Olej silnikowy do mk 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

htrl

Olej silnikowy do mk 2

Post autor: htrl » pn lis 28, 2005 00:37

Witam!

Proszę o radę. Mam golfa mk2 1.3 na pełnym wtrysku '91r. Muszę zmienić olej, do tej pory jeździłem na Castrol'u GTX3 pół syntetyku (10W40). Samochód ma przejechanych prawie 224000 km. Wydaje mi się, że już od dawna powinienem przerzucić sie na mineralny (15W40), ale kumple mówią mi żebym został na pół syntetyku. Podobno z takim przebiegiem i wiekiem powinienem lać mineralny. Jaki mi proponujecie, pół syntetyka, czy mineralny? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

P.S. Mam nadzieje, że już nie było takiego tematu na forum :)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn lis 28, 2005 01:09

Tylko półsyntetyk ma owiele lepsze parametry no a mineralny to do poldków lub takich co palą więcej oleju niż paliwa.Owszem masz przebieg pare tyśiączków ale to tymbardziejpowinieneś jeżdzić na lepszym niż gorszym a ten co lałeś jest bdb więc niewymyślaj i dbaj o furkę Pozdrawiam.PS,Sam walnąłem 300.000 Gti 16v MKII i na półsyntetyku a silnik anwet niemiał krawędzi na cylindrach.



htrl

Post autor: htrl » pn lis 28, 2005 01:19

Dzięki bardzo, posłucham Cie i zostane przy tym samym oleju. Ładnie km zrobiłeś, twardy wozik. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » pn lis 28, 2005 01:34

a HTRL jakie masz oznaczenie silnika aha i czy jeździsz na gazie wszystko ma znaczenie, pozatym jak stan Twoich świec i uszczelek pozatym czy silnik równo pracuje i jak wygląda pod korkirm wlewu oleju Pozdrawiam KUSTO



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » pn lis 28, 2005 08:46

Jeżeli silnik nie bierze oleju, nie ma przecieków i co najważniejsze wiesz na czym jeździłeś, to trzymaj się swojego oleju. Ja nie wiedziałem czym zalane autko przyjechało z Niemiec więc musiałem zalać minerałem.



htrl

Post autor: htrl » pn lis 28, 2005 12:13

Wielkie dzięki, jadę właśnie po olej (pół syntetyka) :D
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » pn lis 28, 2005 12:28

zalej takim jaki masz skoro silnicek sprawuje Ci sie bardzo dobrze nie masz wycieków nic nie puka jak coś podjedź do mnie na zamek to zobaczymy co i jak i sie wymieni:)



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pn lis 28, 2005 13:02

Ja polecam półsyntetyk 10W/40 SL/....
Jeśli masz LPG - nie polecam minerała. Półsyntetyk ma lepsze wszystkie własności (poza ceną). Nie ma co katować autka minerałem, jeśli śmiga jak marzenie.



htrl

Post autor: htrl » pn lis 28, 2005 14:14

Witam ponownie!

Nalatałem się na mieście i za cholere nie mogłem znaleźć Castrol GTX3 Protection 10W40 (na tyakim cały czas śmigam). Kupiłem GTX Magnatec 10W40. Niby to i to są pół syntetyki. Sam nie wiem. Dobrze zrobiłem? Co Wy na to?

Pozdrawiam



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pn lis 28, 2005 14:52

Różnica będzie wg mnie nie do rozpozania poza laboratorium :)
Najważniejsze paramerty to klasyfikacje lepkości API i jakości ACEA. Najlepszy obecnie jakościowo olej ma klasyfikację SL - i to jest ważne. Jeśli ma SJ to również nie powód do zmartwień :okej:

Ja stosuję oleje Shell'a (Shell Helix Plus 10W/40 SL/....) 97zł za 4litry. Z beczki będzie tańszy.

:bigok:



htrl

Post autor: htrl » pn lis 28, 2005 15:49

Wyczytałęm coś takiego o tym oleju:

Klasa lepkości: SAE 10W-40
Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: VW 505.00, MB 229.1

Dałem 119 zł, miejmy nadzieje, że będzie dobrze. Wielkie dzięki!

[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 15:26 ]
A powiedzcie mi jeszcze cos. Dlaczego nie mozna przeskakiwac z gorszego oleju na lepszy? Konkretnie z mineralnego na pół syntetyka. Cos sie moze wtedy stac? Jakie beda tego skutki?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości