Mocowanie tylniego amortyzatora, coś mi się nie podoba
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Wiśniowy18
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Mocowanie tylniego amortyzatora, coś mi się nie podoba
Witam
Stałem się posiadaczem MK3, wszystko było dobrze do czasu aż nie zaczęło tłuc z prawej strony, podskakiwał ten boczek w którym jest zawias tylnej półeczki za kanapą. Myślałem że tylko wyskoczył z zaczepu więc go przykręciłem ale to jednak nie to, zauważyłem że wypycha go taki gwintowany pręt od amortyzatora na którym jest taki gumowy nie wiem jak to nazwać odbojnik czy coś w tym stylu. Moje pytanie czy to jest coś niedokręcone czy jaki czort, ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ?
Stałem się posiadaczem MK3, wszystko było dobrze do czasu aż nie zaczęło tłuc z prawej strony, podskakiwał ten boczek w którym jest zawias tylnej półeczki za kanapą. Myślałem że tylko wyskoczył z zaczepu więc go przykręciłem ale to jednak nie to, zauważyłem że wypycha go taki gwintowany pręt od amortyzatora na którym jest taki gumowy nie wiem jak to nazwać odbojnik czy coś w tym stylu. Moje pytanie czy to jest coś niedokręcone czy jaki czort, ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Prawdopodobnie przerdzewiało tobie górne mocowanie sprężyny. To jest część wymienna - taki jakby talerzyk montowany na amortyzatorze - wyciągasz amortyzator ze sprężyną, wmieniasz i składasz. Prawdopodobnie musisz wymienić też gumy przy amortyzatorze, bo po takim czymś nie wyglądają już pewnie za ciekawie i sprawdź stan odbojnika.
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 16:50 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
niekoniecznie talerzyk mocowania sprężyny mogła paść sama guma czyli łożysko amortyzatora pytanie czy jeszcze tam coś jest podobnie miałem u siebie wystarczyło wymienić samo łożysko z gumą nie jest drogie opisuję na własnym przykładzie .
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- ale koledze chodzi o tylny amortyzator - tam nie ma żadnego łozyska.wielblad2 pisze:niekoniecznie talerzyk mocowania sprężyny mogła paść sama guma czyli łożysko amortyzatora pytanie czy jeszcze tam coś jest podobnie miałem u siebie wystarczyło wymienić samo łożysko z gumą nie jest drogie opisuję na własnym przykładzie .
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Wiśniowy18
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Właśnie że wszystko jest całe zdrowe tam na nadkolu patrząc od strony bagażnika rozkładałem nawet tylnią kanapę i nie widać żeby coś przegnite było. Teraz np. nic nie stuka jechałem po dziurach i się ułożyło ale przejadę np przez jakiegoś leżącego policjanta i problem znowu powraca i tłucze na każdej dziurce. Zaraz wjeżdzam na kanał i obadam co się dzieje. Mam do was panowie taką małą prośbę. Może ktoś z was ma książkę do VW taką z opisami napraw i ilustracjami jak to powinno wyglądać i mógł by wrzucić skan odnośnie tych amorków tylnich.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- też mogło.Fahoo pisze:mogło wygnic całe metalowe mocowanie to w karoseri widziałem coś takiego
trzeba zdjąc tapicere i bedzie widac
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7388
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Może to Ci pomoże..Wiśniowy18 pisze:jak to powinno wyglądać
The quieter you become, the more you are able to hear...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
W FAQ chyba była porada jak wymienić amorki z tyłu - ogólnie prosta sprawa - odkręcasz u dołu przy belce jedną śrubę (tam wewnątrz belki jest nakrętka, musisz ją przytrzymać drugim kluczem), u góry w bagażniku drugą i wyciągasz cały zespół (amorek + spręzyna). Samochód musi być wtedy podniesiony z tej strony, z ktorej wyciągasz amorek. Jeżeli kiedykolwiek naprawiałeś rower i udało sie Tobie, to z tym też sobie poradzisz Zapamiętaj tylko jak u góry były poskładane wszystkie elementy (gumy blaszki, podkładki itp. żebyć przy składaniu czegoś nie pomylił. Może porób sobie zdjęcia, jak się boisz. Jak wyciągniesz amorek ze sprężyną z samochodu, to już będziesz widzial, co jest nie tak. Ja miałem jeszcze taki problem, że na tłoczysku amortyzatora jest taka tulejka, która nałożona jest na ten tależyk trzymający sprężynę. Tulejka ta powinna sama zejść, ale u mnie przyrdzewiała do tłoczyska i trzeba było troszkę pokombinować. Możesz mieć problem przy zamontowaniu całego zespolu do samochodu - przy podniecionym samochodzie wkladasz amorka i najpierw przykręcasz u góry, potem opuszczasz samochud na ziemię (kolo oczywiście załozone) i dolna część amorka sama wchodzi w belkę - trzeba tylko ją przycelować. Skręcasz i gotowe.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Wiśniowy18
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Osobno. Cena nie jest jakaś powalająca, nie pamiętam - z 20zł może.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Wiśniowy18
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości