Zasłonięcie chłodnicy bo silnik zimny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: dioob » pn gru 06, 2004 20:07

Hmmm chyba też czeka mnie wymiana termostatu.:chytry:


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

Awatar użytkownika
Mathi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 18, 2004 00:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mathi » pn gru 06, 2004 21:39

Na 100% termostat, wczoraj wymienilem i jest git :]


Pozdrawiam,
Mathi

:satan: Golf II 1,6 BoStOn, Automat :okej:
Golf III, 1,9 TDi, Automat - juz nieaktualne - koszt samochodu 10000, koszt naprawy 5000 - oddałem auto do miłych Panów w komisie z podziękowaniem, ze mi taki zlom sprzedali

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn gru 13, 2004 21:08

ja też zakładam porządny termostat - założyłem jakieś badziewie za 20 zł i jest to JEDNA WIELKA KICHA. Wahler albo oryginał. Chyba że znacie jakieś dobre?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Ari

Post autor: Ari » pn gru 13, 2004 22:22

gipson pisze:TYLKO TERMOSTAT, bez tektur, gum, przeslon, blach, zaluzji..
Zupelnie sie z Toba zgadzam

7 lat jezdze juz Golfami i probowalem cos przyslaniac--nie ma najmniejszego sensu. :pub:



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt gru 14, 2004 20:14

A u mnie pomogło przysłonienie. Tektura na całą chłodnicę a nie na grill!
Masakra!
NA trasie musiałem zdjąć bo wskazówka poszła ostro w prawo!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob gru 19, 2009 18:00

Odkopałem stary temat- bo irytuje mnie troszkę niedogrzane TDI.

Wiemy, ze to nie problem z termostatem oraz innym osprzętem, po prostu TDI PD bardzo kiepsko sie rozgrzewa, a gdy włączymy na MAX ogrzewanie, to motor traci te 90c.

Co sądzicie Panowie o zakryciu chłodnicy jakimś kartonikiem? czy ktoś z Was praktykował takowe rozwiązanie? czy w ogole coś pomoże ;)

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob gru 19, 2009 18:54

nie pomoze nic tylko może zaszkodzic moim zdaniem po to jest termostat zeby precuzyjnie regulować temperature


Obrazek

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob gru 19, 2009 19:13

nie pomoze nic tylko może zaszkodzic moim zdaniem po to jest termostat zeby precuzyjnie regulować temperature
Ale termostat zamyka obieg- jest OK, mimo to TDi się nie rozgrzewa tak jak np. w okolicach 0c stopni. Wiec pozostaje tylko przysłonic chłodnice? webasto nie wchodzi w rachubę ;)

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob gru 19, 2009 19:16

to jak termostat zamyka obieg to jaki jest cel zasłoniecia chłodnicy?
tylko jak staniesz w korku to sie zagotować może.
każdy silnik ma swoja wydajność cieplna i nie da sie zeby sie szybciej grzał


Obrazek

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob gru 19, 2009 22:02

to jak termostat zamyka obieg to jaki jest cel zasłoniecia chłodnicy?
Fakycznie masz rację, po co zaslaniac chlodnice, jak przy zamknietym obiegu jest nieczynna. Zamulilem troszkę....hehe

No to mogę pomarzyc o cieplutkim samochodziku....

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 22:04 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob gru 19, 2009 22:20

Daje przysłoniecie ale silnika bo i tak chłodnica nie pracuje jak jest zimno.
Ja mam w Mk3 zimą zawsze przysłonięty grill z tym że za chłodnicą i zakrywa mi silnik (tym bardziej że tam powietrze wali prosto w blok który stoi w poprzek komory) i odrazu lepiej się grzeje .

A co to daje jak ktoś nie wierzy to niech sobie sprawdzi -kiedyś wjechałem w krawężnik i w starej B3 urwałem takie pod zderzakiem jakby no spoilerek czy coś takiego-bedziecie wiedziec o co chodzi -to jakby kierowało w czasie jazdy powietrze spod zderzaka lekko w górę do komory silnika-niby taki gadzet-pomyslałem wyrzucę bo nic oprócz walorów wizualnych nie robi-i się qde zdziwiłem jak prawie wiecznie mi wentylator chodził -ktoś mi poradził na forum żeby tego poszukać-kupiłem spowrotem i wszystko wróciło do normy.

Tak że jak ktoś ma niedogrzany silnik -ja polecam przysłonić



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 479 gości