Przegrzane swiece?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Przegrzane swiece?

Post autor: Roggi » czw lis 27, 2008 06:14

Z tego co wyczytalem po zgasnieciu kontrolki swiec zarowych trzeba poczekac kilka sekund az uslyszy sie charakterystyczne cykniecie.Ja odpalalem auto zaraz po tym jak kontrolka gasla i zastanawiam sie czy mozna w ten sposob posadzic nowe swiece?Wymienilem ja trzy tygodnie temu na NGK i po kilku wzorcowych wrecz odpaleniach silnika zaczely mi sie te same dziwne obajwy z rozruchem co w zeszlym roku.Poza zima paliidealnie,natomiast gdy temp. spada w okolice 0 i trzeba grzac swiece zapala tak jabky zaplon nie nastepowal jednoczesnie we wszystkich cylindrach.Pali zawsze za pierwszym razem nawet przy -25,ale to w jaki sposob to sie odbywa irytuje mnie troche dlatego szukam przyczyny.
Akumulator ma >niz 3 lata (tyle mam go w kraju),ale napiecie spoczynkowe po nocy za kazdym razem wynosi 12,6-12,7V.
Kat wtrysku i dawka sa OK.
Filtr paliwa wymieniony.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw lis 27, 2008 06:38

zmiez swiece i sie dowiesz czy grzeja.

mozna sprawdzic napiecia czy dochodza do swiec.



Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » czw lis 27, 2008 06:49

Interesuje mnie tylko,czy odpalacjac bezposrednio po zgasnieciu kontrolki mozna posadzic swiecze(i)?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw lis 27, 2008 09:23

Roggi pisze:Interesuje mnie tylko,czy odpalacjac bezposrednio po zgasnieciu kontrolki mozna posadzic swiecze(i)?
Nie



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » czw lis 27, 2008 15:58

ja zawsze odpalam jak tylko zgaśnie i chyba wiekszosc tak odpala



arwam

Post autor: arwam » czw lis 27, 2008 19:14

ale w duże mrozy lepiej jest odpalać tuż przed tym cyknięciem ale po zgaśnięciu kontrolki ponieważ komory są lepiej nagrzane



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pt lis 28, 2008 11:50

arwam pisze:ale w duże mrozy lepiej jest odpalać tuż przed tym cyknięciem ale po zgaśnięciu kontrolki ponieważ komory są lepiej nagrzane
Ja sądzę, że najlepiej odpalać właśnie tuż po cyknięciu. Komora cylindra jest już max nagrzana i dodatkowo akumulator nie jest obciążony jednocześnie przez świece i rozrusznik. pozdro



arwam

Post autor: arwam » pt lis 28, 2008 17:56

tomch pisze:
arwam pisze:ale w duże mrozy lepiej jest odpalać tuż przed tym cyknięciem ale po zgaśnięciu kontrolki ponieważ komory są lepiej nagrzane
Ja sądzę, że najlepiej odpalać właśnie tuż po cyknięciu. Komora cylindra jest już max nagrzana i dodatkowo akumulator nie jest obciążony jednocześnie przez świece i rozrusznik. pozdro
Masz racje tylko zapomniałeś o jednym
Że świece błyskawicznie stygną i wkręcona w głowicę na mrozie gaśnie tak szybko jak żarówka



riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » czw paź 15, 2009 10:06

panowie na czym polega sprawdzenie kata wtrysku?



arwam

Post autor: arwam » czw paź 15, 2009 10:17

riggs, można to zrobić za pomocą VAG'a lub czujnika zegarowego.


P.S. nie zły odkop zrobiłeś :grin:



riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » czw paź 15, 2009 12:31

HE Dzieki.To moj pierwszy diesel i powoli sie ucze i zaglebiam w arkana tego typu silnika.Pozatym mam male trudnosci z odpaleniem.Wiec zrobilem sobie grafik co i kiedy.Najpierw sprawdze swiece i wymienie tulejki w rozruszniku.A jak dalej bedzie ciezko palil to zrobie ten kat wtrysku gdzies.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
teiras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 13:32
Lokalizacja: katowice

Post autor: teiras » czw paź 15, 2009 16:06

Przecież gdy przekręca sie kluczyk żeby rozrusznik poszedł to świece automatycznie sie wyłączają. i nie obciążają aku,i żeby je znowu włączyć trzeba kluczyk cofnąć do zera i spowrotem na grzanie



arwam

Post autor: arwam » czw paź 15, 2009 17:22

teiras, w VW świece grzeją nawet podczas kręcenia rozrusznikiem.
to nie jest fiat grzeją jeszcze również po odpaleniu



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » czw paź 15, 2009 19:32

u mnie w 1z podczas krecenia nie grzeja swiece. wiem to bo mam kontrolke samorobke od swiec, tuz po uruchomieniu sie wlaczaja(na zimnym) na ok minutke



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości