Dioda imitujaca alarm
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
podczas rozruchu napiecie maleje,ale podczas jazdy czy postoju akumulator ma więkze napiecie niż 12V. jak pójdziesz do sklepu i powiesz goścwi że chcesz diody na 12V do auta,to da Ci opornik od razu do tego. prąd jest większy ale pobierany z akumulatora.na przewodzie z dioda nie ma zmian w prądzie.bez opornika prad płynie większy poniewasz dioda robi coś w rodzaju zwarcia w obwodzie,i prąd sie wiekszy wytrwarza przy tym. chyba trak to dzałało. wiem z doświadczenia że bez opornika diody żyją bardzo krutko... z wyłacznikiem to jak pisałem,ja mam zamontowany jeden od odkurzacza,mały czerwony,i zmieścił się miedzy pólke pod kierownicą a deska pod kierownicą,tylko że ja mam tam troszke miejsca,i w Twim modelu może go nie być. umnie nie widać wyłącznika ai tak używam go do właczenia ogrzewania lusterek
[ Dodano: Pią Lis 25, 2005 16:33 ]
a ja sadze że jest to zwykła dioda ze sklepu za 3pln:) można to bez problemu wszedzie dostać:)i z niewielką praca mozna to zamontować.
[ Dodano: Pią Lis 25, 2005 16:33 ]
a ja sadze że jest to zwykła dioda ze sklepu za 3pln:) można to bez problemu wszedzie dostać:)i z niewielką praca mozna to zamontować.
Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
A po co wyłącznik?
Jeden kabelek diody daj do + na stałe a drugi do jakiegoś kabla np gdzie jest + po właczeniu stacyjki a - po wyłaczeniu ( po prostu próbuj dotykaj 2 kablem jak są dwa + to nic się nie dzieje ) i wtedy po przekręceniu kluczyka dioda gaśnie a po wyłaczeniu samochodu się zapala
Żadnych wyłączników nie trzeba
flat
Jeden kabelek diody daj do + na stałe a drugi do jakiegoś kabla np gdzie jest + po właczeniu stacyjki a - po wyłaczeniu ( po prostu próbuj dotykaj 2 kablem jak są dwa + to nic się nie dzieje ) i wtedy po przekręceniu kluczyka dioda gaśnie a po wyłaczeniu samochodu się zapala
Żadnych wyłączników nie trzeba
flat
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
jak sie zapali jak masy nie ma.nie jestem przekonany czy po odłączeniu + w przewodzie robi sie masa. nie wiem,ale jeśli tak jest to jestto bardzo dobry sposób równiez:)
Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Jak masz w jakimś urządzeniu -powiedzmy dmuchawa- minus na stałe to z drugiej strony podajesz plus i dmuchawa się kręci.Ksys pisze:jak sie zapali jak masy nie ma.nie jestem przekonany czy po odłączeniu + w przewodzie robi sie masa. nie wiem,ale jeśli tak jest to jestto bardzo dobry sposób równiez:)
Jak zabierzesz plus to uzwojenie silnika działa jak baaaardzo dłuuuugi przewód podłączony do masy.
Dlatego często jak jakąś elektronikę montujesz w furze używasz diód bo przy prądzie stałym to tak już jest
flat
[quote="Ksys"] jak pójdziesz do sklepu i powiesz goścwi że chcesz diody na 12V do auta,to da Ci opornik od razu do tego. quote]
To ja już nie wiem jak pojechałem do elekronicznego i mówie że chce diody , ale żeby i opornik mi dała taki żebym mógł do instalacj 12 V podlączyć to babka mówi że są specjalne diody na 12 V, ale jednak wolałem kupić zwykłe i dołożyć opornik niż te 12V, i ty też zakup sobie zwykłe, a co do napięc nie wypowiadam się
To ja już nie wiem jak pojechałem do elekronicznego i mówie że chce diody , ale żeby i opornik mi dała taki żebym mógł do instalacj 12 V podlączyć to babka mówi że są specjalne diody na 12 V, ale jednak wolałem kupić zwykłe i dołożyć opornik niż te 12V, i ty też zakup sobie zwykłe, a co do napięc nie wypowiadam się
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
ja zakupiłem,na 12V i powiedziałem gościowi że potrzebuje do tego opornik bo w aucie podłączam,więc dałmi taki który jest dobrty:)więc dioda na 12V,i do tego oporniczek:)i to wszystko:)
Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
musisz wiedziec jeszcze ze ta dioda miga szybciej niz ta w normalnym alarmie i jezeli ktos wie o co chodzi to odrazu to wyłapie. Umnie kiedys w maluchu nic niedała wyjeli wszystko co chcieli lepiej kupic jakis prosty alarm za 100PLN i zamontowac
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
podobno ta dioda jest z tych imitacj alarmu na 12v za 3pln i faktycznie swieci jasno ale mysle ze z tym opornikiem moze byc dobry pomysl tylko pytanie jaki opornik zeby niebyl zaduzy a ciekawe rozwiazanie jest z tym + pojawijajacym sie po zgaszeniu swiatel poszukam go sporo cennych uwag wielkie dzieki
narazie nic ciekawego :)
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
ja bym walnoł opornik 200ohm, a do całego układu dał zamiast załacznika przekażniczek, taki mały za 3zł i podłaczył pod stacyjke i obwód samochodu tak zeby przy wyłanczaniu napięcia płynoł obwód zasilający diode, niema wyłącznika i zapominania o jego załanczaniu.
W tym wypadku trzeba by było podłączyć napięcie ze stacyjki na przekażnik w formie "normalnie rozwartej, otwartej" gdy napiecie jest podane na przekażnik, po wyłączeniu było by normalnie zamkniety obwód i automatycznie podawane napięcie na diode, jak cos niezrozumiałe to moge schemacik walnąc. pozdro.
p.s. do tego trzeba przekażnik normalnie zamknięty a nie jak większosć otwarty, zeby po podaniu napięcia sie otwierał.
pozdro
W tym wypadku trzeba by było podłączyć napięcie ze stacyjki na przekażnik w formie "normalnie rozwartej, otwartej" gdy napiecie jest podane na przekażnik, po wyłączeniu było by normalnie zamkniety obwód i automatycznie podawane napięcie na diode, jak cos niezrozumiałe to moge schemacik walnąc. pozdro.
p.s. do tego trzeba przekażnik normalnie zamknięty a nie jak większosć otwarty, zeby po podaniu napięcia sie otwierał.
pozdro
Mk3 GTI 16V ABF
Chciałbym podsunąc pomysł z wyłącznikiem tej diody potczas jazdy. Ja podłączyłem ją przez standardowy przekaźnik co sprawi że dioda zgaśnie po przekreceniu stacyjki w pozycie zapłon-znika problem napiecia przy rozruchu. Trzeba podłączyć pzewód masy (minus) diody do masy samochodu drugi kabelek do pinu 87a w przekaźniku do pinu 30 podłączyć stały plus(+) tzn taki który nie znika po wyłączeniu zapłonu. Do pinu 86 podłacz mase a do 85 plus(+) który pojawia sie po przekreceniu stacyjki w pozycje zapłon. Teraz dioda nie razi Cię po oczach w czasie jazdy a pasażerowie nie widzą że dioda to tylko ściema. Zwykłych wyłaczników recznych nie polecam bo zajmuja miejsce i są troche problemowe w sensie włączania i wyłączania przy wysiadaniu itd. Pozdro
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
opisałem to wyzej, tylko bez tych pinów w przekażniku, idea jest ta sama.Cizes pisze:Chciałbym podsunąc pomysł z wyłącznikiem tej diody potczas jazdy. Ja podłączyłem ją przez standardowy przekaźnik co sprawi że dioda zgaśnie po przekreceniu stacyjki w pozycie zapłon-znika problem napiecia przy rozruchu. Trzeba podłączyć pzewód masy (minus) diody do masy samochodu drugi kabelek do pinu 87a w przekaźniku do pinu 30 podłączyć stały plus(+) tzn taki który nie znika po wyłączeniu zapłonu. Do pinu 86 podłacz mase a do 85 plus(+) który pojawia sie po przekreceniu stacyjki w pozycje zapłon. Teraz dioda nie razi Cię po oczach w czasie jazdy a pasażerowie nie widzą że dioda to tylko ściema. Zwykłych wyłaczników recznych nie polecam bo zajmuja miejsce i są troche problemowe w sensie włączania i wyłączania przy wysiadaniu itd. Pozdro
pozdro.
Mk3 GTI 16V ABF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 291 gości