golf 1.6td przegrzewa sie, jaka wydajniejsza pompa wodna?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf 1.6td przegrzewa sie, jaka wydajniejsza pompa wodna?

Post autor: JABcok20 » wt lis 04, 2008 21:47

witam. jak w tytule. przy jeździe ok 150 przegrzewa sie. wiatrak sie nie wlacza bo woda nie zdaży zagrzać czujnika temperatury wiatraka. a mimo to woda zrobi obieg i tak sie nagrzeje od razu że wskaźnik idzie w góre na czerwone pole.
uszczelka to chyba nie bo po odkreceniu korka nie czuc spalin i nie ma zbytniego ćiśnienia.
chlodnicę mam od 1.5 diesla i jest o 3cm krótsza od gti i td z MK1.

Pomyślalem żeby założyć wydajniejsza pompe, ale jaką?
termostat mam nowy Wahlera i grzeje się ok.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt lis 04, 2008 21:52

zmien czujnik w chłodnicy, on jest od wiatraka, czujnik do wskaznika jest inny.
pozdro.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt lis 04, 2008 21:58

wiem czujnik od chłodnicy jest ok
bo na postoju wlącza sie na połowie skali wskaźnika temperatury
ale po ostrej jeździe pęd powietrza chlodzi troche wode zanim dotrze do czujnika wiatraka i nie włączy go. czyli myslę że za mała chłodnica lub woda gorsza od płynu.albo myślalem załozyc mniejsze kółko na pompe wodna (będzie szybciej pompowała wode, ale może również nie zdąży sie schłodzić)
czyli pozostaje tylko większa chłodnica???

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 21:11 ]
przy temperaturze takiej jak mamy wiatrak nie powinien sie wogóle wlączać podczas jazdy.
czyli będę myślal o innej chlodnicy


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » śr lis 05, 2008 11:45

mi to wyglada na zapchana/zakamieniona chlodnice


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lis 05, 2008 12:32

kolego.... przegrzewa sie, masz twarde weze, zlikwiduj ta awarie a nie szukasz problemow z pompa wody...
JABcok20 pisze:czyli będę myślal o innej chlodnicy
mysl o innym silniku tdi albo jakas benzynka... bo on nie zniesie takiego upalania i pomyslow typu "biturbo" lub "zamkniety wastegate"


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr lis 05, 2008 12:39

chlodnicę mam od 1.5 diesla i jest o 3cm krótsza od gti i td z MK1.
no to czego sie spodziwasz ?? będzie sie grzał wiem bo jak zmieniałem D na TD to tez zostawiłem chłodnice i grzał sie przy każdym bucie momentalnie.
Zmieniaj chłodnice na dużą typową do TD i będzie ok
koszt nie jest duży do 100 kupisz chłodnice.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lis 05, 2008 14:04

mam taka chlodnice z mk2 gtd, prawie nowa, tani zamiennik
... ale nie wiem czy akurat to Ci pomoze ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 06, 2008 00:17

thx ale mam juz na oku 3,5 cm dluzsza od mk1 gti pirelli, powinna pomoc bo te 3,5 cm to w rzeczywistosci duuuzo wiecej



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lis 06, 2008 00:33

powodzonka, ja mam 170km 290nm i zalozylem mniejsza chlodnice niz td i jakos jezdze... nadal obstawiam, ze to nie problem chlodnicy


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 06, 2008 07:32

tlumik mialem 40mm zdjelem i rura ma jeszcze zbyt mala srednice. zmienie, ale mysle ze troche sie poprawilo? po miesscie jak mu cisne to sie schlodzi ale na trasie 150-160 grzeje sie i wywala wode. moze uszczelka pod glowica. pierscionki tez nie mam najlepszej jakosci, ale bez przesady , no i kat wtrysku ustawilem sam ale raczej dobry jest



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lis 06, 2008 09:40

obstawiam nadal uszczelke :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » czw lis 06, 2008 22:32

zaprzal pisze:mysl o innym silniku tdi albo jakas benzynka... bo on nie zniesie takiego upalania i pomyslow typu "biturbo" lub "zamkniety wastegate"
:hmm:
najpierw sprawdz wszystko co mozna a potem wymien to co trzeba,
JABcok20 pisze:po miesscie jak mu cisne to sie schlodzi ale na trasie 150-160 grzeje sie i wywala wode
a powinno byc na odwrót, a zmiana wody na plyn duzo daje, wiem sam po sobie i uwazaj jak przegrzejesz silnik, mi udalo sie wyciagnac tloki ale z wlozeniem spowrotem mialem problemy :grrr:



arwam

Post autor: arwam » sob lis 08, 2008 11:11

oprócz uszczelki sprawdź sobie głowicę i nagrzewnicę, bo ona naprawdę potrafi nabruździć.
Płyn robi się mętny?
A co do nagrzewnicy to sprawdź sobie czy po włączeniu dmuchawy nie paruje Ci szyba.
Jak tak to odrazu z nią out bo ci silnik załatwi.
Mi dawała objawy jak dla padniętej głowicy albo uszczelki pod głowicą i mało brakło żeby silnik szlag trafił :grrr:
wymieniłem nawet silnik ale to samo było i okazało się że to nagrzewnica bo zdążyłem już opanować szpilki a tu dalej to samo i myślałem że znowu a miałem na podorędziu AAZ i go wrzuciłem, objawy nie ustępowały więc już wiedziałem co jest grane



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości