Dioda imitujaca alarm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pt lis 25, 2005 17:33

podczas rozruchu napiecie maleje,ale podczas jazdy czy postoju akumulator ma więkze napiecie niż 12V. jak pójdziesz do sklepu i powiesz goścwi że chcesz diody na 12V do auta,to da Ci opornik od razu do tego. prąd jest większy ale pobierany z akumulatora.na przewodzie z dioda nie ma zmian w prądzie.bez opornika prad płynie większy poniewasz dioda robi coś w rodzaju zwarcia w obwodzie,i prąd sie wiekszy wytrwarza przy tym. chyba trak to dzałało. wiem z doświadczenia że bez opornika diody żyją bardzo krutko... z wyłacznikiem to jak pisałem,ja mam zamontowany jeden od odkurzacza,mały czerwony,i zmieścił się miedzy pólke pod kierownicą a deska pod kierownicą,tylko że ja mam tam troszke miejsca,i w Twim modelu może go nie być. umnie nie widać wyłącznika ai tak używam go do właczenia ogrzewania lusterek :)

[ Dodano: Pią Lis 25, 2005 16:33 ]
a ja sadze że jest to zwykła dioda ze sklepu za 3pln:) można to bez problemu wszedzie dostać:)i z niewielką praca mozna to zamontować.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lis 25, 2005 17:49

A po co wyłącznik?
Jeden kabelek diody daj do + na stałe a drugi do jakiegoś kabla np gdzie jest + po właczeniu stacyjki a - po wyłaczeniu ( po prostu próbuj dotykaj 2 kablem jak są dwa + to nic się nie dzieje ) i wtedy po przekręceniu kluczyka dioda gaśnie a po wyłaczeniu samochodu się zapala
Żadnych wyłączników nie trzeba :grin:
flat



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pt lis 25, 2005 20:58

jak sie zapali jak masy nie ma.nie jestem przekonany czy po odłączeniu + w przewodzie robi sie masa. nie wiem,ale jeśli tak jest to jestto bardzo dobry sposób równiez:)


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lis 25, 2005 21:05

Ksys pisze:jak sie zapali jak masy nie ma.nie jestem przekonany czy po odłączeniu + w przewodzie robi sie masa. nie wiem,ale jeśli tak jest to jestto bardzo dobry sposób równiez:)
Jak masz w jakimś urządzeniu -powiedzmy dmuchawa- minus na stałe to z drugiej strony podajesz plus i dmuchawa się kręci.
Jak zabierzesz plus to uzwojenie silnika działa jak baaaardzo dłuuuugi przewód podłączony do masy.
Dlatego często jak jakąś elektronikę montujesz w furze używasz diód bo przy prądzie stałym to tak już jest :grin:

flat



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pt lis 25, 2005 21:22

hehe:)wiem,już sobie doszedłem do tego:)po prostu nie zrozumiałem do końca o co Ci chodziło:)


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » pt lis 25, 2005 21:37

[quote="Ksys"] jak pójdziesz do sklepu i powiesz goścwi że chcesz diody na 12V do auta,to da Ci opornik od razu do tego. quote]
To ja już nie wiem :otepienie: jak pojechałem do elekronicznego i mówie że chce diody , ale żeby i opornik mi dała taki żebym mógł do instalacj 12 V podlączyć to babka mówi że są specjalne diody na 12 V, ale jednak wolałem kupić zwykłe i dołożyć opornik niż te 12V, i ty też zakup sobie zwykłe, a co do napięc nie wypowiadam się :jezor:



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pt lis 25, 2005 21:39

ja zakupiłem,na 12V i powiedziałem gościowi że potrzebuje do tego opornik bo w aucie podłączam,więc dałmi taki który jest dobrty:)więc dioda na 12V,i do tego oporniczek:)i to wszystko:)


