termostat z temp. otwarcia 72 stopnie do Vr-a

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

termostat z temp. otwarcia 72 stopnie do Vr-a

Post autor: lider.dh » ndz lis 23, 2008 04:44

witam wszystkich
jak w temacie da rade gdzies taki termostat kupic w PL ?? znacie kogos kto sprzedaje ?? z chcecia bym nabyl ? stary termostat zkapitulowal wiec przy okazji wymiany warto moze zainwestowac w taki z obnizona temp . dzieki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » pn lis 24, 2008 12:33

ciezko kumpel ciagnal z usa...


Corrado VR6 US Porsche Style...

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » pn lis 24, 2008 12:36

no wlasnie ja tylko widzialem na bar-tek tuning.de tylko ze troszke kosztuje :) no ale co zrobic jak trzeba to trzeba i bez gadania :)


pozdrawiam
LiDeR

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: termostat z temp. otwarcia 72 stopnie do Vr-a

Post autor: bugalon » pn lis 24, 2008 15:06

lider.dh pisze:witam wszystkich
jak w temacie da rade gdzies taki termostat kupic w PL ?? znacie kogos kto sprzedaje ?? z chcecia bym nabyl ? stary termostat zkapitulowal wiec przy okazji wymiany warto moze zainwestowac w taki z obnizona temp . dzieki za odpowiedzi
Hmm moim zadniem zakup takiego termostatu jest sensowny tylko wtedy jesli uzywasz auta wyłącznie do sportu. Jeśli jeździsz autem na codzień to tylko będzie Ci więcej palic i nic poza tym.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » pn lis 24, 2008 15:13

a dlaczego ma wiecej palic ? te 10stopni mniej tak wplynie na spalanie ??
czasem jezdze z Vagie i obserwuje temp plynu jak mu dam w palnik to pod 100 podchodzi czasem nie lepiej zeby mu chlodniej bylo ??
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 15:17 przez lider.dh, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » wt lis 25, 2008 11:17

ja obecnie mam zimniejszy termo wlacznik nowa chlodnice i temperature plynu mam rzedu 75 w trasie 90 w miescie :) i jest git...chlodniejszy silnik wydajniejszy silnik ;) a ze moze wiecej palic??? who cares?? ;) olej od 96-106 :)
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 11:18 przez Praks, łącznie zmieniany 1 raz.


Corrado VR6 US Porsche Style...

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » wt lis 25, 2008 11:33

olej tak samo lekko ponad 70 stopni ??


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » wt lis 25, 2008 12:54

lider.dh pisze:olej tak samo lekko ponad 70 stopni ??
czytamy ze zrozumieniem ;)


Corrado VR6 US Porsche Style...

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » wt lis 25, 2008 13:03

eee no dodales to po tym jak napisalem pytanie albo nie odswiezylem strony :) ale dzieki za info


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » wt lis 25, 2008 13:20

lider.dh pisze:eee no dodales to po tym jak napisalem pytanie albo nie odswiezylem strony :) ale dzieki za info
nie odsiwezyles ;)


Corrado VR6 US Porsche Style...

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr lis 26, 2008 12:27

Praks pisze:chlodniejszy silnik wydajniejszy silnik ;) a ze moze wiecej palic??? who cares?? ;) olej od 96-106 :)
Z tym sie nie zgodzę. Wszystkie pasowania (tłok do cylindra, pierścień do tłoka, sworznie itd) są tak policzone aby dawały maksymalną możliwą wydajność zespołu przy określonej temperaturze pracy. Tą temperaturą jest 90 stopni płynu chłodzącego. W sportach motorowych auta sa projektowane na 80 stopni, ale to co innego, tam silnik daje po odcięcięciach przez cały swój żywot. Tam temperatury pracy oleju sięgają nawet 140 stopni i niższa temperatura cieczy pozwala to lepiej kontrolować za pomocą wymienników.

Jak dla mnie wsadzanie wcześniej otwierających sie termostatów powoduje tylko przedwczesne zużycie silnika (blok przy wychlodzeniu w trasie mniejszym o 15 stopni nie będzie trzymał założonych przez fabrykę wymiarów związanych z rozszerzalnoścą cieplną) i dodatkowe przepały (wiemy przecież, że poniżej 80 stopni następuje wzbogacanie mieszanki przez sterownik).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » śr lis 26, 2008 12:47

dobrze poczytac cos madrego
a chlodnica oleju cos da czy tez jest zbedna przy normalnym uzytkowaniu auta ?
bugalon pisze:Jak dla mnie wsadzanie wcześniej otwierających sie termostatów powoduje tylko przedwczesne zużycie silnika
a w takim razie czy zmiana termostatu na "chlodniejszy" ale przy doladowanym silniku (mam na mysli VR6 + kompresor) ma sens ?? czy bardziej chlodnica oleju

bugalon pisze:wiemy przecież, że poniżej 80 stopni następuje wzbogacanie mieszanki przez sterownik
odchodzac od tematu a kierujac sie twoja wypowiedzia czy zrypany czujnik cieczy moze byc powodem duzego spalania golf 4 1.6sr AKL pytam w imieniu kolegi


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lis 26, 2008 12:50

bugalon pisze:i dodatkowe przepały (wiemy przecież, że poniżej 80 stopni następuje wzbogacanie mieszanki przez sterownik).
hmmm ja mam 72* i na zużycie nie narzekam



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lis 26, 2008 13:44

toffic pisze:
bugalon pisze:i dodatkowe przepały (wiemy przecież, że poniżej 80 stopni następuje wzbogacanie mieszanki przez sterownik).
hmmm ja mam 72* i na zużycie nie narzekam
masz zimny termostat i temu tylko tyle koni sie zhamowało, reszta zamarzła :)

taki zarcik

ja mam 80 st termostat, tylko czujnik do wentylatorów wstawiłem zimniejszy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości