Pierburg 2e2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maestroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 17, 2008 15:16
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Kontakt:

Pierburg 2e2

Post autor: Maestroo » pn lis 24, 2008 17:22

Klaniam sie :)
Podpialem sie z tematem pod inny o podobnej tematyce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199751&start=30, ale nikt tam nie odpowiadal a mi naprawde zalezy wrecz sie spieszy bo nie mam czym jezdzic na studia :/ A samochod w ogolnej naprawie trwa juz miesiac :/ P.S. jestem zdesperowany. Wiem ze podobny problem byl juz wiele razy poruszany, ale jakos nie znajduje odpowiedzi na moj problem. Takze mam problem z gaznikiem 2e2 :/ a mianowicie:
po odlaczeniu sie ssania silnik sam wchodzi na obroty powyzej 2000 na ssaniu natomiast oborty sa w porzadku jak tylko silnik sie nagrzeje natychmiast skok obrotow w gore. Zmienilem wiec caly gaznik(podobno sprawdzony sprawny) podlaczylem jak wczesniej i problem identyczny :/ Weze podcisnienia sprawne przewody w porzadku oceniane dokladniejszym rzutem oka. Probowalem regulowac obroty srubka na gorze gaznika (widac ja jak sie sciagnie filtr) ale z powodu braku reakcji wkrecilem ja do poprzedniego stanu, srubki z boku byly nieco regulowane przez znajomego i na chwile nieco pomoglo z obrotami lecz nie na dlugo :/. Tak sobie mysle ze moze mam zle podlaczony gaznik? Prosby mam wiec dwie: moze ktos wie badz ma dostep do podlaczenia instalacji elektrycznej tj przewodow idacych do gaznika, ktore gdzie i jak, mozliwe ze wlasnie je zle podlaczylem? (bo wlasciwie to ja nie wiem jak maja byc one podlaczone) A moze ktos wie co moze byc przyczyna takowego stanu?. A i pytanie kolejne skoro w gaznikach 2ee jest silniczek krokowy bedacy czesta przyczyna wysokich obrotow, to jaki element pelni podobna funkcje w 2e2? Naprawde juz trace nadzieje, dopiero kupilem tego grata, mechanicy z moich okolic nie chca sie podjac regulacji oraz zdiagnozowania problemu gaznika, a ja zabardzo to sie nie znam i wiem tyle co wyczytm :(

Dokumentacja techniczna gaźnika Pierburg 2E2: http://zabrze.net.pl/tata...ierburg_2e2.zip
Wedle niej podcisnieniowe weze mam w porzadku

ta przepustnica po nagrzaniu sie silnika jest maksymalnie otwarta, stoi w pionie nie reagujac na gaz, natomiast na zimnym silniku jest przymknieta. Tak byc powinno?
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 17:28 przez Maestroo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » pn lis 24, 2008 18:39

sprobuj przeczyścić masę albo podpiąć dodatkową z gaźnika do bloku silnika.miałem to samo., mi wchodził na obroty 3500 rozgrzaniu.:D.ale ostatecznie zmieniłem gaźnik od starszego modelu. nie ma różnicy w spalaniu ani w jeździe.jedynie trzeba przykombinować przy podstawie gaźnika.
na forum jest pełno rzeczy na temat problemów z tym gaźnikiem, np:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... k&start=30
jeden kolega na forum oferował się pomoca przy takich problemach, ale niestety nie pamiętam kto to był;/



Awatar użytkownika
Maestroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 17, 2008 15:16
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Kontakt:

Post autor: Maestroo » pn lis 24, 2008 18:52

Masa jest podlaczona do bloku bezposrednio (na zdjeciu brazowy kabelek). Martwi mnie czy mam dobrze podlaczone wszystkie kable elektryczne? Moze ktos ma zdjecie prawidlowo podlaczonego gaznika w silniku? i opis podlaczonych kabli? Caly czas przeszukuje forum.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn lis 24, 2008 20:26

Maestroo, Sprawdź wtyczkę od zaworu termiczno-czasowego (ZTC) taki mały, czarny plastikowy krążek po lewej stronie z tyłu gaźnika (patrząc od przodu). Zdejmij osłonę z wtyczki i zobacz czy tam nie zaśniedziało albo nie urwało co nieco.
Miałem podobnie tymi obrotami.
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=16879
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:31 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 2 razy.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lis 24, 2008 20:51

Po 1 sprawdz czy trzpien siłownika z lewej strony gaznika styka sie z gwintem nakreconym na element otrwierajacy przepustnice, na rozgrzanym to moze powodowac zwiekszone obroty - pomaga skrecenie gwinru lub regulacja z tyłu siłownika śruba na klucz 13mm.
2 przyczyna uszkodzony wax element. Wtedy pomiedzy opisanym trezpieniem a gwintem bedzie dość duza przerwa (kilka mm).