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pt lis 25, 2005 22:50

musisz wiedziec jeszcze ze ta dioda miga szybciej niz ta w normalnym alarmie i jezeli ktos wie o co chodzi to odrazu to wyłapie. Umnie kiedys w maluchu nic niedała wyjeli wszystko co chcieli lepiej kupic jakis prosty alarm za 100PLN i zamontowac


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

doktor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 02, 2004 13:19
Lokalizacja: Pionki
Kontakt:

Post autor: doktor » sob lis 26, 2005 00:31

podobno ta dioda jest z tych imitacj alarmu na 12v za 3pln i faktycznie swieci jasno ale mysle ze z tym opornikiem moze byc dobry pomysl tylko pytanie jaki opornik zeby niebyl zaduzy a ciekawe rozwiazanie jest z tym + pojawijajacym sie po zgaszeniu swiatel poszukam go :) sporo cennych uwag wielkie dzieki


narazie nic ciekawego :)

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob lis 26, 2005 03:04

ja bym walnoł opornik 200ohm, a do całego układu dał zamiast załacznika przekażniczek, taki mały za 3zł i podłaczył pod stacyjke i obwód samochodu tak zeby przy wyłanczaniu napięcia płynoł obwód zasilający diode, niema wyłącznika i zapominania o jego załanczaniu.

W tym wypadku trzeba by było podłączyć napięcie ze stacyjki na przekażnik w formie "normalnie rozwartej, otwartej" gdy napiecie jest podane na przekażnik, po wyłączeniu było by normalnie zamkniety obwód i automatycznie podawane napięcie na diode, jak cos niezrozumiałe to moge schemacik walnąc. pozdro.

p.s. do tego trzeba przekażnik normalnie zamknięty a nie jak większosć otwarty, zeby po podaniu napięcia sie otwierał.
pozdro


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Cizes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 11:29
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Cizes » sob lis 26, 2005 05:52

Chciałbym podsunąc pomysł z wyłącznikiem tej diody potczas jazdy. Ja podłączyłem ją przez standardowy przekaźnik co sprawi że dioda zgaśnie po przekreceniu stacyjki w pozycie zapłon-znika problem napiecia przy rozruchu. Trzeba podłączyć pzewód masy (minus) diody do masy samochodu drugi kabelek do pinu 87a w przekaźniku do pinu 30 podłączyć stały plus(+) tzn taki który nie znika po wyłączeniu zapłonu. Do pinu 86 podłacz mase a do 85 plus(+) który pojawia sie po przekreceniu stacyjki w pozycje zapłon. Teraz dioda nie razi Cię po oczach w czasie jazdy a pasażerowie nie widzą że dioda to tylko ściema. Zwykłych wyłaczników recznych nie polecam bo zajmuja miejsce i są troche problemowe w sensie włączania i wyłączania przy wysiadaniu itd. Pozdro :-)



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob lis 26, 2005 10:44

Cizes pisze:Chciałbym podsunąc pomysł z wyłącznikiem tej diody potczas jazdy. Ja podłączyłem ją przez standardowy przekaźnik co sprawi że dioda zgaśnie po przekreceniu stacyjki w pozycie zapłon-znika problem napiecia przy rozruchu. Trzeba podłączyć pzewód masy (minus) diody do masy samochodu drugi kabelek do pinu 87a w przekaźniku do pinu 30 podłączyć stały plus(+) tzn taki który nie znika po wyłączeniu zapłonu. Do pinu 86 podłacz mase a do 85 plus(+) który pojawia sie po przekreceniu stacyjki w pozycje zapłon. Teraz dioda nie razi Cię po oczach w czasie jazdy a pasażerowie nie widzą że dioda to tylko ściema. Zwykłych wyłaczników recznych nie polecam bo zajmuja miejsce i są troche problemowe w sensie włączania i wyłączania przy wysiadaniu itd. Pozdro :-)
opisałem to wyzej, tylko bez tych pinów w przekażniku, idea jest ta sama.
pozdro.


Mk3 GTI 16V ABF

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 202 gości