Ciśnienie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Ciśnienie oleju

Post autor: koloko » pn lis 17, 2008 19:06

Witam,
ostatnio zamontowałem czujnik ciśnienia oleju (oryginalny VDO 0-10 Bar) i zegar też VDO 0-10 Barów. Podłączyłem wszystko elegancko i działa, zegar pokazuje ciśnienie oleju, ale ...
No właśnie, na zimnym ciśnienie (na jałowym biegu) około 5 Barów, przy 2500 rpm - 6 Barów.
Natomiast przy dłuższej jeździe ciśnienie spada i po pewnym czasie na jałowym staje na 1 Barze (lub nieco mniej), przy 3500 rpm około 2 Bary, oczywiście nie ma żadnych wycieków. (olej to 10w40)
Moje pytanie:
Czy to normalny objaw?



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » wt lis 18, 2008 00:53

To że spada po zagrzaniu to normalne, ale na gorącym wydaje mi się że mogło by być troszkę więcej.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lis 18, 2008 01:02

koloko, ciś ma być 2bary/2 tys obrotów



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lis 18, 2008 01:04

czujnik w glowicy czy przy filtrze?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Post autor: koloko » wt lis 18, 2008 08:58

Czujnik w głowicy na trójniku.



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt lis 18, 2008 11:27

Na głowicy to chyba ma być min 0.3 bar na wolnych obrotach,nie masz się czym martwić,a na filtrze min 2 bary przy 2000 obr-ale to musiałbyś sprawdzić podłączając tam czujnik.Jak dla mnie to masz wszystko OK

[ Dodano: 18 Lis 2008 14:35 ]
Sorry,wprowadziłem w błąd.W td na filtrze ma być min 0.9 bara przy 2000 obr.



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Post autor: stach47 » ndz lut 21, 2010 03:53

problem z czujnikiem ciśnienia VDO mianowicie cisnienie oleju pokazuje wg. mnie dobrze na zimnym coś koło 3 barów na ciepłym około 0,5 bara na jałowym ,przy 2 tyś 1,5 bara ale problem jest obok... przekraczając 2tyś obrotów w czasie jazdy zapala sie kontrolka oleju i pipczy!! -sprzęgło wciskam oproty spadają poniżej 2 tys i momentalnie cisza/Z tego co wyczytałem na forum to VW mierzy cisnienie topiero od 2 tys obrotów i teraz zagadka czy czujnik VDO który jest wkręcony w filtrze czy może usterka instalacji??czekam na mądre podpowiedzi=)


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » ndz lut 21, 2010 13:05

Ja tak miałem u siebie z tym brzeczykiem jak kupiłem golfika, sprawdzałem pompę wymieniałem filtr na inne marki a okazało się że poprzedni właściciel w podstawę filtra zamiast wkręcić czujnik szary 0.9bar to wkręcił biały 1.8bar, na zimnym oleju było ok przy 90stC też ale wystarczyło że temp wyszła trochę poza normę i już brzęczało


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Post autor: stach47 » ndz lut 21, 2010 14:40

o.k ale mi brzęczy po wyminie czujnika na 'beczke' VDO


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » ndz lut 21, 2010 18:47

czyli że stary wyjąłeś a VDO założyłeś, to do czego podłączyłeś przewód który wcześniej szedł do poprzedniego czujnika? chyba że ten nowy ma wyjście i na kabel i na wskażnik VDO bo nie wiem jak to jest rozwiązane ale jeśli kabel ten nie jest do niczego podłączony to dla tego brzęczy


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Post autor: stach47 » ndz lut 21, 2010 20:26

są dwa wyjścia na zegar ciśnienia i czujnik ciśnienia i właśnie jak odłącze całkiem kabel od czujnika to wtedy mam spokuj z brzęczykiem może ktoś napisze czy ten czujnik vdo jest awaryjny a może coś innego jest przyczyną


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 214 gości