Notlauf w TDI 101KM a N75
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Notlauf w TDI 101KM a N75
Przepraszam za wałkowanie tego tematu,ale bardzo prosze o opinię dot. mojego toku myślenia. Mam notlauf powyżej 2,5K obrotów w swoim MK4 ( golf 2002 / 101KM / 93K.przebiegu) na każdym biegu. Jedyny błąd na VAG/u to 462D czyli przeładowanie. Przeczytałem już chyba wszystko i zaczynam się gubić, więc proszę o pomoc
bardziej obeznanych forumowiczów. Zmostkowałem jak zalecano, przewody dochodzące do N75 czyli go ominąłem,ale jest na zasilaniu podłaczony pod 12V.
I teraz problem.
Turbo pracuje do obrotów ok. 3,5K. --wyżej już notlauf.
Czyli do wymiany N75 ?
Gruszka podobno szczelna i sztanga chodzi ok.
Wykluczam zapieczenie kierownic, ale czy napewno ?
A czy może byc tak ,że kierownice zapieczone są i dlatego N75 wrzuca poprzez kompa tryb awaryjny ? Moge źle rozumieć zasadę działania...
bardziej obeznanych forumowiczów. Zmostkowałem jak zalecano, przewody dochodzące do N75 czyli go ominąłem,ale jest na zasilaniu podłaczony pod 12V.
I teraz problem.
Turbo pracuje do obrotów ok. 3,5K. --wyżej już notlauf.
Czyli do wymiany N75 ?
Gruszka podobno szczelna i sztanga chodzi ok.
Wykluczam zapieczenie kierownic, ale czy napewno ?
A czy może byc tak ,że kierownice zapieczone są i dlatego N75 wrzuca poprzez kompa tryb awaryjny ? Moge źle rozumieć zasadę działania...
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 13:29 przez dark972, łącznie zmieniany 3 razy.
a może masz gdzieś przewód podciśnienia przytkany lub zatkany i dlatego wywala tryb awaryjny
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
a czemu ma nie mieć n18 ma tą samą zasadę działania co n75dark972 pisze:Wiem ,że można podmienić N75 z N18. ale czy to ma sens?
można powiedzieć , że n75=n18
mogą powodowaćdark972 pisze:czy zapieczone ( oby nie) kierownice turbo nie powodują trybu awaryjnego
daj logi dynamiczne 008 011
n75 nic nie załącza ... on jedynie otwiera obwód podciśnienia do gruszki , kiedy chce tego ECU - ECU o tym decydujedark972 pisze:a N75 go załącza poprzez komputer ?
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 18:04 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalna odpowiedź.
Bardzo dziękuję.
Cały czas chodziło mi o to, ( moje myslenie) że są zapieczone kierowniczki turbo, bo mam dziwny dźwięk metaliczny ok.2,5K obr.z turbo/ chyba-- a ECU wrzuca awaryjny tryb poprzez N75 - odcina mu zasilanie czy odwrotnie, bo mu się cisnienie nie podoba ( jest za wysokie) Wtedy N75 by pracowal jak bezpiecznik dla turbiny.
Jednak jest inaczej, gdzie ECU wł. awaryjny, bo ciśnienie jest za wysokie, co może być spowodowane właśnie wadliwym N75.
Bardzo dziękuję.
Cały czas chodziło mi o to, ( moje myslenie) że są zapieczone kierowniczki turbo, bo mam dziwny dźwięk metaliczny ok.2,5K obr.z turbo/ chyba-- a ECU wrzuca awaryjny tryb poprzez N75 - odcina mu zasilanie czy odwrotnie, bo mu się cisnienie nie podoba ( jest za wysokie) Wtedy N75 by pracowal jak bezpiecznik dla turbiny.
Jednak jest inaczej, gdzie ECU wł. awaryjny, bo ciśnienie jest za wysokie, co może być spowodowane właśnie wadliwym N75.
leze i kwicze ze smiechu...co to za bypass????
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
teraz zgłupiałem który to przewód, ale rzeczywiście dolny a nie ten cienki górny.rob555 pisze:leze i kwicze ze smiechu...co to za bypass????
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka
Tak czy inaczej podmiana z N18 nie dała rezulatatu ( notlauf przy 3K obr.
Bez żadnego z nich czyli bez N25 i N18 również notlauf przy ok.3,5 K obrotów.
Czyli kierownice zapieczone i tyle.
Koniec testów.
Obroty do 3,5K wystarczają do normalej jazdy.
Mozna jakiś czas jeździć tak na tym mostku, omijającym N75 ? Turbina się nie rozleci ?
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 13:24 przez dark972, łącznie zmieniany 4 razy.
Przestudiuj schemat sterowania podcisnieniowego ...
Zadne Bypassy w tym wypadku nic nie dadza...albo bedziesz mial permanentne podcisnienie co rozwali szybko turbine albo je zdejmiesz calkowicie i bedzie mul...
Zadne Bypassy w tym wypadku nic nie dadza...albo bedziesz mial permanentne podcisnienie co rozwali szybko turbine albo je zdejmiesz calkowicie i bedzie mul...
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości