Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001
Witam
To mój pierwszy post . Przeszukałem wiele tematów ale nie znalazłem konkretnych porad na mój problem. Ale od początku.2 miesiące temu kupiłem autko z oryginalnym przebiegiem na dzień dzisiejszy 139000 . Wszystko było ok do czasu pierwszego notlauf, a stało się to gdy 3 tygodnie temu wjechałem autem w dużą kałużę. Po tym było wszystko ok jedynie zauważyłem dziwne dzwieki , gdy zdejmowałem nogę z gazuprzy zmianie biegu , jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał . Nie było to za każdym razem . Parę dni temu wybrałem się do serwisu aby zdjagnozować inną usterkę którą było kilkakrotne kręcenie rozrusznikiem na ciepłym , i tu niespodzianka silnik stracił moc , odzyskał ją po ponownym rozruchu i 40km zrobił trasą bez problemu . W serwisie powiedziano mi że turbina do wymiany albo do regeneracji. Dzisiaj dołączyły się jeszcze inne objaw : zaczyna nierówno ciągnąć i to co było słychać przy redukcji to zaczyna być słychać przy tym nierównym ciągnięciu. Co to jest i gdzie to zrobić w okolicach Piotrkowa .
Kompletnie nie znam się na mechanice
To mój pierwszy post . Przeszukałem wiele tematów ale nie znalazłem konkretnych porad na mój problem. Ale od początku.2 miesiące temu kupiłem autko z oryginalnym przebiegiem na dzień dzisiejszy 139000 . Wszystko było ok do czasu pierwszego notlauf, a stało się to gdy 3 tygodnie temu wjechałem autem w dużą kałużę. Po tym było wszystko ok jedynie zauważyłem dziwne dzwieki , gdy zdejmowałem nogę z gazuprzy zmianie biegu , jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał . Nie było to za każdym razem . Parę dni temu wybrałem się do serwisu aby zdjagnozować inną usterkę którą było kilkakrotne kręcenie rozrusznikiem na ciepłym , i tu niespodzianka silnik stracił moc , odzyskał ją po ponownym rozruchu i 40km zrobił trasą bez problemu . W serwisie powiedziano mi że turbina do wymiany albo do regeneracji. Dzisiaj dołączyły się jeszcze inne objaw : zaczyna nierówno ciągnąć i to co było słychać przy redukcji to zaczyna być słychać przy tym nierównym ciągnięciu. Co to jest i gdzie to zrobić w okolicach Piotrkowa .
Kompletnie nie znam się na mechanice
o jaką część chodzi już wiadomo, prawdopodobnie kiedy wjechałeś w tą kałużę, woda dostała się na rozgrzaną turbinę.. ta się odkształciła, luzy na wirniku mogły się zmniejszyć lub zwiększyć i teraz może nie mieć dobrego smarowania i możliwe że ociera o ścianki.. a notlauf'a może Ci łapać właśnie przez niedoładowanie
I tak najlepiej jest wyciągnąć turbinkę i ją sprawdzić, a później czy regeneracja.. czy kupno nowej.. to już Twoja decyzja
I tak najlepiej jest wyciągnąć turbinkę i ją sprawdzić, a później czy regeneracja.. czy kupno nowej.. to już Twoja decyzja
Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2008 10:53 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za odpowiedź
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
auto vagowane w celu sprawdzenia bledow?bs pisze:Dzięki za odpowiedź
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
tak jak pisałem była robiona diagnostyka w serwisie, i koleś powiedział mi że turbina się zawiesza czy przycina, ale żadnych wydruków mi nie dali , po lektórze forum pytałem go czy nie da się tego zrobić poprzez zmiany kątów , mapy itd ale powiedział że w tych silnikach praktycznie w te rzeczy się nie ingeruje
niestety wydruków nie udostępniają i nawet nie robią
analizują na bieżąco
muszę podjechać do jakiegoś magika i to zrobić , ale co myślicie o tych dzwiękach
czy na pewno muszę myśleć o czyszczeniu lub regeneracji turbiny
jeszcze co zauważyłem to że już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej -czy turbina w tych obrotach też się porusza
dziwi mnie też to że nie jest to cały czas
np dzisiaj rano mimo że silnik nie był rozgrzany , i w czasie jazdy do pracy były obroty do 3000 to nic niepokojącego nie usłyszałem
analizują na bieżąco
muszę podjechać do jakiegoś magika i to zrobić , ale co myślicie o tych dzwiękach
czy na pewno muszę myśleć o czyszczeniu lub regeneracji turbiny
jeszcze co zauważyłem to że już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej -czy turbina w tych obrotach też się porusza
dziwi mnie też to że nie jest to cały czas
np dzisiaj rano mimo że silnik nie był rozgrzany , i w czasie jazdy do pracy były obroty do 3000 to nic niepokojącego nie usłyszałem
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
turbina kreci sie caly czas. im wieksza dynamika spalin tym ona kreci sie szybciej. i to tez nie jest tak ze to s ajakies 2 obroty na minute bo to na serio zapierdala ja nei wiem co by musialo sie stac zeby lopatki tarly, jakis niesamowity luz na wirniku albo serio jakies odksztalcenei muszli.
