bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!
Witam
Ten temat to tylko żeby zwrócić uwagę - bez urazy ale niestety taka jest prawda. Mam mkIV (mam nadzieję że to znaczy golf IV - jeszce nie wyczaiłem skąd się bierze mk) silnik tdi (bo jeszcze nie wiem jaki ma symbol) 90 kuców z 98 roku.
Problem polega na tym że występuje drganie silnika podobne do tego jakie ma miejsce podczas hamowania silnikiem na za niskich obrotak. Zdaża się to jedynie zaraz przed zatrzymaniem kiedy auto toczy się w miarę powoli i gwałtownie znika po zatrzymaniiu (dziwne nie ?)
Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała
Pozdrawiam
Ten temat to tylko żeby zwrócić uwagę - bez urazy ale niestety taka jest prawda. Mam mkIV (mam nadzieję że to znaczy golf IV - jeszce nie wyczaiłem skąd się bierze mk) silnik tdi (bo jeszcze nie wiem jaki ma symbol) 90 kuców z 98 roku.
Problem polega na tym że występuje drganie silnika podobne do tego jakie ma miejsce podczas hamowania silnikiem na za niskich obrotak. Zdaża się to jedynie zaraz przed zatrzymaniem kiedy auto toczy się w miarę powoli i gwałtownie znika po zatrzymaniiu (dziwne nie ?)
Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała
Pozdrawiam
Re: bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!
Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała
Rozrząd OK ??? Na 100 % ???? Jak przeskoczy różne jaja może robić !!!! Może ktoś wymieniał ???? Rozrządu na diagnozie nie wykaże !!! Może klin na wale jest naderwany i wał przestawił się w stosunku do reszty, niewiele ...ale na tyle że wprowadza zachwiania w prawidłowej pracy silnika !!!!!
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała
Rozrząd OK ??? Na 100 % ???? Jak przeskoczy różne jaja może robić !!!! Może ktoś wymieniał ???? Rozrządu na diagnozie nie wykaże !!! Może klin na wale jest naderwany i wał przestawił się w stosunku do reszty, niewiele ...ale na tyle że wprowadza zachwiania w prawidłowej pracy silnika !!!!!
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
Re: bo mechanicy to nie wiedzą :-( !!!!!!
Dzięx za infoNEMESIS pisze:Dodatkowo przy rozruchu na gorąco trzeba przytrzymać żeby startną - poza powyższym ideał
Oczywiście dziagnostyka nic nie wykazała
Rozrząd OK ??? Na 100 % ???? Jak przeskoczy różne jaja może robić !!!! Może ktoś wymieniał ???? Rozrządu na diagnozie nie wykaże !!! Może klin na wale jest naderwany i wał przestawił się w stosunku do reszty, niewiele ...ale na tyle że wprowadza zachwiania w prawidłowej pracy silnika !!!!!
Czy przy wymianie "rozrządu" da się stwierdzić że coś jest przestawione. Czy jeśli by był rozregulowany rozrząd to nie stracił by na mocy przy normalnej jeździe bo nic takiego się nie dzieje.
Jak byłem na diagnosie to gość przestawił na automatyczną skrzynię bo podobno pomogło kiedyś przy jakimś wraku kombinowanym - oczywiście jechać później się nie dało i trzeba było wrócić na stare nastawy ale palił na dotyk (właśnie teraz mi się przypomniało)
pozdro
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Co do rozrządu - po wymianie paska (dobrego mechanika poznasz po tym, że przy tej operacji zdejmuje pokrywę zaworów i blokuje wałek) trzeba ustawić kąt wtrysku.
Co do palenia na ciepło - standardowa usterka - błąd w oprogramowaniu. jeśli zdecydujesz sie na chiptuning - zwróc na to uwagę tunerowi, jeśli będzie kumaty to poprawi.
Co do palenia na ciepło - standardowa usterka - błąd w oprogramowaniu. jeśli zdecydujesz sie na chiptuning - zwróc na to uwagę tunerowi, jeśli będzie kumaty to poprawi.
-
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
- Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie
ja też stawiam na rozrząd. u kolegi w cordobie tak było. nie znam szczegółów ale z tego co mówił to miał źle ustawione koło paska rozrządu, że podobno jest tam jeszcze jakas regulacja na samym kole, ale zaznaczam że nie do końca wiem o co mu chodziło i mogłem coś pokręcić ale objawy miał identyczne jeśli chodzi o zapalanie na gorącym silniku.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Hmmm - objawy dziwne
Oby to nie był początek tzw.
"ścinania klina na wale korbowym" - nie wiem czy w MkIV (TDI) jest takie rozwiązanie jak np (w MkIII 1Z), ale warto się upewnić czy to czasem nie to
Objawy ścinającego się klina :
objawy to nierównomierna i bardzo głośna praca silnika
kłopoty z zapalaniem i wszystko co sie wiąże z zle ustawionym
rozrządem
Oby to nie było to
"ścinania klina na wale korbowym" - nie wiem czy w MkIV (TDI) jest takie rozwiązanie jak np (w MkIII 1Z), ale warto się upewnić czy to czasem nie to
Objawy ścinającego się klina :
objawy to nierównomierna i bardzo głośna praca silnika
kłopoty z zapalaniem i wszystko co sie wiąże z zle ustawionym
rozrządem
Oby to nie było to
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Re: MK 4
Moge nie komentować !!!!!!!golfir pisze:kolego naciagnij sobie pasek od wspomagania jak masz wspome i problem z glowy i nie stresuj sie "scinajacymi klinami" pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 302 gości