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 24, 2008 20:52

Maestroo pisze:Martwi mnie czy mam dobrze podlaczone wszystkie kable elektryczne?
twój gaźnik dostaje wyłącznie plus po zapłonie i masę. Czyli masa leci na korpus - to widać na fotce. Do obu elektrozaworów jest masa i plus po zapłonie, a do grzałki kanału wzbogacania sam plus po zapłonie. Jak więc widzisz ciężko tu coś spartolić.
Jeśli chodzi o obroty, masz zacząć od ustawienia podwyższonych obrotów biegu jałowego. Opisy wielokrotnie na forum. Jak je ustawisz na 3000 - regulujesz gaźnik dwoma śróbami: z tyłu siłownika 3-połoeniowego obroty, z góry skład spalin. Jeśli nadal coś będzie nie tak - gaźnik jest niesprawny. Albo trafiony jest któryś elektrozawór, albo siłownik 3-położeniowy. Albo skończył się regulator woskowy i trzeba jego działanie przycyganić śróbkami regulacyjnymi. Mógłbym to setny raz opisać - ale poszukaj, wszystko było.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:53 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maestroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 17, 2008 15:16
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Kontakt:

Post autor: Maestroo » pn lis 24, 2008 21:13

A przepustnica ma byc w takim polozeniu przy nagrzanym silniku? W momencie gdy ja recznie (palcem) przymykam obroty spadja, czyli jest w porzadku?


Bo ja lubie zapierdalac...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 24, 2008 21:25

tak


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maestroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 17, 2008 15:16
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Kontakt:

Post autor: Maestroo » pn lis 24, 2008 22:12

Ale panowie, az tak bardzo mozliwe jest zeby przy innym gazniku problem byl tan sam? No chyba ze problemem jest wtyczka jak napisał Łyskacz co jednak wydaje mi sie malo prawdopodobne jako, ze wtyczka rzutem oka jest w porzadku?


Bo ja lubie zapierdalac...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 24, 2008 22:23

Maestroo, konstrukcja jest jak widzisz skomplikowana, założyłeś inny gaźnik, to że nadal są wysokie obroty może jeszcze o czym nie napisałem wcześniej wynikać z dziurawej podstawki od gaźnikiem. Pryskasz dezodorantem po niej na pracującym silniku, wzrost na chwilkę obrotów oznacza dziurę.
Jeśli podstawka jest ok. to pamiętaj, że gaźnik musi być wyregulowany na samochodzie, nawet nowy z ASO. Zaczyna się od podwyższonych obrotów biegu jałowego - jak napisałem wyżej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maestroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 17, 2008 15:16
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Kontakt:

Post autor: Maestroo » wt lis 25, 2008 17:11

No i lipa :/ Po calodziennych zmaganiach poprawy brak :/ Wymienilem dzis wax poniewaz puszczal powietrze w obie strony na sprawny, zalozylem wszystkie nowe przewody podcisnienia, wymienilem te gniazdo zaznaczone na zdjeciu wyzej, podstawka pod gaznik idealna zero pekniec. Regulowalem obroty sruba zza tego czegos trojpolozeniowego, krecilem w obie strony i nic (obecna przerwa czpienia od tego co przed nim stoi ok 1mm no moze 2mm, krecilem srubka od mieszanki paliwa, obroty zaczely sie wahac od 1500-2500 z przewaga na 2500 :/ Naprawde trace juz cierpliwosc... A moze wina jest zle ustawiony zaplon? Mozliwe? Dodam jeszcze, ze ten Rumpel pali na dotyk.
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 17:12 przez Maestroo, łącznie zmieniany 1 raz.


Bo ja lubie zapierdalac...

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt lis 25, 2008 17:34

Maestroo pisze:Wymienilem dzis wax poniewaz puszczal powietrze w obie strony na sprawny
Jesli sie ni myle to masz na mysli zawór termiczno czasowy. On moze jedynie na zimnym robic chece. Najlepiej zatkaj oba weze które do niego przychodza(plastikowa puszka w kształcie walca).
Krecenie śrubka to tylko wtedy gdy masz juz prawie cacy. Rozumiem że masz problem z wysokimi obrotami na rozgrzanym silniku. No to weź pchnij w górę na ciepłym silniku cypelek wystający z prawej strony gaznika dł. 1cm. Popchnij go w góre tylko sie nie poparz. Obroty powinny spaść. Wtedy musisz włozyc cos pomiedzy wax element a jego trzpien(wax to urzadzenie tuz obok tego cypelka na 2 śrubky).


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Maestroo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 17, 2008 15:16
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Kontakt:

Post autor: Maestroo » wt lis 25, 2008 18:22

Mam na mysli "Siłownik podcisnieniowy urzadzenia rozruchowego" (mieszek ciagnacy pull-down) ale i wymienilem takze "zawor termiczno-czasowy". Dodam jeszcze ze na zimnym silniku przepusnica gorna przy manewrowaniu gazem rusza sie ladnie plynnie a przy nagrzanym silniku stoi w miejscu maksymalnie otwarta nie reagujac na gaz, prawidlowa reakcja? Jak palcem przymykam przepustnice obroty spadaja.
A z tym cypelkiem pokombinuje jutro dzis juz nie mam sily :/


Bo ja lubie zapierdalac...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 25, 2008 19:00

Maestroo pisze:1mm no moze 2mm,
nie ma prawa jej być na ciepłym silniku tylko na zimnym. Jak jest przerwa to po co kręcisz kręcisz z tyłu siłownika, pogłębiasz tylko rozregulowanie. Wax do regulacji, nawet jak już kiepski to się da. Lewa śróbka z tych 2 zaznaczonych, luzujesz i przestawiasz dźwignię tak żeby śróbka stykała się z trzepieniem siłownika na ciepłym silniku, i mimo to obroty były dobre. Da się, parę prób trzeba na to

[ Dodano: Wto Lis 25, 2008 6:01 pm ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 19:02 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 334 gości