Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
masuo
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: masuo » pn gru 01, 2008 19:32
Witam, niedawno mialem awarie tego typu ze nie moglem odpalic na cholere samochodu, ani samostartem ani grzaniem swiec poprostu nie palil, zaciagnalem gnoja do mechanilka i po rozebraniu glowicy jest diagnoza: peknieta uszczelka pod glowica, zapieczone pierscienie,leje sie z wtryskow i cos tam jeszcze lata juz sam nie wiem co no i peknieta glowica jest mowil ze poprostu sieka jest (a problem z zapaleniem byl tez przez zle ustawiony zaplon miedzy innymi) i najlepiej nowy uzywany silnik kupic bo sama wymiana uszczelki nic nie da, tak samo wymiana pierscieni nie pomoze w dieslu (mowil ze w benzynce tak)bo trzeba tloki chyba robic (sam nie wiem) no i ogolnie szajba z silnikiem. z kolei sasiad mechanik od glowic(naprawde dobry)mowil ze jak sie zalozy nowa glowice z uszczelka plus tam pare dupereli sie wymieni to bedzie jezdzil ale moga byc problemy z odpaleniem. I teraz sam nie wiem co robic nowy silnik kosztuje ok 1 tysiaca mniej lub wiecej a robote sasiad by mi zrobil naprawde za niewielkie koszta. Dodam jeszcze ze boje sie kupywac nowego silnika bo to kupywanie kota w worku w zasadzie nie wiadomo co z nim sie dzieje no i ciezko go dostac.
Namotalem moze troche ale moze ktos cos zrozumie z mojego biadolenia. Normalnie zalamka chlopaki (i dziewczyny?). NIe znam sie na tych sprawach specjalnie co tam sie stalo ale co tu zrobic zeby jeszcze pojezdzic z 1,5 roku albo moze 2

bo pozniej wymienie chama choc sam nie wiem bo darze go wielkim uczuciem:P Dzieki z gory za rady
-
bongo
- V.I.P.

- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » pn gru 01, 2008 20:28
masuo, olej sąsiadów,kup silnik i po kłopocie.Remont z pewnością przekroczy ten tysiąc zeta,a silnik kupisz z gwarancją bez problemu.
-
tomch
- Użytkownik

- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: tomch » pn gru 01, 2008 20:46
Zgodnie z przysłowiem "tak źle i tak nie dobrze". Osobiście w poprzednim aucie (diesel) też musiałem dokonać wyboru między używką a remontem.
Kupując używkę jest gwarancja ale z reguły rozruchowa (w takim przypadku trzeba naprawdę porządnie przyłożyć się do sprawdzenia).
Ostatecznie wybrałem remont (cały dół silnika). Tak przynajmniej wiem co mam a autem do tej pory jeździ mój ojciec.
Po przeliczeniu koszty wyszły w zasadzie porównywalne.
Trudny wybór ale i tak decyzja należy do Ciebie. pozdro
-
masuo
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: masuo » pn gru 01, 2008 22:40
w sumie macie racje ale gadalem z sasiadem glowice nowa nie peknieta po planowaniu itp bede mial za 40zl od niego bo i tak zagraca garaz jak mowil to mi odda po cenie zlomu jak to okresil i cala reszte roboty za ok 150 zl plus troche na czesci typu koncowki wtryskiwaczy i inne dupetele to mi wyjdzie maxymalnie 500 zl przy najgorszych wiatrach tak liczylem z ta gwarancja na rozruch to roznie bywa, jeden typ wymienil silnik podlaczyli mu go dobrzy mechanicy popracowal 5 minut i pie... rozrzad i po silniku i prawie tysiac w plecy bo byla gwarancja rozruchowa. Po konsultacjach powiedzli mi ze bedzie dzialal, moze czasem ciezko palic przy niskich temperaturach no i moc nie bedzie taka jak po remoncie ale smigac bedzie na pewno lepiej niz przed, rakiety nie potrzebuje a do pracy dojezdzac i na uczelnie dla kobiety wystarczy, za jakis czas uda sie moze zmienic to wtedy na cos konkretnego sie przerzuci bo mimo ze lubie tego golfika to lata swoje ma i to nie jest to co nowsze generacje

zastanawiam sie tylko jak z tymi tlokami czy nie rozpadna sie ale nie sa krzywe czy cos poprostu bedzie mial slabszego buta. pozdro
-
grandi
- Lord GTI

- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Post
autor: grandi » wt gru 02, 2008 01:12
Jeżeli byś chciał kolega ma tanio silnik ale D chyba JR
Ten też kolega robił u swojego koelgi że jak zrobił całą głowicę w golfie 1.8 gniazda zaweorowe polerowanie kanałów itd to po 100 km wyrzuciło zały olej bo głowica miała dobrą kompresje a olej uciekł przez pierścienie bo na pierścieniach kompresji nie było bo głowica że tak powiem nie miała takiego samego przebiegu jak pierścienie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie
viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
masuo
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: masuo » wt gru 02, 2008 16:46
witam, bede robl jednak tulejowanie starych tlokow mniejszy koszt i skutek ma prawie taki sam jak wymiana, bo sa bardzo duze luzy ksiazkowo nadajace sie do wymiany plus glowica z robota zobaczymy jak to wyjdzie, ponoc po tym spokojnie 150 tys zrobie. Do konca tygodnia moze bede mial caly sprzet zlozony to napisze jak jest i zastanawiam sie czy wywalic turbo bo mi radza ze mozna wtedy glowica bedzie mniej przeciazona (z reszta nie dziala ono chyba tak do konca dobrze-cale w oleju dosc gwizdze- konczy sie?)qrde zamieszania narobili z tym wszystkim
-
Lukas-182
- Sprzedawca

- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
-
Kontakt:
Post
autor: Lukas-182 » wt gru 02, 2008 22:52
masuo, remontuj swój silniczek, ponad tysiak wyjdzie ale warto !! Ja jakieś dwa lata temu stałem przed takim samym dylematem... Miałem silniczek JR, niedomagał i także zastanawiałem się nad kupnem albo remontem i wybrałem kupno, kupiłem JPka i pojeździł może ze dwa miechy...wyremontowałem go, dodatkowo wstawiłem turbosprężarkę i silniczek śmiga aż miło, zrobione już ponad 25000km i jak na razie to tylko świece do wymiany

-
skibszczok
- Użytkownik

- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
- Lokalizacja: Pabianice
-
Kontakt:
Post
autor: skibszczok » wt gru 02, 2008 23:07
Tak z ciekawosci zapytam

ile srednio wychodzi kompletny remont silnika?
Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.
-
masuo
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: masuo » śr gru 03, 2008 10:14
u mnie wyniesie nowa glowica plus szlify i inne duperele z tym zwiazane ok 150-200zl calosc plus tulejowanie i nowe pierscienie i uszczelka pod glowice i jeszcze chyba koncowki wtryskiwaczy ok 1000-1200. Klamka zapadla bedzie remont bo kupujac nowy silnik niewiadomo co to bedzie a ten po remoncie zrobi spokojnie 200-250tys jeszcze
-
bongo
- V.I.P.

- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » śr gru 03, 2008 11:01
masuo pisze:tulejowanie
W skodzie się tak robiło,w golfie to chyba szlif + nad wymiarowe tłoki i pierścienie które też nie kosztują dwa złote.
-
masuo
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: masuo » śr gru 03, 2008 13:27
nie no zostaja stare tloki a ze jest spory juz luz to skasuja go za pomoca tulei, nie wiem jak to sie dokladnie nazywa bo nie znam sie ale tak juz robili niejednokrotnie i wszystko jest wporzo daja na to gwarancje takze nie ma lipy, a propos skody to poprzedni moj samochod to wlasnie favoritka i tak szczerze mowiac to porazka hehe tyle co ja zdrowia i nerwow stracilem przeez nia to dzieciom bede opowiadal, fakt w kiepskim stanie byla i zakonczyla swoj zywot na zlomie...
[ Dodano: 03 Gru 2008 12:30 ]
a no i do tlokow ida nowe pierscienie, mam tylko nadzieje ze tloki dobre sa bo jak jeszcze jakis kwiatek wyskoczy to normalnie nie wiem co zrobie ale badzmy dobrej mysli
-
skibszczok
- Użytkownik

- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
- Lokalizacja: Pabianice
-
Kontakt:
Post
autor: skibszczok » śr gru 03, 2008 21:20
znaczy ze w 2000 mozna sie z tym zmiescic?? zawsze daja gwarancje na silnik po remoncie czy to roznie bywa?
Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.
-
Majek666
- Ma gadane

- Posty: 174
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Majek666 » śr gru 03, 2008 21:24
masuo pisze:nie no zostaja stare tloki a ze jest spory juz luz to skasuja go za pomoca tulei
Robi sie albo szlif na nadwymiar, wstawia sie nadwymiar tlok plus pierscienie albo tulejowanie sie przeprowadza i stawia stary tlok (o ile nie ma dziur i jest sprawny) z nowymi pierscieniami w rozmiarze standard.
-
masuo
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: masuo » czw gru 04, 2008 09:01
Majek666: - dokladnie tak jak powiedziales "tulejowanie sie przeprowadza i stawia stary tlok z nowymi pierscieniami w rozmiarze standard." Troche namieszalem moze z tym wszystkim, dzis wioze glowice zrobiona i zobacze jak to wszystko wyglada.
[ Dodano: 04 Gru 2008 08:04 ]
skibszczok, no ja mam kilka rzeczy po kosztach np nowa oszlifowana glowice wraz z zaworami itp itd w cenie zlomu za 40zl

plus komplet wtryskow za 50zl wiec gora mi wyjdzie ok 250zl a najgorszy jest dol bo ok 1000 z cala robota w sumie
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 09:05 przez
masuo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości