wymiana paska klinowego ze wspomaganiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

wymiana paska klinowego ze wspomaganiem

Post autor: krxychu » śr lis 19, 2008 20:04

Witam
Mała awaria Golfika , zerwał sie pasek klinowy, stąd moje pytanie , czy wymiana takiego paska jest trudna Dodam ze jest wspomaganie i wydaje mi sie ze bedzie trzeba zdjąc jeden pasek żeby załozyc drugi. Moze ktos bedzie wstanie napisać jak to sie robi , moze ma ktoś jakąś fotoporade, szczerze mówiac lubie samemu trosze w nim porobić ale obawiam sie że moge niepodołac na swoim poziomie zaawansowania

PS Jakieś szczególne uwagi przy wymianie paska , naciaganiu

Dzieki za wszelkie sugestie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 19, 2008 20:14

Zdejmujesz pasek pompy najpierw ją luzując (3 śróby od dołu od strony lewej i prawej i jedna od góry stanowiąca oś na której obraca się pompa. Potem luzujesz śróby alternatora i zakładasz nowy pasek. Przy altku jak i przy pompie masz śróby regulacyjne (chyba 22 klucz) którymi naciagasz paski tak żeby dały się ugiąc palcem około 1 cm na najdłuższym odcinku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr lis 19, 2008 20:19

Paweł Marek pisze:Zdejmujesz pasek pompy najpierw ją luzując (3 śróby od dołu od strony lewej i prawej i jedna od góry stanowiąca oś na której obraca się pompa. Potem luzujesz śróby alternatora i zakładasz nowy pasek. Przy altku jak i przy pompie masz śróby regulacyjne (chyba 22 klucz) którymi naciagasz paski tak żeby dały się ugiąc palcem około 1 cm na najdłuższym odcinku.
mówisz o śrubach regulacyjnych jestes w stanie mi powiedziec w którym sa one miejscu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 19, 2008 20:39

http://allegro.pl/item481767817_alterna ... nzyna.html pierwsza fotka
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr lis 19, 2008 21:41

Paweł Marek pisze:http://allegro.pl/item481767817_alterna ... nzyna.html pierwsza fotka
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo
Wybacz :)
Mógłbys zerknąc czy dobrze zrozumiałem
Obrazek
Wydaje mi sie ze zle zrozumiałem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 19, 2008 22:10

nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr lis 19, 2008 22:31

Paweł Marek pisze:nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
Ok dzieki mysle ze damy rade jak co to bede pisał :)

[ Dodano: 20 Lis 2008 15:34 ]
A wiec dzis zrobiłem rekonesans i sprawa wyglada tak
zapomiałem dodac ze jest jeszcze 3 pasek z klimy jest on na dwóch rolkach na których jest po 3 i 4 srubki ( jakby na imbusy ) czy to o tych srubkach mówiłeś

[ Dodano: 20 Lis 2008 17:05 ]
Paweł Marek pisze:nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
A wiec dzis zrobiłem rekonesans i sprawa wyglada tak
zapomiałem dodac ze jest jeszcze 3 pasek z klimy jest on na dwóch rolkach na których jest po 3 i 4 srubki ( jakby na imbusy ) czy to o tych srubkach mówiłeś



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 20, 2008 18:58

możesz dać fotkę? Nie wiem jaki układ pasków ma MK2 z klmą i wspomaganiaem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » czw lis 20, 2008 22:22

Paweł Marek pisze:możesz dać fotkę? Nie wiem jaki układ pasków ma MK2 z klmą i wspomaganiaem.
jasne jutro pstrynke sesje i wtedy na pewno sie dogadamy Dzieki

[ Dodano: 21 Lis 2008 15:51 ]
Witam ponownie poniżej fotki , na jednym ze zdjec przedstawiołem wyciek oleju czy jest on grozny Kolega mówił że to normalne że tak sie "poci" i lepiej nie ruszać

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 21, 2008 18:24

co do wspomy, luzuzujesz dwie śróby u dołu w podłużnych otworach, potem regulacujną. O Altku już napisałem, ale jak zluzować spręzarkę klimy dokładnie nie wiem,zasada będzie podobna


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob lis 22, 2008 00:04

Szczerze mówiąc daej nie wim o co chodzi , widocznie za trudne jak na mnie



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob lis 22, 2008 00:56

może to pomoże

Obrazek Obrazek

Z tego co wyczytałem, żeby zdjąć pasek klimy to musisz rozebrać kółko na sprężarce, bo tu naciąg reguluje się tak jak w maluchu na altku podkładkami.a żeby zdjąć pasek ze wspomy to musisz ruszyć tensioning bolt czyli ta śrube wkręconą w drugą śrube.

Zresztą masz opis procedury w oryginale:

Power steering pump
10 Loosen the power steering pump unit
retaining nuts and bolts and the adjuster bolt
locknut on the pump bracket.
11 Turn the tensioning bolt until the belt can
be depressed approximately 10.0 mm under
firm finger pressure midway between the
crankshaft and pump pulleys.
12 When tension is correct, tighten the
adjusting bolt locknut and the pump retaining
nuts and bolts.

Air conditioner compressor
13 Drivebelt tension is adjusted by adding or
subtracting shims from between the halves of
the compressor pulley.
14 When correctly adjusted, the belt should
give a deflection of 5 to 10 mm on its longest
run.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

felga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob lut 14, 2009 00:18
Lokalizacja: Mazowieckie

Problem z paskiem klinowym

Post autor: felga » sob lut 14, 2009 00:38

Jestem szczęsliwym posiadaczem od półtora roku golfa 2 GTD 1.6. I od samego początku mam problem z paskiem klnowym wspomagania. Mam już pokaźną kolekcję pasków. Jest problem polegający na braku możliwości naciągnięcia paska do końca ponieważ regulacja skręcona jest już do oporu, a pasek nie jest wystarczająco naciągnięty. Paski kupuje zgodnie z wymaganiami tego silnika (różnych firm według katalogowych danych). Do pewnego momentu po założniu mogłem przejechać 2-3 tyiące kilometrów. W tej chwili nie moge przejechać nawet kilku kilometrów i zaczyna sie ślizgać. Wyczerpałem wszystkie możliwości. Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc w tej kwestii to bedę wdzieczny.Pozdrawiam.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob lut 14, 2009 07:12

krxychu, pasek od alternatora naciągasz tą dużą śrubą i zębatką. Dociskasz tą mniejszą która jest w niej. Warto poluzować wcześniej śrubę mocującą altek z tyłu - na imbus, 6 o ile pamiętam. Nic więcej nie tzreba ruszać. Mam i wspomaganie i klimę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości