nierówne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

nierówne obroty

Post autor: Kamil12 » wt lis 25, 2008 15:12

Witam

Posiadam golfa II 1.8 CL silnik RP i mam taki problem. przy odpalaniu zimnego silnika musze dodac troche gazu bo inaczej zaraz po odpaleniu silnik gasnie. Gaz musze trzymac caly czas bo jak zabiore z gazu to obroty sa bardzo nierówne i slinik praktycznie gasnie. ale gdy juz sie silnik zagdzeje oborty sa równe

co moze byc przyczyna nierównych obrotów??
prosze pomozcie


Kamil

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » wt lis 25, 2008 15:16

Nierówne obroty najczęściej są skutkiem lewego powietrza. Nie znam twojego silnika ale u siebie sprawdził bym zawór dodatkowego powietrza na ssaniu oraz czujnik temeratury który nim steruje.



Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » wt lis 25, 2008 15:19

co to takiego jest lewe powietrze?


Kamil

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » wt lis 25, 2008 16:02

Powietrze które dostaje się przez nieszczelności bądź niezgodnie z wymogami czyli np. zawór powietrza dodatkowego do ssania się nie zamyka (ale wtedy efekty są na ciepłym silniku) lub jest na stałe zamknięty (tak może być u Ciebie), bądź masz nieszczelny układ podciśnieniowy i tamtędy zasysa, spadł przewód od odmy albo ma dziurę itp.



Awatar użytkownika
stelmik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: wt mar 18, 2008 18:09
Lokalizacja: dęblin
Kontakt:

Post autor: stelmik » wt lis 25, 2008 18:04

a gdzie ten zawór powietrza od ssania się znajduje we wtrysku



gailbraith

Post autor: gailbraith » wt lis 25, 2008 20:02

Kamil12, a taką najprostszą rzecz sprawdzałeś- niebieski czujnik temperatury (ten od ssania)? Silnik krokowy też przydałoby się sprawdzić.

A gaz w autku jest?

[ Dodano: 25 Lis 2008 19:05 ]
Kamil12, fajne rzeczy do poczytania o silniku RP http://www.sendspace.pl/file/EDj6oKyK/
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 20:09 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 25, 2008 20:12

Sprawdzić czujniki temperatury, niebieski :gora: i czerwony na króćcu, co do lewego powietrza to przyczyn może być wiele,ale najpierw czujniki.

We wtrysku ssanie jest nieco inaczej niż w gaźniku rozwiązane, a w zasadzie nie ma czegoś takiego jak ssanie, ponieważ zarówno przy zimnym i przy gorącym silniku skład mieszanki ustawienie przepustnicy regulowane jest automatycznie przez krokowca, co można nazwać ssaniem
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 20:19 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

mateo mkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw maja 08, 2008 17:27
Lokalizacja: Meszna

Post autor: mateo mkII » wt lis 25, 2008 22:44

tez jestem ciekaw gdzie ten zawor jest?


mateo

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » śr lis 26, 2008 14:42

U mnie jest pod listwą wtryskową ale nad rozrusznikiem od strony kabiny. Najłatwiej znaleźć ten zawór dokładnie szukając wejścia jakiegoś przewodu za przepustnicą. Zawór ten daje dodatkowe powietrze podczas "ssania". Jeśli znajdziecie ten przewód i po uruchomieniu na zimnym silniku go załamiecie aby powietrze nie mogło przepływać - silnik powinien albo zgasnąc albo zauważalnie zejść z obrotów. Zaworem tym steruje czujnik temeratury który u was niestety nie wiem u mnie niebieski.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 192 gości