Prędkościomierz i wskaźnikiem paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Prędkościomierz i wskaźnikiem paliwa

Post autor: dandes » sob lis 15, 2008 09:51

Witam!
Mam taki problem: otóż posiadam Golfa IV i pewnego dnia przestał działać mi prędkościomierz-nie pokazuje prędkości, na drugi dzień zaczął szwankować wskaźnik paliwa. Jak się samochód przechyli to paliwo wskazuje zero, jak jedzie po równym to jest ok i tak w kółko na każdym zakręcie. Obrotomierz i temperatura działa. Co może być przyczyną?

P.S. Próbowałem szukać postów na ten temat, ale niestety nie wiem dlaczego nie mogę w ogóle nic znaleźć. Jeżeli dam szukam to szuka, szuka i szuka i nie wyświetla nic.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » sob lis 15, 2008 10:46

cześć kolego
podejrzewam jeszcze że nie mas wstecznego światła :chytry:
sprawdź bezpieczniki a dokładnie nr 8 jak dobre pamiętam
jest tam jeden bezpiecznik który a to wszystko jest odpowiedzialny



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » sob lis 15, 2008 13:32

No tak, nie ma jeszcze wstecznego. Sprawdziłem bezpieczniki i jest spalona 7 (10A), ale wymieniłem na nowy i od razu został przepalony. Wydaje mi się, że jest jakieś zwarcie lecz gdzie? Od czego w ogóle zacząć?



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » sob lis 15, 2008 13:40

ja u siebie miałem zwarcie w instalacji która szła do haka
małe przetarcie kabelka - masowało i tu się rodził problem
sprawdź żarówki id wstecznego i samo podłączenie może sama żarówka robi zwarcie



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » sob lis 15, 2008 14:39

Właśnie zacznę od tylnych lamp. Wyciągnę pierw kostki z jednej i z drugiej lampy i zobaczyły co się będzie działo. Dam znać jak to sprawdzę.



Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » sob lis 15, 2008 15:27

Napiszę Ci tylko co do prędkościomierza ponieważ 2 dni temu usunąłem dopiero dokładnie taką usterkę :)
Po prostu poleciał czujnik prędkości (w MK3 jest wkręcony w skrzynię biegów) zapłaciłem za niego 80,00 PLN i już wskaźnik prędkości działa :)
Co do pozostałej części twojego pytania niestety nie wiem dlatego nie chcę cię wprowadzić w błąd :)

Pzdr



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » sob lis 15, 2008 15:46

Lennox pisze:czujnik prędkości
Pzdr
i taka opcja jest możliwa sprawdzić można odłączając ten czujnik w mk4 jest po prawej stronie z góry patrząc na przy otwartej masce



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » ndz lis 16, 2008 13:03

Nie, to żaden czujnik. Popatrzyłem jeszcze na to wszystko, wymieniłem bezpiecznik, wypiąłem kostki z tyłu od świateł, przejechałem się, 100m działało i znów bezpiecznik. Wymieniłem jeszcze raz, nie włączałem świateł i pojechałem jeszcze raz, wszystko hulało do póki nie zgasiłem silnika. Gdzie szukać zwarcia?



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » ndz lis 16, 2008 15:47

jak tak mówisz to zobacz jescze te kabelki co idą do czujnika
dla mnie to wygląda na przetarcie jakiegoś przewodu a jak silnik gasisz lub zapalasz to troche nim rzuca i zapewne wtedy masuje ten przetarty kabelek
tak bynajmniej ja sądzę
może ktoś inny się wypowie



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » ndz lis 16, 2008 16:19

Mógłbyś mi mniej więcej powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje i jak wygląda?



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » ndz lis 16, 2008 17:41

dandes pisze:Mógłbyś mi mniej więcej powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje i jak wygląda?
tak jak pisałem wcześniej jak patrzysz na silnik to po prawej stronie powinny byc tam przewody tak zawinięte
mam jakieś zdjęcie zaznaczyłem gdzie on jest
mało widoczny ale zawsze coś
Obrazek



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz lis 16, 2008 21:19

mam dokladnie ta sama sytuacje w swoim mk3. Kiedys mialem taka akcje, ze jak wlaczylem wsteczny w garazu to mi sie zmienial poziom paliwa w zegarach. Wylaczylem wsteczny wskazowka wracala na wlasciwy poziom. Wtedy nie stwierdzilem blednych wskazan predkosciomierza. Zas wczoraj wieczorem umarl mi predkościomierz a wskazówka od paliwa zaleznie od tego czy przyspieszlame czy hamowalem skakala to w gore to w dół. Po kilku kilometrach wrocilo wszystko do normalności :)



Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

Post autor: Szatannnn » ndz lis 16, 2008 21:32

Miałem taki problem i mam nadzieje ze moje informacje pomogą.
A wiec tak zwarcie robi sie na 10000% jezeli drązek skrzyni biegów pociagniesz w lewą strone tak jak bys wbijał pierwszy lub drugi bieg. Jest to wina uszkodzonego czujnika w skrzyni biegów czujnik jest praktycznie na wierzchu wystarczy odlączyc wtyczke i odkręcic go kluczem 22. Jest to wada fabryczna tego czujnika poniewaz po pewnym czasie zaczyna przebijac i robi sie zwarcie. Niestety nowy czujnik w Serwisie VW kosztuje cos ok 300zł a zamiennikow nie polecam jutro postaram sie zrobic fotke i zaznacze gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz lis 16, 2008 21:36

Szatannnn pisze:Miałem taki problem i mam nadzieje ze moje informacje pomogą.
A wiec tak zwarcie robi sie na 10000% jezeli drązek skrzyni biegów pociagniesz w lewą strone tak jak bys wbijał pierwszy lub drugi bieg. Jest to wina uszkodzonego czujnika w skrzyni biegów czujnik jest praktycznie na wierzchu wystarczy odlączyc wtyczke i odkręcic go kluczem 22. Jest to wada fabryczna tego czujnika poniewaz po pewnym czasie zaczyna przebijac i robi sie zwarcie. Niestety nowy czujnik w Serwisie VW kosztuje cos ok 300zł a zamiennikow nie polecam jutro postaram sie zrobic fotke i zaznacze gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje.
no bez jaj!!!! :panna:
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 23:32 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości