Grzanie świec

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Grzanie świec

Post autor: sosna232 » wt lis 25, 2008 21:10

Witam
Mam problem z odpalaniem rano auta... szukałem na postach ale nie znalazłem nic na ten temat... Spirala nie zapala się rano.. wymieniłem wszystkie świece bo 4 poprzednie były spalone... od tamtego momętu nie podgrzewa mi... wiec wziełem sie za stycznik 104 i recznie przyciskałem i było ok normalnie odpala a pobor mocy jest duzy bo dmuchawa, i światło az przygasa... więc stycznik moze byc walnięty? a nie wygląda na to...
Prosze o porade fachowców co moze byc jeszcze pozdrawiam :pub:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lis 25, 2008 22:46

jezeli kontrolka sie nie pali to przekaznik jest sprawny
komputer steruje osobno przekaznikiem od swiec i osobno kontrolka
sprawdz czujnik od temperatury plynu bo to z niego komputer wie kiedy uruchomic swiece
jezeli czujnik jest sprawny to do sprawdzenia przewody pomiedzy czujnikiem a komputerem



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » wt lis 25, 2008 23:31

agrala pisze:jezeli kontrolka sie nie pali to przekaznik jest sprawny
komputer steruje osobno przekaznikiem od swiec i osobno kontrolka
sprawdz czujnik od temperatury plynu bo to z niego komputer wie kiedy uruchomic swiece
jezeli czujnik jest sprawny to do sprawdzenia przewody pomiedzy czujnikiem a komputerem
Maz racje w sumie ostatnio wymieniłem czujnik temperatury bo tamten byl zepsuty wcale nie pokazywal temp na zegarach... jest tylko jedno ale jak duze ma znaczenie kolor opaski czujnika?? stary mjal żółtą a gościu z warsztatu zamowił zieloną powiedzial ze bedzie pasowac i ze bedzie ok moze byc przyczyną ?

aha ten czujnik co mam czyli zielony niby dziala bo temp pokazuje 90 normalnie... ale co do swiec wlasnie niewiem
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 23:31 przez sosna232, łącznie zmieniany 1 raz.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr lis 26, 2008 00:18

nie wiem jak jest w mk3, ale w mk2 są 2 czujniki, jeden od zegarów, drugi od grzania świec i OBA są CZARNE ;/ więc przy wymianie czy kupnie nowego można sie pomylić na 99.9% jeżeli nie wie się do czego on służy i jaki mi schemat ;)

Wg mnie wsadzili Ci własnie zły czujnik ;] ale jeżeli w mk3 jest na 4 piny to możliwe jest również że albo zły czujnik, albo wsadzili jakiś zamiennik co gó*no działa ;]



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » śr lis 26, 2008 00:25

djmatys pisze:nie wiem jak jest w mk3, ale w mk2 są 2 czujniki, jeden od zegarów, drugi od grzania świec i OBA są CZARNE ;/ więc przy wymianie czy kupnie nowego można sie pomylić na 99.9% jeżeli nie wie się do czego on służy i jaki mi schemat ;)

Wg mnie wsadzili Ci własnie zły czujnik ;] ale jeżeli w mk3 jest na 4 piny to możliwe jest również że albo zły czujnik, albo wsadzili jakiś zamiennik co gó*no działa ;]
hehe troche cie rozbawie :P sam sobie go wsadziłem bo ten koles z warsztatu powiedzial ze on powinien byc ok :P ja chcialem zulty ale oni tylko taki mi dali ;/... jutro odepne go to powinien zalaczyc swiece na maxymalny czas... niby... tylko te kolory czujnikow co oznaczaja... dzieki



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr lis 26, 2008 07:52

masz racje ze h\jak go odepniesz to powinien wtedy grzac
masz czujnik z 4 pinamni czy taj jak w starej wersji 2 czujniki 2 pinowe?
rozne kolory oznaczaja rozne czujniki - czarny od wskaznika, niebieski od komputera, czerwony od podgrzewania paliwa w benzyniaku (pisze tu o czujnikach 2 pinowych)



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » śr lis 26, 2008 15:36

agrala pisze:masz racje ze h\jak go odepniesz to powinien wtedy grzac
masz czujnik z 4 pinamni czy taj jak w starej wersji 2 czujniki 2 pinowe?
rozne kolory oznaczaja rozne czujniki - czarny od wskaznika, niebieski od komputera, czerwony od podgrzewania paliwa w benzyniaku (pisze tu o czujnikach 2 pinowych)
Umnie jest czujnik na 4 piny... stary ktory nie pokazywal na desce ile ma stopni silnik byl zolty wymienilem go na zielony jak juz pisalem tak mi dali ;/ ale dzis kupilem zołty na 4 piny za 45 zl :] ale wstawialem go na cieplym silniku wiec nie wiem czy zalacza siwiece po nocy rano sie okaze chyba ze teraz jak postoji 2 godziny...

Aha dzis rano odpielem kostke od czujnika i tak jak mowilem grzal normalnie swiece i bez problemu odpalil na 1 dotyk pochodzil troche i podpielem spowrotem ale to sie mija z celem jak caly czas mam tak robic ;P dlatego kupilem drugi... a jak czujnik jest ok to co wtedy panowie jak sadzicie ?


AA panowie nie bede zakladal nowego postu nie chce zasmiecac...
przy okazji zapytam sie o moj olej... mam zalany shell helix super 15W40 nie stety niewiem jaki byl zalany przed sprowadzeniem auta brak jakich kolwiek informacji na ten temat... problemy jakie mam to: głośno chodzi, i kosmicznie zjada olej jak dla mnie nie powinien tyle zjadac... jechalem do niemiec 1500 km w dwie strony caly czas autostrada i jak sprawdzilem olej na drugi dzien to musialem dolac az caly litr i jeszcze troszke i dopiero
bylo po srodku miedzy max a min... prozba moja jest taka doradzcie mi jaki olej mam zalac bo nie krew zaleje auto nie jest butowane za mocno... 96r.

dzieki wszystkie sugestje sie przydadzą pozdrawiam
pozdrawiam i dzieki
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2008 18:08 przez sosna232, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » śr lis 26, 2008 18:17

cześć. Powiem tak, z tymi czujnikami to niezły cyrk jest. Przerabiałem już ten temat w swoim golfie, tak jak u ciebie był problem z grzaniem świec. Zrobiłem tak: pojechałem na szrot i próbowałem różne czujniki, z takiego samego silnika założyłem to świece grzały, ale temperatury nie pokazywał, w końcu założyłem od 1Z i spasował. Także jak masz możliwośc to zrób tak jak ja bo możesz pare czujników kupic zanim trafisz na właściwy. Mam AAZ.
pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr lis 26, 2008 18:18

jezeli po odpieciu czujnika grzeje tak jak powinno to z pewnoscia masz zly czujnik
co do oleju to zauwazylem ze po przejsciu na castrola high .... (olej specjalnie opracowany do aut z przebiegiem powyzej 100tys) spadlo spalanie oleju z 1L do 0,75L na tys
po wymianie uszczelniaczy na zaworach i po wymianie pierscieni silnik juz nie pobiera oleju



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » śr lis 26, 2008 18:25

vwolfi pisze:cześć. Powiem tak, z tymi czujnikami to niezły cyrk jest. Przerabiałem już ten temat w swoim golfie, tak jak u ciebie był problem z grzaniem świec. Zrobiłem tak: pojechałem na szrot i próbowałem różne czujniki, z takiego samego silnika założyłem to świece grzały, ale temperatury nie pokazywał, w końcu założyłem od 1Z i spasował. Także jak masz możliwośc to zrób tak jak ja bo możesz pare czujników kupic zanim trafisz na właściwy. Mam AAZ.
pozdro
Przyznam ze nie pomyslalem o tym a bardzo dobry sposob ;) jak mnie w*ur to zaloze stary czujnik jaki byl nie bede wiedziak jaka jest temp ale bedzie grzal sw. a na lato z powrotem zaminie ;P dzieki zobacze jak ten nowy co zalozylem rano bedzie...

[ Dodano: 26 Lis 2008 17:31 ]
agrala pisze:jezeli po odpieciu czujnika grzeje tak jak powinno to z pewnoscia masz zly czujnik
co do oleju to zauwazylem ze po przejsciu na castrola high .... (olej specjalnie opracowany do aut z przebiegiem powyzej 100tys) spadlo spalanie oleju z 1L do 0,75L na tys
po wymianie uszczelniaczy na zaworach i po wymianie pierscieni silnik juz nie pobiera oleju

dzieki za rade musze cos tym zrobic bo to istne jaja... :pub:

[ Dodano: 26 Lis 2008 19:57 ]
panowie pomorzcie z tym olejem :crazy:



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr lis 26, 2008 22:51

olej moze tez jeść turbinka ;] odepnij węże od intercoolera i zobacz czy masz w nim olej... jeśli są tylko lekko przybrudzone olejem, ale nic z węży nie kapie to jest ok, i winy szukaj po stronie uszczelniaczy, czy pierścieni...
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2008 22:52 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » czw lis 27, 2008 01:23

djmatys pisze:olej moze tez jeść turbinka ;] odepnij węże od intercoolera i zobacz czy masz w nim olej... jeśli są tylko lekko przybrudzone olejem, ale nic z węży nie kapie to jest ok, i winy szukaj po stronie uszczelniaczy, czy pierścieni...


ok dzieki :pub:

[ Dodano: 27 Lis 2008 18:18 ]
panowie ten czujnik co wymienilem jest ok !! wiec pamietajcie 1.9TDI 1Z 90koni 96r. czujnik do cieczy chlodzacej to: topran temp .sensor 103 568 755 4piny. 45 zl zolty. pzdro
AHA MAM DO SPRZEDANIA ZIELONY 4 PINY TOPRAN 103 567. NA PRIV
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 19:21 przez sosna232, łącznie zmieniany 1 raz.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw lis 27, 2008 21:06

heh ... takie moje skromne zdanie.... lepiej kupic 1 czujnik w ASO niz wymieniać toprany co 2 tygodnie... przerabialem to z moim mk4 i działy sie cuda na tych zamiennikach... płaciłem za nie ok 30-40zł, a działanie było marne.... i padały co kilka tygodni.... Kupiłem oryginał za 89zł w sao i smiga juz 2gi rok ;)



Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » czw lis 27, 2008 23:12

djmatys pisze:heh ... takie moje skromne zdanie.... lepiej kupic 1 czujnik w ASO niz wymieniać toprany co 2 tygodnie... przerabialem to z moim mk4 i działy sie cuda na tych zamiennikach... płaciłem za nie ok 30-40zł, a działanie było marne.... i padały co kilka tygodni.... Kupiłem oryginał za 89zł w sao i smiga juz 2gi rok ;)
siema
Nie no maz racje lepiej dac pare groszy wiecej i miec a nie wymieniac ;] ale tylko taki byl... zobaczymy ile podziala pozdro

[ Dodano: 28 Lis 2008 15:20 ]
sciagnelem weza od inter i jest troche oleju tak jak wsadze palca i przejade to sporo co mam zrobic z tym problemem ?? wypowiedz sie kazdy na ten temat !! pozdro :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości