Jak wymontowac prawa połośke?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

CZARNY06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt lip 24, 2007 23:36
Lokalizacja: drezdenko
Kontakt:

Jak wymontowac prawa połośke?

Post autor: CZARNY06 » pn lis 24, 2008 19:25

Chodzi wykrecenie tych 6 srobek z zabespieczeniem. Jest na to jakis skuteczny patent? Jedna śrubke juz przekrecilem i narazie sie wstrzymalem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:23 przez CZARNY06, łącznie zmieniany 2 razy.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » pn lis 24, 2008 19:36

do demontażu pólosi używałem końcówki torx i połączonych trzech przedłużek prostych wciskałem torxa w śrube i pobijałem w koniec przedłużek aby dobrze weszła i grzechotką przez te przedłużki odkręcałem montaż wyglądał tak samo idzie jak po maśle tylko nie pamiętam jaki to numer torxa chyba 8mka -nie dam głowy 12wypystowa czyli drobne frezy


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

VW//janek//VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 01, 2007 18:45
Lokalizacja: BAU
Kontakt:

Post autor: VW//janek//VW » pn lis 24, 2008 19:39

ty szesc srubek to pewnie imbusy nimi jest przykrecony przegub do flanszy tak wykrencasz je zdejmujesz gumowe oslony z przegubow i sciagasz przegub z polosi


gtb2260vkrl jest

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » pn lis 24, 2008 19:43

dokładnie to miejsce


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » pn lis 24, 2008 20:03

czesto bywa ze sruby te sie obrabiają, musisz miec dobry niezuzyty torx, dobrze nabic, a jesli juz ci sie obrobi to sprobuj zabką ustawiajac sobie obrobiona sruba na dole, ew nabij wiekszy torx



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pn lis 24, 2008 20:27

u mnie byly spline a nie torx'y

tu jest temat o tych srubach
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2289375
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:28 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

CZARNY06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt lip 24, 2007 23:36
Lokalizacja: drezdenko
Kontakt:

Post autor: CZARNY06 » pn lis 24, 2008 20:56

racja sa to sruby 12 katne na klucz spline. Dzieki :okej:

[ Dodano: 25 Lis 2008 12:23 ]
jak wyciagne juz poloske to olej czasami nie wyleci? :helm:



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt lis 25, 2008 18:58

ni mo prawa


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 25, 2008 19:07

nie no jeśli nabijacie torxy albo imbusy to nie dziwne że są problemy z odkręceniem. :crazy:
Trzeba mieć kłopoty ze wzrokiem albo nie wiem czym tam jeszcze żeby pchać tam torxa.
Tam jest spline (splajn) i to wcale nie tak duży moment bo z tego co kojarzę to 45 Nm. Więc mając dobry klucz to raczej żaden problem odkręcić przegub.
DariuszK pisze:musisz miec dobry niezuzyty torx, dobrze nabic,
VW//janek//VW pisze:szesc srubek to pewnie imbusy
wielblad2 pisze:do demontażu pólosi używałem końcówki torx
o zgrozo. :blush:



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr lis 26, 2008 02:11

Z nowymi przgubami są nowe śruby więc o stare nie ma sie co martwić. Jak są łebki przekręcone to małą szlifiereczką mozna zrobić na łbie takiej śruby dwa wcięcia pod obcęgi i wtedy nie ma totamto - prostopadle zapięte obcęgi i śruba odkęcona.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr lis 26, 2008 06:33

Ze śrubami nie
sHpAaKu pisze:Jak są łebki przekręcone to małą szlifiereczką mozna zrobić na łbie takiej śruby dwa wcięcia pod obcęgi i wtedy nie ma totamto - prostopadle zapięte obcęgi i śruba odkęcona.
Po co?? Od razu same łebki ściąć a z odkręceniem pozostałości nie ma wtedy problemu.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » śr lis 26, 2008 09:01

jestem ciekawy jak sobie wyobrazasz szlifowanie szlifierka srub w miejscu, gdzie nie ma praktycznie miejsca na wsadzenie wiekszej oprawki do splina :)
no chyba ze piszac szlifierka - miales na mysli cos gabarytow dremla...


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr lis 26, 2008 13:29

Tak wyszło jak robiłem u siebie. Obrót ośką żeby zadana śruba znalazła się na dole i dremelkiem bzyk bzyk. Potem złapałem długimi obcęgami i poszło. Jest metod od pierona, zależy kto czym dysponuje w narzędziowni: wykrętaki, można pręta przyspawać i kręcić.
palen pisze:Od razu same łebki ściąć a z odkręceniem pozostałości nie ma wtedy problemu.
No fajnie, ale jak śruba zapieczona na gwincie to obcięcie całkowite łebka co mi pomoże?


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lis 26, 2008 17:17

chase1 pisze:jestem ciekawy jak sobie wyobrazasz szlifowanie szlifierka srub w miejscu, gdzie nie ma praktycznie miejsca na wsadzenie wiekszej oprawki do splina
stary to sie łeb rozwiercaa nie szlifuje, jak jest śruba M6 to bierzesz wiertło 6mm a jak M8 to bierzesz wiertło 8mm itd.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 270 gości