1.6 ABU - wysokie spalanie, czuć benzynę z wydechu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1.6 ABU - wysokie spalanie, czuć benzynę z wydechu

Post autor: krzysiek82 » śr lis 26, 2008 17:33

Witajcie
Od jakiegoś czasu mój golf spala sporo wachy, jakieś 100zł wystarcza na 2-4 uruchomienia dziennie przez miesiąc a to stanowczo za wiele. Na gaz przełącza się szybko a wskazówka spada jeszcze szybciej. Wydaje mi się, że to wtrysk leje. Chociaż skład mieszkanki na benzynie jest podobno poprawny. Bo innego wyjścia nie widzę.

Dodam jeszcze, że czasami na zimnym się dusi podczas dodawania gazu i reaguje z opóźnieniem, po chwili jednak to przechodzi.
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2008 17:41 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » śr lis 26, 2008 17:52

podepnij pod Vag. Duże spalanie i benzyna w wydechu to wskazuje na sonde lambda...



karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » śr lis 26, 2008 18:23

Lub Czujnik temp cieczy- sygnał do komputera z czujnika o temp -244 st zalewa świece stąd ciężko go odpalić na zimnym i duże zużycie.Druga sprawa- ustawienie gazu.W przypadku źle wyregulowanej instalki bądź padania reduktora będzie się ratował benzyną czego kierowca nie jest świadomy.
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2008 18:28 przez karol27, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » śr lis 26, 2008 21:07

Po stronie instalacji lpg wszystko jest ok, po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd sondy lambda brak sygnału zwarcie do masy, ale tak musi być inaczej się nie da rozwiązać emulacji. (zdanie wielu fachowców od lpg - silnik 1.6abu i niew tylko tak musi mieć)
Poza tym sonda pracuje gdy silnik nabierze temperatury, a ja się przełączam na gaz po ok 3-4minutach (temp przełączania ok 20c).


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lis 26, 2008 23:51

karol27 pisze:Lub Czujnik temp cieczy- sygnał do komputera z czujnika o temp -244 st zalewa świece stąd ciężko go odpalić na zimnym i duże zużycie
Z tego co czytam to krzysiek82, ma dojście do Vaga, więc może w blokach podglądnąć jaką temp. widzi sterownik silnika.
karol27 pisze:W przypadku źle wyregulowanej instalki bądź padania reduktora będzie się ratował benzyną czego kierowca nie jest świadomy.
Tego to akurat nie rozumiem. karol27, mógłbyś jaśniej. Ja nie spotkałem się aby sterowanie instalacji gazowej pozwalało na pracę silnika na dwóch paliwach jednocześnie.
krzysiek82 pisze:po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd sondy lambda brak sygnału zwarcie do masy, ale tak musi być inaczej się nie da rozwiązać emulacji. (zdanie wielu fachowców od lpg - silnik 1.6abu i niew tylko tak musi mieć)
Czy piszesz o sytuacji kiedy silnik pracuje na gazie, czy na benzynie? Wg mnie to ani w jednym wypadku, ani drugim nie powinno być takiej sytuacji. Jak robi na benzynie to sonda powinna sterować sterownikiem silnika, jak na gazie to sterownikiem inst. gazowej. Wyobraź sobie sytuację że masz Opla i kontrolkę check, to wtedy cały czas by się ona świeciła sygnalizując niesprawność sondy, a sterownik łapał by błędy. Emulator jak nazwa wskazuje udaje dla sterownika silnika zasilanego gazem, że ten ma podłączoną sondę i wszystko jest oki, a w rzeczywistości nie jest bo sonda steruje akurat wtedy gazem. Podobne zadanie czyli oszukiwanie sterownika silnika mają emulatory wtryskiwaczy. Nie jestem gazownikiem, ale coś mi tu nie gra.
Jeżeli silnik poprawnie pracuje na gazie ( moc i spalanie oki) to znaczy, że nie masz problemów z zapłonem, Vagiem można sprawdzić poprawność działania czujników temp., więc co pozostaję? Nieszczęsna sonda, lejący wtrysk, lub nieprawidłowe działanie obydwu z winy inst. gazowej, czujnik położenia przepustnicy (wątpliwe), a przepływka w ABU nie występuje.


JaroW

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » czw lis 27, 2008 00:09

Blad sondy przy emulacji na mase zawsze bedzie wystepowal.Niestety w przypadku silnika ABU nie mozna inaczej jej ustawic.U mnie tez ten blad jest i tez juz nie jeden gazownik sie na ten temat wypowiadal.Inaczej w przypadku Boschowskiego wtrysku zrobic nie mozna...