[ Dodano: 29 Lis 2008 08:56 ]
ty tam piszesz ze duza kaluze zaliczyles. no jak ci pociagnelo wody przez dolot, tzn filtr powietrza, moglo cos sie pogiac. najlepiej zdjac i poogladac. ja widzialem tdi po takiej kapieli i tam to nie bylo co z silnika wyjac do nowego
[ Dodano: 29 Lis 2008 08:56 ]
ty tam piszesz ze duza kaluze zaliczyles. no jak ci pociagnelo wody przez dolot, tzn filtr powietrza, moglo cos sie pogiac. najlepiej zdjac i poogladac. ja widzialem tdi po takiej kapieli i tam to nie bylo co z silnika wyjac do nowego
jeśli są nieprawidłowe luzy na wirniku to jak najbardziejbs pisze:a czy może być jakiś problem ze smarowaniem że raz lepiej a rza gorzej
Sprawdź tą turbinę u jakiegoś dobrego mechanika.. nie próbuj dochodzić do tego czemu dźwięki słychać wtedy a wtedy, a innym razem w ogóle.. na to nie ma reguły. Najważniejsze jest teraz jak najszybciej zobaczyć co jest z tym turbulum, żeby Ci się gdzieś w trasie nie wysrało
Czy wg Was dzwięk ten powinien pojawiać się również przy przygazówce na biegu jałowym
Czy wtedy gdy gazuję do 4000 turbina też wchodzi na wyższe obroty
Wczoraj byłem u innego mechanika i stwierdził że prędkość tych dzwięków nie pasuje mu do turbiny. Ale niestety nie wykrył nic niepokojącego w mechanice
Już jestem głupi . Jak myślicie rozbierać turbo czy szukać dalej
czy ktoś mi powie czy na postoju podczas gazowania turbina też powinna się tak dziwnie zachowywać czy niekoniecznie
Czy wtedy gdy gazuję do 4000 turbina też wchodzi na wyższe obroty
Wczoraj byłem u innego mechanika i stwierdził że prędkość tych dzwięków nie pasuje mu do turbiny. Ale niestety nie wykrył nic niepokojącego w mechanice
Już jestem głupi . Jak myślicie rozbierać turbo czy szukać dalej
czy ktoś mi powie czy na postoju podczas gazowania turbina też powinna się tak dziwnie zachowywać czy niekoniecznie
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
tak jak mówił przedmówca wcześniej. zrób diagnostykę vagiem i daj wyniki na forum. jak to zrobić jest opisane bardzo dokładnie na forum.jest nawet filmik bodajże od baskeciora z forum audi jak robić logi dynamiczne.silnik rozgrzany 3 lub 4 bieg i od ok1300 obr/min gaz w podłogę, i robisz logi dynamiczne w odpowiednich blokach 003,004,008,010,011 i może wtedy coś wyjdzie. tak na jałowym tez. turbina kręci się cały czas.
fuck air ride
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości