Głośno chodzi i trzęsie na zimnym :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz lis 16, 2008 22:13

To_mas pisze:wątpie ze to kąt
własnie , gdyby był póżny to by nie gadał na strzała .
Podkręć śrubke od obrotów . Chyba że ktoś coś jeszcze doradzi .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 16, 2008 22:15

twardy pisze:Podkręć śrubke od obrotów . Chyba że ktoś coś jeszcze doradzi .
obroty na bank w góre bo jescze jest taka sytuacja ze jak jest zimny to jak zapale to kontrolka ładowania świeci dalej do momentu gdy leciutko deliktanie dotkne gazu przestaje i wzbudza sie obrotomierz. To samo sie stanie gdybym po odpalniu poczekał tak z minute nic nie robiąc.

licze jeszcze na jakieś pomysły inne:))



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lis 17, 2008 07:46

To_mas, delvac to olej do ciężarówek i moim zdaniem twoja pompa oleju męczy się żeby go przepompować do silnika.Ja bym spróbował jednak półsyntetyka, najwyżej jak nie poczujesz różnicy to sobie wrócisz na ten olej do TIRa.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lis 17, 2008 11:09

Tylko zejeden z lepszych olejow to jest
a jak sie zacznie lać to juz pupa zbita będzie.....nie ??

a jaki półsyntetyk polecasz ??



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lis 17, 2008 16:58

To_mas pisze:a jak sie zacznie lać to juz pupa zbita będzie.....nie ??

a jaki półsyntetyk polecasz ??
ja w obydwu autach zalewanych kiedyś mineralnym leje 10W40 na początku lałem mobila do mk3 a castrola do mk2 , teraz wlałem orlenoski platinum 10w40 koles miał po taniości kupiony i musze przyznać że auto fajnie pracuje na nim . Wycieków nie ma , a gdyby sie jaki pojawił to przeciez można usczelke wymienić .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

Post autor: adas86 » pn lis 17, 2008 17:30

z tego co wiem to z pol syntetyka na gestrzy mozna zejsc ale z gestrzego na zadszy to nie berdzo bo ci wypluka sinik i narobisz sobie bidy :chytry:


auto powinno miec uziemienie

arwam

Re: Głośno chodzi i trzęsie na zimnym :/

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 18:04

To_mas pisze:Witam jest taki problem z moim TD, który mnie bardzo wkur....

chodzi dokładnie o trzęsienie na zimnym silniku tak bardzo ze w aucie nie da sie wysiedzieć :/ teraz sie to jeszcze pogorszyło gdy popuściłem go na poduszkach i sie kawałek przejechałem by sie ułożył (w celu poprawienia)

końcówki wtrysków wymienione więc nie leją
rozrząd ustawiony dobrze
świece wymienione
poduszki pod silnikiem wydają sie być dobre przednia wymieniona nawet na nową.
deska dokręcona dobrze

już mi pomysłów brak :/ popuścić znowu na poduszkach i poszarpać nim ?

jak sie zagrzeje to ma ok 900obr ale jak jest zimny to są niskie aż ok 750(wskazówka ciut pod kreską między 1k a 500 obr. )

pompa zmienia tylko kąt a nie podnosi obrotów (tak model) i nie da sie w niej ustawić obr na zimnym jak w tej co je zwiększa ://


dodatkowo mój Td rocznik silnika 87 (chyba) na pewno do 89 chodzi dużo głośniej niz Td mojego taty 91r pomimo iż jest w lepszym stanie
- od czego to zależy ? początek wtrysku za wczesny ? ale odpala dosłownie na dotyk, idealnie czy ciepły czy zimny zawsze super.
kopcenia kolorowego nie zauważam :P jedynie czarne ale to norma jak butuje.

tą głośną prace to juz mniejsza z tym ale najgorsze jest to trzęsienie://///


Wszelkie sugestie mile widziane :helm:


Jeśli chodzi o pompę to ten typ pompy tak ma i nic na to n ie poradzisz, chyba że ją zmienisz wtedy trzęsienie ustąpi jak ręka odjął pod warunkiem że oprócz trzęsienia nie przerywa.
a co do pracy to z doświadczenia wiem że jak silnik ma dobrą kompresję to twardo będzie pracował co najwyżej możesz spróbować opźnić kąt wtrysku ale nie polecam bo pojawią się problemy z uruchamianiem
Auto twojego taty już ma słabą kompresję i dlatego cicho pracuje a jak nie wierzysz to zmień pierścenie i dotrzyj zawory a przyznasz mi rację

[ Dodano: 17 Lis 2008 17:07 ]
adas86 pisze:z tego co wiem to z pol syntetyka na gestrzy mozna zejsc ale z gestrzego na zadszy to nie berdzo bo ci wypluka sinik i narobisz sobie bidy :chytry:
pozwolę sobie powiedzieć że to bzdury
sprawdzałeś na własnej skórze że tak mówisz?!! :grrr:

[ Dodano: 17 Lis 2008 17:09 ]
To_mas pisze:
twardy pisze:Podkręć śrubke od obrotów . Chyba że ktoś coś jeszcze doradzi .
obroty na bank w góre bo jescze jest taka sytuacja ze jak jest zimny to jak zapale to kontrolka ładowania świeci dalej do momentu gdy leciutko deliktanie dotkne gazu przestaje i wzbudza sie obrotomierz. To samo sie stanie gdybym po odpalniu poczekał tak z minute nic nie robiąc.

licze jeszcze na jakieś pomysły inne:))
nie zajmój się tematami przyziemnymi :jezor:

Połowa golfów tak ma i ludziska jeżdżą i się nic nie dzieje



Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

Post autor: adas86 » pn lis 17, 2008 18:15

stary nie podniecaj sie tak, bo sie rozpisales jakbys wszystkie rozumy pozjadal!!!, kolega prosi o porady i sugestie a nie wymadrznie sie moze i masz troche racji ale jak zauwazyles to co napisalem to byla tylko z mojej strony sugestia a nie madra porada :chytry:


auto powinno miec uziemienie

arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 19:09

adas86 pisze:stary nie podniecaj sie tak, bo sie rozpisales jakbys wszystkie rozumy pozjadal!!!, kolega prosi o porady i sugestie a nie wymadrznie sie moze i masz troche racji ale jak zauwazyles to co napisalem to byla tylko z mojej strony sugestia a nie madra porada :chytry:
nie obraź się ale to nie wymądrzanie się a tylko dzielenie się doświadczeniem.
A po za tym jak kiedyś będziesz chciał komuś udzielić takiej rady jak przed chwilą to proponuje żebyś użył takiego przycisku:

PROFIL


A dopiero optem takiej rady możesz u dzielić jeśli masz pewność że ktoś taką wiedzą nie dysponuje a usiłuję nią błysnąć
BARDZO CIĘ O TO PROSZĘ.
Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 19:11 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lis 17, 2008 21:10

Najpierw spróbuj zmienić olej. Ta próba cię drogo nie wyniesie. Castrol nie jest zbyt dobry moim zdaniem. Ja teraz jeżdżę na fordowskim 10W40, podobno to produkt mobila tyle że sprzedawany pod inną marką.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 21:19

Ja polecam MOBIL 5W50 sam na nim jeżdżę drugim golfem z JR'em i jedno co mogę powiedzieć to to że na oleju nie warto oszczędzać bo na lepszym mamy znacznie mniejszego laga i mniejsze spalanie i to wcale nie są bujdy
Wiem bo ja już to przerabiałem



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lis 17, 2008 23:54

arwam, na aucie nigdy nie oszczędzam :P zawsze kuppuje lepsze cześci i czesto wole dołożyć i mieć spokój a wszystko musi być elegancko dlatego mnie ta sprawa denerwuje z tym rzęsieniem :P

co do tej kompresji to mozesz mieć racje !!

BENITO, poczytałem jeszcze forum jak dobrze pojdzie to jeszcze w ten tydzień będzie zalany półsyntkiem !! i oczywiście zmiana filtra.
Tak że zalewam 10W/40 licząc na pozytywne efekty.



Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

Post autor: adas86 » wt lis 18, 2008 08:36

moim zdaniem to bezsens bo ja mam tez zalany silnik gestym olejem i trzesie na zimnym przez 2 min a po chwili przestaje a dam ssanie to wogule nie trzesie jak na moje oko to mi wyglada ze masz za wczesny kat i poprostu nie dostaje w odpowiednim momecie paliwo i dlatego tak trzesie ale to tylko moja sugestia co pewnie zachwile ktos ja skrytykuje :grin:


auto powinno miec uziemienie

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt lis 18, 2008 11:27

adas86, ok ale jeśli półsyntetyk nie wyeliminuje choć troche trzęsienia to jest dużo innych pozytywnych rezczy dla których warto zaryzykować:
wieksza kultura pracy i cichsza praca silnika
lepsze i wcześniejsze smarowanie
szybsze smarowanie turbiny !! co szczególnie w zimie ma duze znaczenie.

Dlatego warto !

A jeśli chodzi o kąt to go zostawiam bo mi sie wydaje i kiedyś mi go brat sprawdzał zegarem to był ok !! pozatym pali super więc kąt powinien być ok a nawet jeśli by był źle to minimalnie a minimalna zmian by nie mogła raczej spowodować takiego trzęsienia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 242 gości