jaki potencjał przy chipowaniu ALHi AGR - oba 90KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
jaki potencjał przy chipowaniu ALHi AGR - oba 90KM
Wiadomo, ze ALH i AGR maja po 90KM. Przy czym najczęściej AGR ma 202Nm a ALH 210Nm. W ALH jest turbinka o zmiennej geometrii.
1. Czy w związku z tym na fabrycznych gratach ALH można dać leprzy programik niż dla AGR?
2. Czy po chipie oprócz przyrostu mocy zmienia sie także kultura pracy silnika?
3. Czy po programie 118KM i 280Nm dla 90KM ( taki proponuja ) ALH dzięki zmiennej geometri łopatek bedzie lepiej jeździł niż AGR na tym samym programie?
Dzieki za odpowiedż na tak prozaiczne pytania ale dla mnie bardzo ważne
1. Czy w związku z tym na fabrycznych gratach ALH można dać leprzy programik niż dla AGR?
2. Czy po chipie oprócz przyrostu mocy zmienia sie także kultura pracy silnika?
3. Czy po programie 118KM i 280Nm dla 90KM ( taki proponuja ) ALH dzięki zmiennej geometri łopatek bedzie lepiej jeździł niż AGR na tym samym programie?
Dzieki za odpowiedż na tak prozaiczne pytania ale dla mnie bardzo ważne
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
wychodza tak samo bez wzgledu na turbo i tak samo jezdza. agr ma mocne sprzeglo w serii. do wiekszych mocy w agr i tak wrzuca sie vnt, takze znika nawet ta roznica. silniki mechanicznie sa takie same, jak zreszta cala grupa tdi.
kultura pracy zalezy glownie od stanu motorowni.
nie czekaj tylko rob chipsa!!!
kultura pracy zalezy glownie od stanu motorowni.
nie czekaj tylko rob chipsa!!!
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
No robic chce ,robiłęm pierwsze podejscie, sprawdzili motor i jest ok ( tak vagiem to juz sam sprawdzałem nie raz ), mam nowe pierścienie , zawory, gniazda i głowica kompletna po regeneracji- trafiła mi sie wada z urywajacym sie zaworem ale juz po kłopocie oleju jak na TDI o dziwo łyka 0,3l na 15 tys km , juz jest 10 tys km po remonciku wiec wszytsko sie ułożyło. TYlko głosniej klekocze niz inne alh ale moc wyjsciowa wyszła 101KM i 217Nm- moze przez to, powiedzieli ze nie przeszkadza ze klekocze ale to nie hydrauliki ani nic w silniku poprostu tak sie spala paliwko i ze wtryski maja juz wzucone ale trzymaja parametry. Mimo takiej wyjsciowej mocy 101KM mozna podkrecic wiecej niz 118Km czy to nie ma różnicy, po prostu dla 90KM na fabrycznych gratach tylko 118KM i moc wyjsciowa nie ma na to wpływu?souler pisze:wychodza tak samo bez wzgledu na turbo i tak samo jezdza. agr ma mocne sprzeglo w serii. do wiekszych mocy w agr i tak wrzuca sie vnt, takze znika nawet ta roznica. silniki mechanicznie sa takie same, jak zreszta cala grupa tdi.
kultura pracy zalezy glownie od stanu motorowni.
nie czekaj tylko rob chipsa!!!
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciekawe kiedy kończy sie granica gdzie po jakims czasie wreście nie bedzie brakowac mocy Jak sie przejechałem 118KM ALH po chipie to sie wydawało ze jakbym miał taki program to Ale pewnie to do czasu Chyba po czasie kiedys trzeba bedzie kupić Pheatona 5,0TDI i go zchipowac to wtedy moc bedzie z namiKonradzikIV pisze:wydaje mi sie ze ma, jak masz zdrowszą serie to wielce prawdopodobne że po chipie wyjdzie Ci wiecej. ja nie mierzyłem swojego przed ale po chipie mialem 118 koni i 260Nm po wtryskach 140 koni i 320 Nm ale juz powoli zaczyna brakować...PinkFloyd pisze:moc wyjsciowa nie ma na to wpływu
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
czasem ten ktory ma 90 wychodzi lepiej niz ten 100. taki urok. pomysl nad 216 juz teraz. szkoda potem korekty robic.
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 23:31 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
to juz zalezy od kierownika :/ ja jak zrobiłem chipa to mialem banana na buzi przez pewien czas ale juz po wtryskach czułem jakis tam niedosyt..PinkFloyd pisze:Ciekawe kiedy kończy sie granica gdzie po jakims czasie wreście nie bedzie brakowac mocy
[ Dodano: 18 Lis 2008 22:33 ]
racja, myśle ze jak dobrze zagadasz z tunerem to ci moze gdzies załatwi chociaz wielu robi tak ze korekta pozniej przy modach jest za freesouler pisze:szkoda potem korekty robic.
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moim zdaniem trzeba sie okreslic poprostu czy bedzie tylko czipczy sie uderza w grubsze mody. Wtedy mozna wszystko zupelnie inaczej zgraz i za lepsze pieniadze
Ja np. z ta wiedza ktora mam teraz nie bawilbym sie w czipy potem to potem tamto tylko od razu z grubej rury jedenk porzadny mod i an koncu strojenie. Zaoszczedziloby to wiele czasu i mysle ze tez kasy
To taka wypowiedz apropos brakujacejmocy i modyfikacji.
Moim zdaniem najwiekszy skokjest po czipie... potem sie juz jest troche jednak rpzyzwyczajonym i sie oczekuej czegos wiekszego..mocniejszego i chociaz tak jest to sie tak rpzyrostu ine odczuwa
No a taki przyrost np 50koni od razu to by pewnie na dluuuzje starczyl :green_fuck:
Reasumujac, chcesz sie cieszyc autem nie tuninguj go
Ja np. z ta wiedza ktora mam teraz nie bawilbym sie w czipy potem to potem tamto tylko od razu z grubej rury jedenk porzadny mod i an koncu strojenie. Zaoszczedziloby to wiele czasu i mysle ze tez kasy
To taka wypowiedz apropos brakujacejmocy i modyfikacji.
Moim zdaniem najwiekszy skokjest po czipie... potem sie juz jest troche jednak rpzyzwyczajonym i sie oczekuej czegos wiekszego..mocniejszego i chociaz tak jest to sie tak rpzyrostu ine odczuwa
No a taki przyrost np 50koni od razu to by pewnie na dluuuzje starczyl :green_fuck:
Reasumujac, chcesz sie cieszyc autem nie tuninguj go
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Chyba zostaje przy chipie, ostatnio przejechałęm sie takim ALH na wryskach 216 i na programie,ok 140KM i dla mnie ale aurtko z systemów miało tylko ABS. jak turbina zaczeła ładować swoje cisnienie tak od 1800 ob to na prostych kołach na wcisnietym pedale gazu do konca na oponach 205 ciagnał na pisku, trójka znów pisk , ale wyjscie z zakretu na dwójce z gazem w odłoge to znów ścieranie i palenie gumy, moja kobieta by sie załamała. Jak wiekrze beda mody, to kupoie inne autko TDI i wtedy znów cos podłubie.Matijas pisze:Moim zdaniem trzeba sie okreslic poprostu czy bedzie tylko czipczy sie uderza w grubsze mody. Wtedy mozna wszystko zupelnie inaczej zgraz i za lepsze pieniadze
Ja np. z ta wiedza ktora mam teraz nie bawilbym sie w czipy potem to potem tamto tylko od razu z grubej rury jedenk porzadny mod i an koncu strojenie. Zaoszczedziloby to wiele czasu i mysle ze tez kasy
To taka wypowiedz apropos brakujacejmocy i modyfikacji.
Moim zdaniem najwiekszy skokjest po czipie... potem sie juz jest troche jednak rpzyzwyczajonym i sie oczekuej czegos wiekszego..mocniejszego i chociaz tak jest to sie tak rpzyrostu ine odczuwa
No a taki przyrost np 50koni od razu to by pewnie na dluuuzje starczyl :green_fuck:
Reasumujac, chcesz sie cieszyc autem nie tuninguj go
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 22:33
- Lokalizacja: OKR......
- Kontakt:
czytam tutaj wasze wypowiedzi i ciekawie sie robi.... osobiscie posiadam passacika b4 110KM sporo jezdzilem wczesniej 90siatkami kiedy kupilem ta 110-tke bylo naprawde ciekawie mam go juz ponadmiesiac jeszcz nie brakuje i szczerze powiedziawszy na mom terenie mnie jeszcze zadna b4 nie zawstydzila. slyszalem pogloski ze mojego moge spokojnie podkrecic na okolo 140KM ktos tutaj mial cos do czynienia z tym przypadkiem??
No i moc wyjsciowa przy chip tuningu miała znaczenie. Zdecydowałem sie na program 115-118KM . Przy programie na 118KM wyszło 126KM , shamowany drugi raz 124KM - pewnie błąd pomiaru-albo przez bardzo zimne powietrze- był mróz - wyszła taka moc. Moment 286Nm i to mnie martwi. Moment podskoczył na 2200 obr ale boje sie o sprzegło w ALH. Najgorsze w Szczecinie nie moge sprawdzic jak sie spisuje w jeździe od wczoraj śnieg i slizgawica- max tylko na drugim biegu miałem okazję dac tylko w parkingu podziemnym- tam nie było slisko Poza tym nie wiem jak sie jeździ, max na drodze 30km/h bo slisko. Ale na razie jestem zadowolony- mam lżej w porfelu zobaczy sie jak przyjdzie odwilż co to teraz potrafi
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 23:01 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic sie nie martw , to nie jest jakaś hardkorowa wartość , nie deptaj do podłogi z niskich obrotów i sprzęgło pożyje.PinkFloyd pisze:Moment 286Nm i to mnie martwi.
Gratuluje , świetny winik jak na sam programPinkFloyd pisze:Przy programie na 118KM wyszło 126KM
[ Dodano: Nie Lis 23, 2008 22:38 ]
Niejeden mial z tym doczynieniaseba-stian pisze:slyszalem pogloski ze mojego moge spokojnie podkrecic na okolo 140KM ktos tutaj mial cos do czynienia z tym przypadkiem??
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości