Jaka skrzynia 5 do golfa mk2 z silnikiem 1,3 i skrzynia 4?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaka skrzynia 5 do golfa mk2 z silnikiem 1,3 i skrzynia 4?
Mam w mk2 1,3 skrzynie 4 biegową, chcialbym zamienic na 5. Jakie mogą byc problemy i od jakiego modelu moze pasowac, bo slyszalem ze nie od wszystkich modeli mk2 mozna zalozyc.
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Jak masz golfa 1,3 to nie masz dużego pola manewru. Podejdzie jedynie skrzynka 5b z mkII 1,3 i skrzynki z mkIII/polo/s.ibiza 1,4Mam w mk2 1,3 skrzynie 4 biegową, chcialbym zamienic na 5. Jakie mogą byc problemy i od jakiego modelu moze pasowac, bo slyszalem ze nie od wszystkich modeli mk2 mozna zalozyc.
Szukaj typu skrzyni 085
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
Witam
w moim mk2 1.3 jest skrzynia 5 o symbolu 8N fabrycznie montowana, wiec nie sluchaj opinii, ze skrzynia 5 nie bedzie pasowala bo cos tam. Cala sztuka polega na tym abys dobral odpowiednia skrzynie do swojego silnika. Oczywiste jest, ze nie ma zadnego sensu nawet myslec o skrzyni z silnika 1,6 czy 1,8 bo po pierwsze moze fizycznie nie pasowac a pod drugie jesli bedzie jakims dziwnym sposobem pasowac fizycznie to bedzie Ci bez sensu gofer jezdzil
Pozdrawiam
Bozz
w moim mk2 1.3 jest skrzynia 5 o symbolu 8N fabrycznie montowana, wiec nie sluchaj opinii, ze skrzynia 5 nie bedzie pasowala bo cos tam. Cala sztuka polega na tym abys dobral odpowiednia skrzynie do swojego silnika. Oczywiste jest, ze nie ma zadnego sensu nawet myslec o skrzyni z silnika 1,6 czy 1,8 bo po pierwsze moze fizycznie nie pasowac a pod drugie jesli bedzie jakims dziwnym sposobem pasowac fizycznie to bedzie Ci bez sensu gofer jezdzil
Pozdrawiam
Bozz
Ja w swoim autku (JETTA 1,3) wywaliłem oryginalną 4-biegową skrzynkę (oznaczenie AKW) i wstawiłem 5-biegową (symbol 8N). Poszczególne przełożenia wyglądają nastepująco:
AKW 8N
1 bieg 3,455 3,455
2 bieg 1,958 1,958
3 bieg 1,25 1,25
4 bieg 0,891 0,891
5 bieg - 0,74
wsteczny 4,063 4,063
Jak widać "dół" obu skrzyń jest identyczny, natomiast "góra" jest "szersza" w 5-biegowej. I O TO CHODZI.
Pozdro.
AKW 8N
1 bieg 3,455 3,455
2 bieg 1,958 1,958
3 bieg 1,25 1,25
4 bieg 0,891 0,891
5 bieg - 0,74
wsteczny 4,063 4,063
Jak widać "dół" obu skrzyń jest identyczny, natomiast "góra" jest "szersza" w 5-biegowej. I O TO CHODZI.
Pozdro.
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
No i dlatego na pewno warto wykonać taką operację! Ja mam 4 biegi i zupełnie nie przeszkadza mi to w mieście gdzie w większości jeżdże, ale jak mam trase to
4-ka jeszcze ma się całkiem dobrze dlatego poczekam jak się skończy i wtedy na pewno kupie 5. Kolega ma w Mk3 1.4 dokładnie taką jakiej bede szukał bo pasuje na bank.
Moja obecna skrzynka to 084, i przełożenia:
I bieg 3,45
II bieg 1,95
III bieg 1,25
IV bieg 0,89
i jak widać brakuje właśnie dłuuuuugiej 5-eczki
4-ka jeszcze ma się całkiem dobrze dlatego poczekam jak się skończy i wtedy na pewno kupie 5. Kolega ma w Mk3 1.4 dokładnie taką jakiej bede szukał bo pasuje na bank.
Moja obecna skrzynka to 084, i przełożenia:
I bieg 3,45
II bieg 1,95
III bieg 1,25
IV bieg 0,89
i jak widać brakuje właśnie dłuuuuugiej 5-eczki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości