
Golf II 1.6PN 90r. czarny 3D z szybrem



Ponieważ blacharka wymagała naprawy




To furka dostałą nowy lakier po całości



A przy okazji przód z Jetty, nakładki na progi i błotniki z GTi, szerokie zderzaki, ostatni wydech z chromoniklu, centralny zamek z alarmem, wymienione paski, oleje itp, mały tuning silnika

Efekt końcowy

Szybko odkryłem, że PNka to za rozwojowa nie jest. Poniekąd dzięki pewnym zdarzeniom losowym na zime poszedł SWAP na PFa (a dokładnie przełożenie bebechów z PFa do bloku z PNki) z obrobiona głowicą, polerką i odchudzaniem tłoków, korb i wału, rozwiertem przepustnicy i paroma drobiazgami. Oczywiście silnik dostał nowe pierścienie, panewki, uszczelniacze itp


nowa buda z lakierem perłowym z palety Hondy i jak zwykle troche zmian: tarcze na tył, halogeny w zderzak, wydech środkowy z GTi i usunięty ten sprzed belki, kubełki do środka, MFA, amorki Koni ze sprężynami FK.
Dla dodania nieco mocy doszła instalacja nitro NXa (własnoręcznie przerobiona sucha na mokrą).
Całość dostała konserwacje spodu i wszystkich profili zamkniętych




Autko po tych zmianach wyglądało tak





Golfik sprawował się bdb jednak mocy nadal było za mało więc nastąpił kolejny SWAP


Na dzień dzisiejszy całość tak sie prezentuje



SILNIK: 2.0 16V DOHC bi T





pare kabelków do ogarnięcia








No to może pare słów o silniku: blok KR rozwiert na 82.5, wał 2.0 szlif + utwardzanie+polerowanie, korby polerka, kulowane i wyważane, napęd pompy oleju 1.8 16V + wysoka pompa, dobra głowica po portingu i polerce komory, odpreżony na 8.6, tłoki anodowane i odchudzane, kolektor ssący 50, przepustnica z 8V po małych modach, odma jak widać na zdjeciu kończy sie stożkiem, termostat 72*, chłodnica wody 16V z klimą (największa z serii w MkII) z podwójnymi wiatrakami, dodatkowa chłodnica oleju, kolektor wydechowy pod 2 turbinki, podwójny downpipe, wydech 60mm z 3 przelotami, wtryski 390ccm + ciśnienie3 bary, soft do DIGI I od Evo. Wszystkie czujniki, uszczelniacze, uszczelki itp. w silniku nowe. Alternator 90A. Układ napędowy to sprzęgło 228mm ze wzmocnionym dociskiem, skrzynia CTN, wzmocnione poduszki pod silnikiem (seria wystarczała na 2-3 ostre starty), półosie i przeguby z MkIII VR6.
W zawieszeniu sprężyny Passat B4 VR6, przód wahacze + stabilizator Golf MkIII VR6, przekładnia ze wspomaganiem z MkIII, rozpórki przód i tył (w planach pająk na przód), felgi stal 5X100 z MkIV, poliuretan czerwony
Układ hamulcowy: przód tarcze 280z VR6, tył tarcze ori z GTi zaciski Lucasa na obu osiach
WYPOSAŻENIE
W wersji bazowej autko nie posiadało praktycznie nic

-wspomaganie
-Digifiz
-klima
- podgrzewane siedzenia
- dogrzewanie silnika
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
-elektryczne szyby z modułem komfortu
- szyby atermiczne zielone
- oświetlenie bagażnika
- centralny alarm +zamek
- siedzenia, kanapa + boczki z GTi
- alu rygielki
-czarna podsufitka z czarnymi daszkami, wykończeniem szybra itp.
-miękka deska z GTi
-podgrzewane spryskiwacze
-wykładzina bagażnika czarna z GTi
-regulacja pasów
-skórzana kiera
-oświetlenie schowków itp
-filtr przeciwpyłkowy (kiedyś z Punta I teraz ori)
- przełączniki, nawiewy itp z niebieskim podświetlaniem
CAR-AUDIO: Pioneer DEH-5000UB, głośniki w kieszeniach i na podszybiu ze zwrotnicami, wzmacniacz Alpine i głośnik ROCKFORD R1S412
Podziękowania dla wszystkich, którzy pomagali przy tym projekcie, szczególnie kuzynowi- lakiernikowi Sławkowi T.
