Licznik w TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Licznik w TDI
Witam,
kupiłem licznik do swojego TDI z obrotomierzem, załozyłem i nie działa obrotomierz oraz mruga kontrolka oleju. Wkładałem inny licznik z obrotomierzem i ten sam objaw.
Przy wciśnięciu pedału do spodu obrotomierz podnosi sie o jakies 100 obrotów/min.
Sprawdziłem kostke na alternatorze i tą niebieską pod rurą IC. Dalej to samo.
Padniety będzie czujnik obrotów?
kupiłem licznik do swojego TDI z obrotomierzem, załozyłem i nie działa obrotomierz oraz mruga kontrolka oleju. Wkładałem inny licznik z obrotomierzem i ten sam objaw.
Przy wciśnięciu pedału do spodu obrotomierz podnosi sie o jakies 100 obrotów/min.
Sprawdziłem kostke na alternatorze i tą niebieską pod rurą IC. Dalej to samo.
Padniety będzie czujnik obrotów?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:22 przez david90, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu może być problem, bo są różne odmiany liczników. Licznik który zakładasz musi być od tej wersji silnikowej, którą Ty posiadasz. Czasem na oborotomierzu napisane są jakieś cyferki, np: 3,0 2,75 2,25. Miałem identyczny problem, obrotomierz strasznie zaniżał wskazania (miałem napisane 3,0), zmieniłem na taki który ma 2,25 - obroty były ok. Ale kontrolki pokazywały głupoty. Rozebrałem więc licznik i oglądnąłem lutowania, okazało się że były popękane (bardzo często się zdarza jeśli licznik kupujesz np. na allegro), poprawiłem je i problem ustąpił.
Wkładałem dwa liczniki i objaw był identyczny. Także sam licznik wykluczam, no chyba ze jest inny ale
stary licznik miał nr 1H6 919 033 BL tyle ze ten jest VDO [zegarek analogowy]
a ten który mam teraz ma nr: 1H6 919 033 BD Motometer [obrotomierz]
Posłucham sie kolegi i jutro sprawdzę ciagłość obwodu
Aha, który przewód w kostce na alternatorze jest sygnałem od obrotomierza? Pierwszy patrząc od przodu maski czy drugi ?
stary licznik miał nr 1H6 919 033 BL tyle ze ten jest VDO [zegarek analogowy]
a ten który mam teraz ma nr: 1H6 919 033 BD Motometer [obrotomierz]
Posłucham sie kolegi i jutro sprawdzę ciagłość obwodu
Aha, który przewód w kostce na alternatorze jest sygnałem od obrotomierza? Pierwszy patrząc od przodu maski czy drugi ?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 21:52 przez david90, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mój komp miał chwilę słabości ale już dobrze.
Zapomniałem dodać, że w Dieslach mruganie kontrolki oleju przy padniętym obrotku to jednoznacznie brak lub przerwa w kablu od licznika właśnie, poprzez skrzynkę bezpieczników (stąd pytania o ciągłość), aż do altera! najczęściej jest to korozja na altku, ale tu może w ogóle nie być któregoś odcinka.
I jeszcze jedno: w benzynkach jest na altku jeden kabel (ładowanie) a Dieslach - dwa (ładowanie i obrotomierz bo cewki zapłonowej nie ma ).
Zapomniałem dodać, że w Dieslach mruganie kontrolki oleju przy padniętym obrotku to jednoznacznie brak lub przerwa w kablu od licznika właśnie, poprzez skrzynkę bezpieczników (stąd pytania o ciągłość), aż do altera! najczęściej jest to korozja na altku, ale tu może w ogóle nie być któregoś odcinka.
I jeszcze jedno: w benzynkach jest na altku jeden kabel (ładowanie) a Dieslach - dwa (ładowanie i obrotomierz bo cewki zapłonowej nie ma ).
Jutro z rana miernik w dłoń i będę leciał po kablach.
A może tak być, że nie mam podciągnięte do licznika fabrycznie instalacji od altera?
Na alternatorze jest kostka z dwoma kablami, potem to idzie do niebieskiej kostki która jest pod rurą od IC a potem to gdzieś w piz*u w czarnej rurze.
A może tak być, że nie mam podciągnięte do licznika fabrycznie instalacji od altera?
Na alternatorze jest kostka z dwoma kablami, potem to idzie do niebieskiej kostki która jest pod rurą od IC a potem to gdzieś w piz*u w czarnej rurze.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 23:40 przez david90, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak nie będzie ciągłości obwodu, to spróbuje na krótko od alternatora do 10 pinu w kostce pod ten zielony kabel - zobaczymy jaka będzie reakcja.
Witam,
pobadałem ciągłość obwodu.
Od alternatora z wtyczki dojście do licznika jest tylko na pin 4 od lewej w dolnym rzędzie.
Załączam poglądowe zdjęcie.
Czy to jest pin odpowiadający za obrotomierz?
Aha, rezystancja obwodu to 5.6 kOhm
Już wiem gdzie jest pies pogrzebany.
Zakładałem licznik TRW od kumpla co ma golfika w TDIku i śmiga obrotomierz.
Witam,
pobadałem ciągłość obwodu.
Od alternatora z wtyczki dojście do licznika jest tylko na pin 4 od lewej w dolnym rzędzie.
Załączam poglądowe zdjęcie.
Czy to jest pin odpowiadający za obrotomierz?
Aha, rezystancja obwodu to 5.6 kOhm
Już wiem gdzie jest pies pogrzebany.
Zakładałem licznik TRW od kumpla co ma golfika w TDIku i śmiga obrotomierz.
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 15:22 przez david90, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 370 gości