Gdyby wtrysk lal to raczej sklad mieszanki nie bylby poprawny chociaz jesli masz sprawny katalizator to wynik na analizatorze pomimo jakiejs usterki moze wyjsc poprawny...Sprobuj pojezdzic troche tylko na benie i zobacz jakie jest realne spalania.Bo tak po samym odpalaniu to troche ciezko stwierdzic.Teraz jest zimno i sam. dluzej chodzi na ssaniu...
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 00:13 przez gopiter, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 27, 2008 00:49

gopiter, kolegakrzysiek82, pisze, że wydaje 100,- na samo odpalanie, a gdzie lanie gazu. Ja na 1000km miesięcznie po mieście moim ABD wydaje na benzynę niecałe 280,- , więc kosztuje mnie jazda na benzynie tyle co jego na gazie. Więc po co mu gaz?
Chyba jednak coś jest nie tak z jego autem
gopiter pisze:Gdyby wtrysk lal to raczej sklad mieszanki nie bylby poprawny
Skład mieszanki sprawdza się na rozgrzanym silniku, a krzysiek82, w zasadzie używa benzyny na zimnym, więc może wtedy coś jest nie tak?
gopiter pisze:Niestety w przypadku silnika ABU nie mozna inaczej jej ustawic.U mnie tez ten blad jest i tez juz nie jeden gazownik sie na ten temat wypowiadal.Inaczej w przypadku Boschowskiego wtrysku zrobic nie mozna...
W takim razie ten problem dotyczy nie tylko ABU, ale i innych monowtrysków w mk3, a nawet nie tylko w mk3, bo podobny monowtrysk tego samego producenta ma Saxo
Nie jestem gazownikiem i nie jestem zwolennikiem gazu, ale aż trudno uwierzyć, że nie można zrobić urządzenia, które przełączy dwa przewody tak szybko i cwanie, że sterownik silnika się w tym nie połapie.


JaroW

Grzegorz vr6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 24, 2008 23:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz vr6 » czw lis 27, 2008 01:19

no tak ale sonda dziala poprawnie jak jest katalizator sprawny! ajak on juz nie istnieje bo jest wypalony i pusty?



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » czw lis 27, 2008 12:03

Nie mam kata, gdyż się rozleciał, wspawałem rurę i w to wmontowałem sondę. Ale przecież sonda nie bierze udziału w ustalaniu składu mieszanki na zimnym silniku. Na gazie i tak oszczędzam gdyż ostatnio robię miesięcznie lekko 5tyś km, ale nie chce marnować pieniędzy jeśli nie muszę tego robić, znacznie bardziej bym wolał przejeździć te 100zł niż wywalać je przez jakąś usterkę.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 27, 2008 12:29

możesz sprawdzić ile pali na samym paliwie, ale to przynajmniej dwa zbiorniki do pełna trzeba zalać, ile tankowań gazu robisz w miesiącu i jaki zbiornik gazu masz?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » czw lis 27, 2008 17:22

Jarowo pisze:Tego to akurat nie rozumiem. karol27, mógłbyś jaśniej. Ja nie spotkałem się aby sterowanie instalacji gazowej pozwalało na pracę silnika na dwóch paliwach jednocześnie.
Sorki mój błąd myślałem ze ma wiekopunkt sekwencję.W np.STAG jest opcja "wyłącz przy pierwszym"-jeżeli jest zaznaczona to przy zbyt ubogiej mieszance lub zbyt słabym ciśnieniu przełączy się na Pb.Jeżeli jest odznaczone będzie się ratował Pb na poszczególne wtryski np:dwa na LPG dwa na PB



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 27, 2008 18:26

krzysiek82, o katalizatorze się nie wypowiadałem bo wg mnie to ślepa uliczka w twoim wypadku. Myślałem trochę o twoim przypadku i wpadło mi do głowy,że może to duże zużycie benzyny jest spowodowane minimalnymi nieszczelnościami i instalacji paliwowej. Nie wiem jak spięli gazownicy kabelki inst. gazowej z samochodową, ale z reguły robią tak, że pomimo jazdy na gazie pompa paliwa chodzi i wyłączony jest tylko wtryskiwacz. Więc jak nawet jeździsz na gazie przy pracującej pompie to może benzyna cały czas się gdzieś sączy tak małym strumieniem że tego nie widać w postaci kapania na asfalt, a ubytek jest.


JaroW

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » czw lis 27, 2008 21:05

Na pełnym zbiorniku to nie więcej niż 300km tak sądzę, tankuje czasami 2-3razy dziennie, a czasami jak są spokojniejsze tygodnie 3-4razy w ciągu tygodnia. Mowa o gazie. Zbiornik mam 28l, odnośnie szczelności to będę chciał się dostać do wtryskiwacza, ale nie bardzo wiem jak to zrobić.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » śr lis 18, 2009 13:03

karol27, hej witam mam taki problem zaczął mi duzo palic benzyny 20 na setke mój silnik to 1.6 gaznik pierburg 2e który został wymieniony to znaczy po regeneracji ale na starym tez tak było nie posiada sondy lamdba i jeszcze jedno gdzie jest oznaczenie silnika gdzies na bloku ale w którym miejscu


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 455 gości