jezor: w chwili obecnej jest w porządku. Napięcie jest teraz rzędu 13,8-13,9 w zależności od ilości włączonych rzeczy, przy maksymalnym obciążeniu spadło do 13,5 (światła - długie, przeciwmgielne, ogrzewanie dmuchawa+tylnia szyba, radio) .
Toteż polemizowałbym z tym 14,4-5 bo mnie na sama myśl o tej wartości napięcia wręcz pot po plecach płynie.


[url=http://imageshack.us][img]http://img160.imageshack.us/img160/4043/img6ga.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » pn lis 28, 2005 21:18

Nowe Ople standardowo mają 14,5V.
Książki podają 13,8-14,4V
Nadruk na regulatorze to nadruk.
Nie sposób seryjnie utrzymać identycznych parametrów, a regulator najczęściej projektowany był na 14 - 14,4V
Poza tym fizyka mówi, że takie powinno być ładowanie dla poprawnej pracy akumulatora (i jego żywotności).

Więc wydaje mi się, że dalsza dyskusja ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 138 gości