Piszczący pasek i słabe wspomaganie gdy zimny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Piszczący pasek i słabe wspomaganie gdy zimny

Post autor: Wiśniowy18 » ndz lis 23, 2008 13:20

Witam

Pierwsze mrozy i temperatury zbliżone do 0 stopni i zaczeły się problemy. Mianowicie rano wyjerzdzając do pracy po całej nocy stania auta pod chmurką po odpaleniu jest straszny pisk, a kierownicą kręci się ciężko jak w maluchu gdy przejadę 500 metrów pisk znika a kierownica wraca do normy czyli wspomaganie działa ok. Wnioskuje że ślizga się pasek, może ktoś mi objaśnić jaki pasek jest w silnikach 1,6 ? Bo jedni mówią że są osobne paski od alternatora i wspomagania, drudzy że jest jeden wspólny od alternatora, klimy i wspomagania. Szukałem informacji na ten temat ale nic nie znalazłem :grrr:



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » ndz lis 23, 2008 13:29

pompa wspomagania napędzana jest osobnym paskiem klinowym (ten cienszy), zeby go naciągnąć wystarczy popuścić śrube mocująca pompe (na tzw.fasolce) i podciągnąc całą pompe az pasek będzie odpowiednio naciągniety.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn lis 24, 2008 09:22

kolega ma 1,6 a nie jak ty TD, wiec nie wprowadzaj w błąd
Wiśniowy18, masz klimatyzację? pasek wieloklinowy napędza alternator i wspomaganie, podejrzewam że masz silnik ABU?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » pn lis 24, 2008 11:13

Tak silnik ABU, zaglądałem pod maskę jest jeden szeroki pasek da się go naciągnąć czy tylko wymiana na nowy ?



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn lis 24, 2008 11:33

tylko wymiana, naciągany jest on automatycznie za pomocą rolki napinającej.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

wojewoda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 20:46
Lokalizacja: Krosno

Post autor: wojewoda » pn lis 24, 2008 12:13

Jesli masz silnik ABU z klima dokladana to pasek Conti 6 PK 1180 .



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » pn lis 24, 2008 12:32

Czyli wymieniam pasek i rolkę na nowe i śmigam dalej bez stresu i pisku ? czy jeszcze coś trzeba wymienić ?


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn lis 24, 2008 23:28

tylko pasek i rolka


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 246 gości