po przekładce ....

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob lis 08, 2008 13:54

lordpop3 pisze:kurcze troszkę mi ręce opadły bo kupowałem go z informacją że to jest 136km (http://moto.allegro.pl/item458085367_si ... oledo.html) no aż mi nogi się ugieły.... szkoda ale niema się co poddawać trzeba walczyć o to co jest bo troszkę siana poszło a dużo nie zostało w portfelu ..... Dzięki za pomoc ide wyrywać mixer...
Heh, Twoja metodyka powinna być taka:

1. Zrobić zdjęcia i dać na forum z zapytaniem co to jest i co trzeba do tego mieć i czy w ogole oplaca sie to kupic
2. Przeczytać wszystkie porady i rozważyć je całkowicie bezstronnie i bez napalania sie
3. Swapować silnik przy pomocy ludzi z forum i zgodnie z instrukcjami.

Zrobiles wszystko na odwrot i teraz ciezko Ci będzie dojśc z tym do ładu. Pierwszy krok to wywal wszystkie elementy instalacji gazowej. Mikser zasysa Ci teraz lewe powietrze (o ile przewod od niego jest odłaczony od reduktora). Przez to auto nie chcialo sie wkrecać i nie chodzilo dobrze. Po wywaleniu miksera poskladaj dobrze dolot. Pomiędzy przepustnicą a przepluwomierzem (klapką spiętrzającą) nie może być absolutnie żadnej nieszczelności. Wszystko musi być porządnie skręcone. Prześledź obwód powietrzny silnika krokowego, on musi być połączony jeszcze z kolektorem ssącym po stronie akumulatora i tam też wszystko musi być szczelne. Jak to wszystko poskręcasz i podłączyłeś obydwa sterowniki zgodnie ze schematem elektrycznym auto powinno zapalić i powinno jechać. Reszta to sprawa regulacji i wymiany uszkodzonych elementów.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

lordpop3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:30
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: lordpop3 » śr lis 12, 2008 17:47

A więdz :) Mixer wywalony ,dolot szczelny ,końcuweczki na wtruskiwaczach podklejone żeby się trzymały :) do tego nowiutka pąpka w baku szczelnie podłączona do tej cisnieniowej i cały układ paliwowy usprawniony (oprócz aku paliwa którego nie moge zdobyć) i ...... auto nie odpala


moje obserwacje: wygląda na to że klapa sterująca dawką paliwa działa tylko od połowy w górę jak mam sciągnięty dolot tak właśnie się dzieje po podniesieniu klapy do góry ... oczywiscie jak ją uniose(bez tej gumowej "czapki" zakładanej na luftwage) i odpale samochód to chodzi ale jak dodam mu więcej powietrza przepustnicą to wiadomo dławi się (zła mieszanka).... macie jakieś propozycje ??



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr lis 12, 2008 18:29

lordpop3 pisze:macie jakieś propozycje ??
dolot nieszczelny lub źle ustawiona waga...


18K4F inside... RWD car :)

lordpop3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:30
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: lordpop3 » śr lis 12, 2008 22:05

hmm jutro zajme się tą wagom kolega na początku wątku zapodał tam poprawne ustawienie
mam pytanie patrząc od przodu samochodu po prawej stronie do rozdzielacza paliwa wpina się kostkę taką na dwa kable jeden mam podpięty pod cewkę (brązowy) jest jeszcze niebieski i za cholere niewiem gdzie go podpiąc chodzi mi o to

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek



Patrzyłem na numery silnika nieznalazłem nic ciekawego typu PL KR Ani 9a Tylko WWO i jakieś tam cyferki



Awatar użytkownika
Lysiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 19:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lysiak » sob lis 15, 2008 15:01

ta kostka podpieta jest do regulatora fazy nagrzewania, o ile sie nie myle steruje nim sterownik. czyli kable musza isc do sterownika. Jesli regulator jest wadliwy to mozesz zapomiec o jezdzie. No chyba ze zawsze bedziesz mial cieply motor okolo 60 stopni.

Nie mam schematu to niewiele Ci pomoge.



lordpop3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:30
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: lordpop3 » sob lis 15, 2008 15:39

dzięki bardzo będę coś szukał



Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » ndz lis 16, 2008 15:03

Według etki zwie się to "nastawnik ciśnienia paliwa". Jest to część wspolna dla silników 1.8 16v PL, 2.0 16v 9A, 1.8 8v RD, 1.8 8v GX,(silników zasilanych wtryskiem ke-jetronik-mechanicznym z odrobina elektroniki) tak samo jak cały rozdzielacz wtrysku z przepływomierzem. Może tak łatwiej będzie namierzyć gdzie kabelek podłaczyć. Rozdzielacz/wtrysk to ke-jetronic. W 1.8 16v kr i starszych 1.8 8v (gti) był k-jetronic i tam to było sterowane mechanicznie-dwa dodatkowe weżyki idące od rozdzielacza do bloku-w okolicy odpowietrzenia-przykręcone do rególatora fazy o którym kolega wyżej wspomina-tyle że to rozwiącanie zastosowane w k-jetroniku-typowo mechanicznym wtrysku-a tu (u Ciebie)jest ke-jetronic-mechaniczno-elektroniczny wtrysk, tej kostki niema w k-jecie a w ke-jecie niema rególatora fazy nagrzewania.
Konkretnie to poszukaj coś o elektrohydraulicznym nastawniku ciśnienia (czyli szara kosteczka)w układzie ke-jetronic bo to masz pod maską.

Pozdrawiam i powodzenia
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 15:39 przez VwMarcin, łącznie zmieniany 10 razy.



lordpop3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:30
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: lordpop3 » ndz lis 16, 2008 16:50

Dzięki za pomoc Panowie
powiedzmy że "znalazłem" ETKA'E na dysku całe szczęscie w języku angielski podaje że nazywa się to "diff.pressure regulator" tak więdz znalazłem ten element na schemacie przynajmniej mi się tak wydaje :)

może komuś mam nadzieje że mi też się przyda (Jak to to)
ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » ndz lis 16, 2008 17:40

Sprawdziłem numer części i rzeczywiście zgadza się z angielska nazwą czyli:
"026133482 diff. pressure regulator" czyli wychodzi że zgadza się ze schematem.
Powodzenia



lordpop3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:30
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: lordpop3 » wt lis 18, 2008 19:02

DZIĘKI wielkie !! Panowie !!

GULF żyje ! po podpięciu tej kostki do instalacji ! :) powiem więcej wkręca się niesamowicie szybko tak samo schodzi z obrotów . zawsze jest jakieś p....ne ale odpala jak podepne mu na krótko (tylko przy starcie) elektrozawór wtryskiwacza rozruchowego niewiem czym jest to uzależnione ale jak go wykręciłem to tylko psika (no może przez sek.) przy kręceniu rozrusznikiem .... i druga sprawa jak odpaliłem go po raz pierwszy to miął za wysokie obroty na biegu jałowym ... wkręciłem śrubkę do końca i najniżej jak zszedł to 2000 obrotów zgasiłem silnik , zrobiłem kawkę :) odpalam po raz drugi ale tym razem jak puściłęm pedał gazu to samochód zgasł :) tak więc znowu tą nieszczęsną śróbkę przy przepustnicy powietrza wykręciłem ale dalej obroty nie były wystarczająco wysokie żeby chodził z puszczonym gazem .....


moje pytanie jest takie może to być wina silniczka krokowego ponieważ odkryłem że nie brzęczy jak wcześniej ? co do tego wtryskiwacza rozruchowego to czytałm gdzieś o takiej możliwosci że może to być czujnik temp.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lis 18, 2008 19:06

wtryskiwacz dziala przez moment tylko
co do obrotow sprawdz dokrecenie mas na silniku. i na przyszlosc sluchaj sie starszych:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

lordpop3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:30
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: lordpop3 » wt lis 18, 2008 19:08

Nie no kochani jesteście niema co gadać :) trzeba słuchać :)



edit:

:satan: sytuacja się obróciła z niewiadomych mi powodów :( byłem z garażu jakieś 20 min temu odpaliłem samochód z gazem w podłodze odpalił bez podłączania wtryskiwacza na krótko ale teraz nie mam dolnych obrotów leci do zera tak jakby była zapchany któryś element pobierający powietrze przy przepustnicy powietrza (sytuacja jest powtarzalna 5 prób) problem krokowca rozwiązany zaśniedziałe styki na kostce .... nie wiem co o tym myśleć ważne że już chodzi zapał wrócił :)
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 22:56 przez lordpop3, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości