Błąd 16500 (P0116)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Błąd 16500 (P0116)

Post autor: valerio » pn cze 25, 2007 10:06

Witam! Wyskoczył mi błąd 16500 (P0116) zapalając żółte check w mk4 1.4 16V- obwód temperatury chłodziwa silnika -problem zakresu/działania, czy ktoś miał podobny problem lub wie od czego zacząć diagnozę? Brak wycieków płynu, poziom płynu ok, temperatura silnika na wskaźniku ok, brak wahań, obroty silnika po nagrzaniu silnika do temp 90 st spadają.
Pozdrawiam!

Ciąg dalszy. Na razie pomogło przeczyszczenie złącza i poruszanie kabelkiem od czujnika ciczy chłodzącej, ale mam pytanie dotyczące programu VWTool, na którym bloku zobaczę temperaturę czujnika cieczy chłodzącej, pytam ponieważ znalazłem dwa bloki, na których wyświetliła mi się temperatura 72 st i 83 st.
Ostatnio zmieniony pt cze 29, 2007 07:49 przez valerio, łącznie zmieniany 1 raz.


valerio

grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » pn cze 25, 2007 23:46

16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

[ Dodano: 25 Cze 2007 23:47 ]
http://www.obd-2.biz/vag.php


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » wt cze 26, 2007 07:30

grzesiek1990 pisze:16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

[ Dodano: 25 Cze 2007 23:47 ]
http://www.obd-2.biz/vag.php
Dziękuję za info, lecz jak byś kolego przeczytał mojego posta to nie kopiowałbyś formułki, tyle to i ja wiem.


valerio

Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Post autor: tmk » wt cze 26, 2007 09:05

Zacznij od tego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=962836#962836
Czujnik temp. jest podwójny, czyli w jednej obudowie są dwa. Jeden do zegarów, drugi do ECU.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » wt cze 26, 2007 11:40

tomekk2304 pisze:Zacznij od tego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=962836#962836
Czujnik temp. jest podwójny, czyli w jednej obudowie są dwa. Jeden do zegarów, drugi do ECU.
O widzisz, jest tam już konkretne nakierowanie na temat, Wielkie dzięki! Pozdro!

[ Dodano: 29 Cze 2007 07:52 ]
Ciąg dalszy. Na razie pomogło przeczyszczenie złącza i poruszanie kabelkiem od czujnika ciczy chłodzącej, ale mam pytanie dotyczące programu VWTool, na którym bloku zobaczę temperaturę czujnika cieczy chłodzącej, pytam ponieważ znalazłem dwa bloki, na których wyświetliła mi się temperatura 72 st i 83 st.


valerio

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » śr gru 03, 2008 00:57

valerio pisze:Na razie pomogło przeczyszczenie złącza i poruszanie kabelkiem od czujnika ciczy chłodzącej
Czy udało Ci się naprawić usterkę?
Mi wyskakuje ten sam błąd na VAGU:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Mam takie objawy, że bardzo długo dochodzi mi do temperatury 90 stopni.

Może ktoś napisać gdzie jest dokładnie to złącze o którym pisze valerio? Czy jest gdzieś przy zbiorniku cieczy? Może jakaś fotka - byłbym wdzięczny.

pozdrawiam,



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr gru 03, 2008 01:30

mojama ten czujnik u Ciebie będzie (jak i w każdym innym silniku) znajdował się w króćcu wychodzącym z głowicy silnika a od tego króćca odchodzi górny wąż chłodnicy wody, dokładnie sprawdź ten króciec przy głowicy z każdej strony bo u mnie w TDI czujnik nie jest widoczny patrząc na ten króciec od przodu auta tylko znaduje się od strony kabiny czyli od tyłu silnika - powinieneś go bez problemu zauważyć.


Obrazek

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » sob gru 13, 2008 14:00

Dzięki, znalazłem to:

Obrazek

Obrazek

Czy to ta wtyczka?
Jedyne co to odczepiłem ją, obejrzałem i wetknąłem z powrotem. O dziwo błąd z VAGa zniknął.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob gru 13, 2008 16:22

mojama pisze:Czy to ta wtyczka?
tak, to jest wtyczka od podwójnego czujnika temperatury (cieczy chłodzącej/silnika)


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 604 gości