Regulacja TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 16, 2008 17:16

vwolfi pisze:siema. ANDREW.ZBYRKO wedłóg twojego wykresu, przy zamontowanym MBC, napompowane ciśnienie utrzymuje się przez cały zakres obrotów i nie rośnie już więcej tak jak przy regulacji WG, pewny jesteś że tak jest?
Dokładnie, przy czym WG musi być skręcone na niższe ciśnienie niż jest ono ustawione na mbc [dlatego że wg zostaje wysterowane dopiero wtedy gdy na mbc zostanie przekrozone max ustawione ciśnienie]
vwolfi pisze:Jeśli tak to można by zamontowac taki zawór jak jest przy sprężarkach (kompresorach)? Bo przypomniałem sobie że mam coś takiego
Może się nada, tu masz budowe mbc i schematy podłączenia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=110671

przy czym MBC można spokojnie samemu zrobić: ja dorwałem trójnik 3/8" z gwintem wew, do tego 2 króćce 3/8" na wężyk, i korek do wywiercenia w nim dziury na śrube regulacujną M6 + kontra do tego kulka [np z łożyska] i sprężynka :bigok:
vwolfi pisze: A jak sprawa wygląda z wpięciem się do sprężarki? chodzi mi o to że tam jest spora temperatura, więc takie zwykłe gumowe wężyki dadzą radę?
MBC wpinasz pomięzy WG na sprężarke, ja mam gumowe wężyki paliwowe i dają rade, na muszli zimnej nie ma aż tak dużej tem jak na gorącej...

jak masz oryg metalowy przewód WG-sprężarka, to możesz go wykręcić i zachować, a kupić oczka do śrub drążonych[ w k14 gwint M8], jak jest gumowy to można przeciąć...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » ndz lis 16, 2008 17:28

dobra dzięki, a czy taki zawór od sprężarki jak na fotce zapodałem to co o nim myślisz? nadawał by się, w końcu nim też się reguluje ciśnienie, tyle że nie w samochodzie


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

arwam

Post autor: arwam » ndz lis 16, 2008 18:36

vwolfi pisze:dobra dzięki, a czy taki zawór od sprężarki jak na fotce zapodałem to co o nim myślisz? nadawał by się, w końcu nim też się reguluje ciśnienie, tyle że nie w samochodzie
Nadawałby się wtedy gdyby sterował ciśnieniem płynnie już od zera



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 16, 2008 19:56

arwam pisze:Nadawałby się wtedy gdyby sterował ciśnieniem płynnie już od zera
No nie do końca, chyba że chodzi Ci o coś innego.
Działanie MBC polega na tym że otwira się on przy osiągnięciu zadanego ciśnienia, np:
1,2 bra dopuki ciśnienie na sprężarce jest niższe to zawór mbc jest zamknięty, to też nie ma przepływu do zaworu WG który też jest całkowicie zamknięty,
gdzy ciśnienie osiągnie 1,2 to wtedy mbc zacyna się otwierać i przepuszcza powietrze do WG ten z kolei się otwiera i część spalin omija wirnik gorący.
MBC tak do końca nie otworzy się całkowicie na granicy ustawionego ciśnienia, tylko zaczyna się już otwierać troche wcześniej np. 1,15.

AHA należy pamiętać aby układ od sprężarki do mbc był szczelny, a pompiędzy mbc a wg zrobienie malutkiej dziurki, albo nieszczelności na króćcu, bo gdy mbc się zamknie to powietrze bedzie dalej utrzymywane na wg i się odrazu nie zamknie..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pn lis 17, 2008 11:22

mihmih pisze:Tak czy inaczej muszę mieć nowy oring od śróby którą będę wymieniał a nie chce szukać i dobierać dopiero jak pompa będzie w rozbiórce.
Ja kupiłem taki oring w pierwszym sklepie z paskami i wężami hydraulicznymi,koszt 15 gr,ale nie pamiętam rozmiaru(chyba 5x2,5)

[ Dodano: 17 Lis 2008 10:26 ]
Podjedź do jakiegoś ślusarza,może Ci wykrętaki pożyczy,albo zdejmuj górę pompy (wtedy spokojnie śrubę wykręcisz)i przy okazji gov moda można zrobić :chytry:



mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pn lis 17, 2008 11:53

kITA, dzisiaj po pracy odpalam furkę i sprawdzam jak klej uszczelnił.
Tutaj naprawde warunki kiepskie i nie chce rozbierać pompki bo więcej będzie gimnastyki niż przyjemności z grzebaninki ;)
Warsztat mam zarezerwowany na andrzejki więc wtedy ostro rusze... narazie ma tylko jeździć ;)
Jak nie dostane zestawu naprawczego to pewnie będzie improwizacja :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 18 Lis 2008 08:37 ]
Wyniki już znane:
1. Klej epoksydowy sie nie nadaje. Zanim zastygł lekko wyciekł i zostawił miejsce na wydostającą się ropkę.
2. Poxilina poradziła sobie w 15min. Nic nie cieknie gdy będę chciał wkręcić tam śrubę to łatwo się klej wykruszy.

Wnioski po całej tej grzebanince:
Nie ruszać gówna bo będzie śmierdzieć... W miarę jeździł ale chciałem lepiej. Jest lepiej. Z tym że każda śruba na pompie była ruszana przez "magika", odkręcana przecinakiem itd.
Przez to było troszkę więcej pracy a "magik" jak by mnie podczas pracy posłuchal to dowiedział by się parę rzeczy o swojej matce ;)
Pozdrawiam



arwam

Post autor: arwam » śr lis 19, 2008 19:24

mihmih pisze:Przez to było troszkę więcej pracy a "magik" jak by mnie podczas pracy posłuchal to dowiedział by się parę rzeczy o swojej matce
Oj nieładnie nieładnie



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » czw lis 20, 2008 10:43

mihmih pisze:Nie ruszać gówna bo będzie śmierdzieć... W miarę jeździł ale chciałem lepiej
Ruszać,ruszać byle z głową :grin: zawsze może być lepiej :helm: Ja nie wytrzymuję dłużej niz miesiąc,bo coś znajdę do poregulowania :chytry:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw lis 20, 2008 16:35

kITA pisze:Nie ruszać gówna bo będzie śmierdzieć... W miarę jeździł ale chciałem lepiej


Ruszać,ruszać byle z głową zawsze może być lepiej Ja nie wytrzymuję dłużej niz miesiąc,bo coś znajdę do poregulowania
..uważaj, to jest uzależniające :green_fuck:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pt lis 21, 2008 12:35

andrew.zbyrko pisze:uważaj, to jest uzależniające
Noo :green_fuck:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości