żeby wiatrak chłodnicy się szybciej włączył

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

żeby wiatrak chłodnicy się szybciej włączył

Post autor: JABcok20 » sob lis 08, 2008 17:36

witam. mam mniejszą chłodnice niż td w golfie 2, a nawet dużo mniejsza i chcę aby wiatrak mi się szybciej włączał bo chłodnica od golfa 2 mi nie podejdzie. czujnik mam na środku wysokości chłodnicy a myślałem żeby go zamontować na gumowym górnym przewodzie do chłodnicy( dorobić rurke z gwintem) termostat ma na 87 st. c. a może 80 coś pomoże chociaż wątpie. chłodnica ma około 49 cm a od golfa 2 td ma jakies 15cm wiecej.

czy są czujniki na temperaturze załączania ok 90-95 st?? ale nie dwubiegowe tylko jedno?

[ Dodano: Sob Lis 08, 2008 16:37 ]
mój golfik to mk1 td silnik od mk2



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lis 08, 2008 17:58

ale dla czego Ci nie wejdzie większa chłodnica , ja miałem w MK1 dosyć dużą , na dole masz kilka otworów na różne rozmiary chłodnic , a łapke górnego mocowania da sie dorobić



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob lis 08, 2008 18:42

mam jeszcze chlodnice oleju i wieksza chłodnica wody odpada. Przed chłodnica mam jeszcze intercooler od bmw tds, że jak już wejdzie tylko chlodnica od mk1 gti ( 3cm dluzsza od mojej, ale troche cieńsza.
musze chyba wymienic mój nowy:( termostat wahlera na ten 80 st. c.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 09, 2008 12:18

no chyba że tak , wymiana termostatu może coś dać , ale wentylator włącza termowyłącznik w chłodnicy , więc nie wiem czy to wiele da , najprostszym rozwiązaniem byłoby podciągnięcie dwóch kabli do środka auta i włączanie sobie wiatraka osobnym włącznikiem w miare potrzeb



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lis 09, 2008 12:50

czujnik jest na połowie wysokości chlodnicy czyli jeśli znajdzie sie na samej gorze albo przed chłodnicą nie powinno być problemu. woda w chłodnicy jest lekko schładzana zanim doplynie do czujnika i nie włącza go

[ Dodano: Nie Lis 09, 2008 11:51 ]
czyli dobrze by bylo mieć dwa włącznik jeden oryginalny a drugi na ekstremalne jazdy:P



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 09, 2008 12:52

no ale jazda niedogrzanym silnikiem tak samo nie jest dla niego zdrowa , a tak w ogóle to jaką masz teraz temperature ?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lis 09, 2008 12:59

normalnie na srodku stoi ale potrafi wejsc ciut na czerwone.
wymienie termostat i zobacze co to da


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lis 09, 2008 13:27

Wymień termostat na drugi o innym zakresie pracy, i/lub poszukaj czujnika z niższa temperaturą przełączania. Umiejscowienie go wyżej niewiele da.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 45 gości