Głośno chodzi i trzęsie na zimnym :/
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ja przeszedłem z minerala 15W40 na półsyntetyk 10W40, przy przebiegu, myślę, że sporo powyżej 300kkm. Silnik cały czas brał mi olej, ale po zmianie zużycie spadło. Nie mam żadnych wycieków z tego tytułu. VW zaleca do swojego silnika 1.6TD olej o określonej normie, zdaje się VW 505.00 i właśnie mój półsyntetyk ją spełnia.
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Sprawdzałeś czy pompa sobie po drodze ze zbiornika powietrza nie
zaciąga ? Ja wymieniłem wszystkie opaski na obydwu przewodach
(zasilającym i powrotnym) z tych oryginalnych, jednorazowych na
skręcane - większość połączeń plastik/guma były nieszczelne.
Sprawdź/wymień uszczelkę pod plastikowym króćcem na filtrze paliwa od
przewodu powrotnego. Ten układ paliwowy niestety pozwala na zaciąganie
powietrza poprzez powrót.
Mój golf przestał się trząść i dostał lepszego buta. Dziwne, ale na
nieszczelnych odpalał też od strzału.
zaciąga ? Ja wymieniłem wszystkie opaski na obydwu przewodach
(zasilającym i powrotnym) z tych oryginalnych, jednorazowych na
skręcane - większość połączeń plastik/guma były nieszczelne.
Sprawdź/wymień uszczelkę pod plastikowym króćcem na filtrze paliwa od
przewodu powrotnego. Ten układ paliwowy niestety pozwala na zaciąganie
powietrza poprzez powrót.
Mój golf przestał się trząść i dostał lepszego buta. Dziwne, ale na
nieszczelnych odpalał też od strzału.
Wojtek
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
no ciekawe... wątpie ale przeglądne układ paliwowyWojtek_GR pisze:Sprawdzałeś czy pompa sobie po drodze ze zbiornika powietrza nie
zaciąga ? Ja wymieniłem wszystkie opaski na obydwu przewodach
(zasilającym i powrotnym) z tych oryginalnych, jednorazowych na
skręcane - większość połączeń plastik/guma były nieszczelne.
Sprawdź/wymień uszczelkę pod plastikowym króćcem na filtrze paliwa od
przewodu powrotnego. Ten układ paliwowy niestety pozwala na zaciąganie
powietrza poprzez powrót.
Mój golf przestał się trząść i dostał lepszego buta. Dziwne, ale na
nieszczelnych odpalał też od strzału.
To_mas pisze:arwam, na aucie nigdy nie oszczędzam zawsze kuppuje lepsze cześci i czesto wole dołożyć i mieć spokój a wszystko musi być elegancko dlatego mnie ta sprawa denerwuje z tym rzęsieniem
co do tej kompresji to mozesz mieć racje !!
BENITO, poczytałem jeszcze forum jak dobrze pojdzie to jeszcze w ten tydzień będzie zalany półsyntkiem !! i oczywiście zmiana filtra.
Tak że zalewam 10W/40 licząc na pozytywne efekty.
Zalej pełnym syntetykie np Mobilem a ptem zaczniesz sam to innym polecać
ja u siebie zalałem w dwóch autach i nie zaobserwowałem negatywnych skutków.BENITO pisze:arwam, pełny syntetyk w takim wypadku to już spore ryzyko, lepiej jednak trzymać się oleju na bazie mineralnej.
Spadło spalanie zmniejszył się lag i T3 przestała przepuszczać olej do dolotu.
Nie ma go tam nawet w śladowych ilościach.
co ma piernik do wiatrakaBENITO pisze:Na jakim oleju obecnie jeździsz, kiedy był wymieniany i czy z filtrem. Zauważyłem że rodzaj oleju ma znaczenie a jak masz zapchany filtr to też będzie trzęsło na bank. Najlepiej zalej jakiś dobry półsyntetyk
Zakładam się o samochód (jest żony;) ), spuszczam olej odpalam silnik i będzie chodził równo - bez oleju - oczywiście nie przez godzinę;) więc olej nie ma nic do rzeczy na nierówną pracę silnika.
Każdy filtr, a właściwie ukł. smarowania ma zaworek, który w razie faktycznego zablokowania filtra (np niewłaściwy olej w b. mroźnej zimie) puszcza obieg oleju poza nim.
Jeżeli auto pali na pyka, ma dobrą moc nie dymi itp - to nie ruszaj pompy. Ktoś już tu pisał: sprwdź poduszki i troszkę podkręć obroty, 750 to zamało
tttadziu
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
mam to samo i nic na to nie moge poradzic, silnik 60kkm po generalce, wszystko wymienione, niedlugo zmieniam pompe na ta z regulacja obrotow oby pomogloTo_mas pisze:Witam jest taki problem z moim TD, który mnie bardzo wkur....
chodzi dokładnie o trzęsienie na zimnym silniku tak bardzo ze w aucie nie da sie wysiedzieć :/ teraz sie to jeszcze pogorszyło gdy popuściłem go na poduszkach i sie kawałek przejechałem by sie ułożył (w celu poprawienia)
pompa zmienia tylko kąt a nie podnosi obrotów (tak model) i nie da sie w niej ustawić obr na zimnym jak w tej co je zwiększa ://
- od czego to zależy ? początek wtrysku za wczesny ? ale odpala dosłownie na dotyk, idealnie czy ciepły czy zimny zawsze super.
kopcenia kolorowego nie zauważam jedynie czarne ale to norma jak butuje.
tą głośną prace to juz mniejsza z tym ale najgorsze jest to trzęsienie://///
Wszelkie sugestie mile widziane
Wymieniłem przednią i tą pod skrzynią (faktycznie jest przy samej
maglownicy) bo były mocno popękane, ale drgania na wolnych ustały
dopiero po uszczelnieniu układu paliwowego. Za wężyki zabrałem się
dopiero wtedy, gdy na czerwonym musiałem trzymać motor na obrotach,
aby nie zgasł.
Jeżeli da się przekręcić gumowy wężyk na plastikowym przewodzie, to
na pewno powietrze tam sobie będzie wchodzić.
maglownicy) bo były mocno popękane, ale drgania na wolnych ustały
dopiero po uszczelnieniu układu paliwowego. Za wężyki zabrałem się
dopiero wtedy, gdy na czerwonym musiałem trzymać motor na obrotach,
aby nie zgasł.
Jeżeli da się przekręcić gumowy wężyk na plastikowym przewodzie, to
na pewno powietrze tam sobie będzie wchodzić.
Wojtek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości