Jak założyć koło zamachowe żeby znaki się zgadzały?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Jak założyć koło zamachowe żeby znaki się zgadzały?
Witam.
Mam szybkie i pilne pytanie. Wyjąłem dzisiaj z mk2 silnik 1.8 GU na gaźniku, zdemontowałem automatyczną skrzynię biegów oraz koło zamachowe. Jutro będę zakładał inne koło, z takiego samego silnika tyle że do manualnej skrzyni, tylko że dałem ciała i nie zaznaczyłem sobie jak było to koło ustawione - chodzi o znaki do ustawiania zapłonu. Jest jakiś sposób, żeby dojść do tego jak założyć koło prawidłowo?
Przepraszam jeżeli temat był już poruszany, ale nie szukałem i nie mam takiej możliwości, ponieważ mam ograniczony dostęp do neta (ech.. ten blueconnect).
A przy okazji, to ktoś wie może jakie mogą mnie niespodzianki jeszcze czekać przy zmianie automata na manuala? Wiem że potrzebuję kompletny lewarek, półośki, skrzynię, sprzęgło z dociskiem, koło zamachowe, linki gazu i sprzęgła. A z przegubami nie będzie problemu? I czytałem coś kiedyś o tym że łapy silnika są potrzebne. To że łapa skrzyni jest inna to oczywiste, ale żeby łapy silnika się różniły?
Za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Jutro muszę to jakoś wszystko złożyć do kupy.
Mam szybkie i pilne pytanie. Wyjąłem dzisiaj z mk2 silnik 1.8 GU na gaźniku, zdemontowałem automatyczną skrzynię biegów oraz koło zamachowe. Jutro będę zakładał inne koło, z takiego samego silnika tyle że do manualnej skrzyni, tylko że dałem ciała i nie zaznaczyłem sobie jak było to koło ustawione - chodzi o znaki do ustawiania zapłonu. Jest jakiś sposób, żeby dojść do tego jak założyć koło prawidłowo?
Przepraszam jeżeli temat był już poruszany, ale nie szukałem i nie mam takiej możliwości, ponieważ mam ograniczony dostęp do neta (ech.. ten blueconnect).
A przy okazji, to ktoś wie może jakie mogą mnie niespodzianki jeszcze czekać przy zmianie automata na manuala? Wiem że potrzebuję kompletny lewarek, półośki, skrzynię, sprzęgło z dociskiem, koło zamachowe, linki gazu i sprzęgła. A z przegubami nie będzie problemu? I czytałem coś kiedyś o tym że łapy silnika są potrzebne. To że łapa skrzyni jest inna to oczywiste, ale żeby łapy silnika się różniły?
Za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Jutro muszę to jakoś wszystko złożyć do kupy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zgrywasz po stronie rozrządu znak na kole pasowym wału ze znaczkiem na osłonie paska rozrządu. Wtedy w dziurze na osłonie sprzęgła ma być znak OT koła pasowego (nie znak do zapłonu)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- ManiekGLS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 813
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 11:14
- Lokalizacja: Krynica M(KLINIKA)
- Kontakt:
Nie zalozysz inaczej kola zamachowego:) otwory na sroby sa powiercone niesymetrycznie
Klinika Krynica M-Modyfikacje,SWAP
Drive Slow But Low
Mk2 GTI viewtopic.php?p=2552931#2552931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 GTI viewtopic.php?t=195507" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Bedzie pasowac tylko w jednym położeniu. Ustawiasz znaki przy rozrzadzie(najlepiej na tym dolnym z obudowy dolnej rozrzadu i tym na kole pasowym. Potem patrzysz na koło zamachowe czy przy danym założeniu na górze znajdzie sie wybita kropka i naciecie do zapłonu. Pamietasz mniej wiecej chyba to połozenie gdzie masz korek w skrzyni.
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 23:50 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a docisk do wału? też się nie da inaczej? Ciekawe czemu mam przestawione po robocie sprzęgła
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 00:33 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wszystko da się poprzestawiać ale trzeba bardzo chcieć. Ja jak zdejmowałem docisk to zapamiętałem położenie. I wszystko teraz po złożeniu gra. Przecież to nie wielolin żeby musiło byc do 1mm. Jak ktoś ma głowę na karku to zrobi to dobrze.Paweł Marek pisze:a docisk do wału?
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 10:22 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Nie da sie inaczej. Kolo zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji a sprzęgło do koła pasuje też tylko w jednej pozycji (nacięcia ustalające na sprzęgle są). Oczywiscie jak ktoś sie uprze to może "rozwiercić" nacięcia tak, żeby sprzęgło przestawić lub naparzać młotkiem żeby weszło na niewłaściwe kołki ale to już trzeba być mistrzem świata normalniePaweł Marek pisze:Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 14:32 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ku wyjaśnieniu twierdzę że bardzo prosto dojść do prawidłowego ustawienia.
Co do pytania Pawła to myślę że sam masz odpowiedź jesli założyli inaczej i działa to da się.
Ale moja opinia na ten temat tak czy inaczej jest taka że można założyć inaczej koło zamachowe.
Nie ma tam zadnych znaków i jeśli ktoś nie jest bystry i robi na opak to nie zrobi tego dobrze , chyba że akurat trafi.
Najlepiej zapamiętać jak się rozbiera sprzęgło jak leży tarcza wyłączająca - tzn w którym kierunku są skierowane bolce które ją zabezpieczają. Przedtemtrzeba zrobić znak na kole zamachowym i po kłopocie. Oczywiście w miedzyczasie nie kręcic silnikiem.
Aha i jeszcze jedno. Paweł pytał o docisk. Więc docisku nie mozna załozyć inaczej gdyż jest 6 śrub które go mocują. Pomiędzu 2-ma jest większa przerwa i dlatego jest tylko 1 opcja żeby go założyć.
Dodaje fotkę dla jasności >>>
Co do pytania Pawła to myślę że sam masz odpowiedź jesli założyli inaczej i działa to da się.
Ale moja opinia na ten temat tak czy inaczej jest taka że można założyć inaczej koło zamachowe.
Nie ma tam zadnych znaków i jeśli ktoś nie jest bystry i robi na opak to nie zrobi tego dobrze , chyba że akurat trafi.
Najlepiej zapamiętać jak się rozbiera sprzęgło jak leży tarcza wyłączająca - tzn w którym kierunku są skierowane bolce które ją zabezpieczają. Przedtemtrzeba zrobić znak na kole zamachowym i po kłopocie. Oczywiście w miedzyczasie nie kręcic silnikiem.
Aha i jeszcze jedno. Paweł pytał o docisk. Więc docisku nie mozna załozyć inaczej gdyż jest 6 śrub które go mocują. Pomiędzu 2-ma jest większa przerwa i dlatego jest tylko 1 opcja żeby go założyć.
Dodaje fotkę dla jasności >>>
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 15:06 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no to ma zagwozdkę. Po wymianie sprzęgła mam tak że jeśli po stronie rozrządu ustawię OT to na kole jest chyba z 60 stopni do znaku. Dzisiaj to oblukałem, w aucie żonki z tym samym silnikiem jest jak ma być a u mnie nie. Póki co rzecz bez znaczenia bo zapłon ustawiam po stronie rozrządu i auto chodzi idealnie. Idę do garażu oglądać sprzęgło co mam w zapasie.bugalon pisze:Nie da sie inaczej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no wreszcie ktoś ma taki sam problem jak ja , niedawno zakladałem identyczny temat , u mnie jest ten sam problem a wygląda na to że nigdy nic nie było robione ze sprzęgłem , czy ma ktos lampe stroboskopową z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia zaplonu ? bo prawdopodobnie jest to znak do 30 stopni przy 3000 obrotów silnika , jak nie , to już nic nie wiem
[ Dodano: 08 Lis 2008 16:21 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2293897
[ Dodano: 08 Lis 2008 16:21 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2293897
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ask Jeeves [Bot] i 200 gości