Silnik JR sie grzeje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Silnik JR sie grzeje

Post autor: Wawro » sob lis 26, 2005 20:24

Witam
W moim golfiku MK1 z silnikiem JR z turbo (swap) ostatnio zaczął pojawiać mi się problem z chłodzeniem, tj. wskazówka temperatury wody zaczeło windować na znacznie wyższe rejony (pow. 3/4, a regułą była połowa), zaś po wyłączeniu silnika i otwarciu korka slychać bulgot w górnej rurze do chłodnicy,czasem chce wybić trochę wody ze zbiorniczka wyrównawczego. Chłodnica nagrzewa się głównie w gornej części. Nie wiem teraz czy uszczelka pod głowicą nadaje sie do wymiany, czy może termostat, tyle że silnik przechodził generalkę jakiś póltora roku temu, a termostat był wymieniany pół roku temu. Może ewentualnie ktoś poradzi jakiegoś dobrego mechanika z okolic Tychów. Proszę o pomoc bo autko mam do codziennego użytku i zależy mi na szybkim zdiagnozowaniu.
pozdrawiam i z góry dzięki :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 26, 2005 20:34

jak chłodnica ciepła do połowy to pewnie termostat zablkowany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob lis 26, 2005 20:49

termostat jak termostat ale chłodnica jest zapowietrzona.
sprawdź czy przewodem przelewowym leci płyn spowrotem do zbiorniczka bo prawdopodobnie masz go zapchanego i nie może odpowietrzyć sie chłodnica.jest to to na 95%
POZDRO


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » sob lis 26, 2005 21:01

Przez przewód leci płyn chłodniczy, czy załaczonym silniku (jak odkręce sobie korek zbiorniczka) czy po odkręceniu przewodu od zbiorniczka i przy "ręcznym" odessaniu ;) (wyłączony silnik)
najbardziej niepokoi mnie ten bulgot



filipan

Post autor: filipan » sob lis 26, 2005 21:19

Sprawdz dolny przewod od chlodnicy,czy jest zimny jak wskazowka jest wysoko. Jak tak to termostat.Jezeli jest gorocy to wymien korek zbiorniczka.A jeszcz czy woda sie gotuje jezeli nie to sprawdz czujnik temperatury



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » sob lis 26, 2005 21:57

a jak sprawdzić czujnik temperatury, co do gotowania wody to nie wiem, powietrze z dmuchawy leci umiarkowanie ciepłe, bywało lepiej


I did it all for the nookie ... :D

GregorG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 21:02
Lokalizacja: Puck/Starzyno

Post autor: GregorG » sob lis 26, 2005 22:05

Na 200 % termostat. Jak piszesz że temp. idzie do góry a chłodnica w połowie od góry jest ciepła a poniżej zimna to znaczy jedno ....
śmigaj po nowy termostat i wymieniaj szybciutko bo jak przegrzejesz silnik to polecisz jeszcze po uszczelkę pod głowice do sklepu z częściami.

Pozdro



vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » sob lis 26, 2005 23:24

Witam.

Ojciec mojego kolegi zgubił kiedyś korek od zbiorniczka wyrównawczego i wkręcił tam jakiś z baniaka po płynie do spryskiwacza. Miał właśnie wtedy taki objaw jak Ty, że mu temperatura rosła ponad normę. Proponuję, abyś sprawdził czy w twoim korku nie zatkała się ta dziórka, którą ucieka powietrze gdy rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia. Możesz korek dokręcić tylko na kilka obrotów (tak by był luźny) i sprawdzić co się będzie działo z temperaturą. Jeśli się nic nie zmieni to chyba ternostat.

Powodzenia.http://forum.vwgolf.pl/images/smiles/smile.gif

Pozdrawiam.



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » ndz lis 27, 2005 22:18

Korek dziś poluzowałem i zrobiłem 40 km, temperatura nadal wysoka. Jechałem powolutku i ostrożnie. Chyba jednak zacznę od termostatu. Tylko się jeszcze zastanawiam, czy możliwe żeby aż tak bardzo był silnik zapowietrzony, żeby takie cuś się działo ?


I did it all for the nookie ... :D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości